Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Tak - to mróź robi swoje. Pawlo (chyba) kiedyś pisał, że jeżeli olej poniżej iluś tam ... to tak sygnalizuje komp "nieprzygotowanie" ciągnika do jazdy, Czyli ... idziemy na ciepłą herbatkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te kontrolki migaja jak jest zimny olej, przestają jak ciągnik "pochodzi" i olej sie rozgrzeje

wszystko jest ok wiec nie kombinuj z tymi kablami i gaszeniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dokładnie

jak sie uprzesz to możesz jechać tylko nie ma półbiegów bo jest tylko D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Wszystkich. Potrzebuje części do skrzyni biegów potrzebny mi jest tryb zajaca po obu stronach synchronizowany i przesówka 3-4 bieg. Prosze o jakieś namiary gdzie mogę to dostać tylko używane. Jeszcze zamierzam wymienić olej w skrzyni jakiej firmy kupic filtr do hydrauliki bo podobno są jakieś co po kilku motogodzinach się zapychają i zamierzam skrzynie zalać olejem HIPOL ATF II D czy to będzie dobry wybór tego oleju. Porsze o pomoc. Pozdrawiam.

 

filtry które sie szybko zapychają są papierowe a powinny być siatkowe, polecam donaldsona a co do oleju to ja bym odradzał ten, zalej jakimś UTTO lub STOU, Castrol agri, BP terrac itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pawlo a co powiesz na orlenowski agro utto ,ostatnio rozmawiałem z serwisem to mi powiedzieli że nie znają oleju agro tylko TOTAL MPV DYNATRANS utto że taki leją do tych nowych ciągników i także do tych starszych, sam mam wymieniać olej i nie wiem co kupić, charakterystyki oleju są podobne .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do tych kontrolek od półbiegów ,przy dużych spadkach temperatur to jest normalne że będą migać ,trzeba czekać aż przestana migać ciągnik ma chodzić na wolnych obrotach ,najlepiej nie ruszać z miejsca ,tak mi powiedział kiedyś serwisant.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

 

dzięki marek.

 

co do tych mygań kontrolek ,mróz swojo drogo(będe strzelał)ale czy to nie jest wina drożnośći filtra?ja takiego nie mam,ale u mnie jak odpalałem to zawsze wspomaganie było słabe wręcz wcale,po Kilku minutach wracało(olej troche si rozgrzał).W końcu kontrolka ciśnienia oleju skrzyni sie zaczeła mrygać. Więc odrazu zmieniłem filter na nowy(z siatko nie papierowy)teraz tylko odpalam i wspomaganie smiga i w namarznientym odrazu.Wcześniej był z wkładem papierowym długi i bardzo gruby miał rok pracy ale kaput

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kriso1 mozesz mi napisac jak sie nazywa ten filtr bo tez bede mósiał zmienic bo rok temu zmieniałem i wspomaganie mi cieszko chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Wiem ze nie tu powinienem pisac ale ten temat jest bardzo aktywny potrzebuje listwy do przyczepy samozbierajacej claas s33 z gory dzieki za pomoc jak cos to: michas017@wp.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy - proponuję roważnie i 2 razy sie zastanowić nim robi się zakup (np. filtra), bo i on trochę kosztuje. Jednemu coś mruga , bo zimno, a drugiemu - bo filtr przypachany. Nie jestem fachowcem i też już kupiłem parę niepotrzebnych rzeczy - na szczęście (albo i nie) mogą sie przydać w przyszości, ale wiele zależy od wlanego oleju i stanu pompy, a szczególnie teraz przy niskich temperaturach trudniej jest (tak myślę) rozpoznać problem. Ale może się mylę. Mi np. w dwóch kolejnych dniach po zapaleniu ciągnika na przemian mrugał i piszczał rewers, ale pochodził trochę i potem pojechałem Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pisze to co na nim jest SF HYDRAULIC FILTER

PART NO.; SPH 9300 tak w katalogu(mój mf3115)

ponoć .Długość 15cm i 13 gruby, środek siatka cena 310zł. co prawda stary miałem większy,ale wkład papierowy był.

 

 

eco-rol masz racje ale chyba lepiej zbadać to co na wieszchu dostępne jak rozbierać ciągnik no i gdzieś orbitrol, pompe wozić czy co innego gdybać skrzynie rozbierać. Tak ja myśle,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pawlo a co powiesz na orlenowski agro utto ,ostatnio rozmawiałem z serwisem to mi powiedzieli że nie znają oleju agro tylko TOTAL MPV DYNATRANS utto że taki leją do tych nowych ciągników i także do tych starszych, sam mam wymieniać olej i nie wiem co kupić, charakterystyki oleju są podobne .

 

ja osobiście mam wlany agro STOU z orlenu bo miał troche lepsze parametry od UTTO ale to UTTO tez mozesz spokojnie lac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam wlany olej agro-stou 10-30 od dwóch lat i do -10 stopni wspomaganie działa normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podziękowanie za rady,też się przychylam do tego że to mróz, przecież jesienią chodził bez problemu, zobaczymy na wiosnę.Swoją drogą myślę o ogrzewanym garażu na mojego masseyka.Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,tak zgadza się mróz ma tu dużo do powiedzenia,ale jeszcze OBSŁUGA traktora.U nas są często mrozy ponad -20 ale np.problemu ze wspomaganiem to nie odczuwał do czasu filtra zużycia. Mam zalany Renolin VG 100. W tych mf to ten olej myślę że te tarcze hamulcowe dużo zanieczyszczają tym pyłem,stąd te zawałki filtrów.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też tam jakiegoś problemu z wspomaganiem nie mam;) Troszkę jęczy jak zimny ale działać działa:P Nawet lepiej działa:P Tylko ja zostawiam traktor aż się trochę nagrzeje olej i silnik bo szkoda go katować;) A ci co maja dyna shift;) On ma działać według instrukcji TYLKO powyżej 0*C oleju;) Tam jest coś w rodzaju termometru;) I trzeba najnormalniej w świecie poczekać aż się zagrzeje olej;) Tzn tak jest w serii 36** więc obstawiam że w późniejszych też;) Bo czemu by mieli z tego rezygnować? Na tych mrugających kontrolkach jechać się przecież da... chodź nie polecam:P Ja nawet Ursusem C-330 nie jeżdżę na całkiem zimnym;) Jakoś tak z sentymentu mi szkoda go tak męczyć;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój massey nie ma układu pneumatycznego i tak się zastanawiam jak by przerobić chociaż jedną przyczepę na hamulce hydrauliczne,tylko skąd wziąć cylinder hydrauliczny.Czy ktoś już tego dokonał? Może coś podpowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W prasie mam tarczówki wyglądające jak z jakiegoś samochodu rajdowego;) A w przyczepie mam koło pneumatycznego siłownika dołożony malutki hydrauliczny z podbieracza samozbierającej;) no i jedna sprężyna jeszcze dołożona;) odpowietrzałem przez popuszczanie rurki z zapalonym silnikiem i cegła na hamulcu:P Tzn jak był zapowietrzony to pedał mi odbijał jakoś dziwnie jak się stało i trzymało go;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musiałem zmienić nazwę na MARSZEWO 2.Proszę o kontakt na adres b.bury@vp.pl Zwłaszcza kolegę, który spędza urlop w Rusinowie i ma MF 6180 podam wtedy swój nr.tel., a do Marszewa zapraszam,to mi otworzysz trochę oczy na problemy masseyków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam moj mf 3070 gdy dluzej postoi nieodpalany to pedal sprzegla trzyma w gorze tylko sprerzyna gdybym ja odpial opadloby do samego dolu po odpaleniu nie moge wrzucic zadnego biegu dopiero po jakims czasie gdy troche sie rozgrzej i trzymaniu gazu na wysokich obrotach po malu udaje sie wrzucic bieg a podczas jazdy przy niskich obrotach to tez nie moge zmienic biegu czy to wina pompy? prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widze ze nie czytamy forum a pisałem juz o tym z 5 razy minimum!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sprzegło sie zapowietrza i trzeba je odpowietrzyc z prawej strony a winna jest albo pompka sprzegła albo wysprzęglik

mała rada-zostawiaj ciagnik z wduszonym sprzęgłem jak gasisz (podeprzyj je czyms zeby było wduszone cały czas tak z 1cm przed koncem zeby nie był wduszony czujnik) i zwalniaj je dopiero po odpaleniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...