Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

nie bede nic robił z tym sprzegło narazie dobrze chodzi tylko mam teraz inny problem zabezpieczenie ostatnio zakładałem na oske w przednim kole co zabezpiecza ten tryb mały i dzis patrze i znów zabezpieczenie poszło i mam take pytanko moze jakby przewiercił na wylot dziure w tej i dac podkładke i zawleczke do tego tylko niewiem cz tak moze byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z odpowietrzaniem - zatkany kanał w zaworze 3 dzielnym? tzn lał się olej sam? Odpowietrzałeś na zaworze hamowania przyczep też? gdzieś tam go maż z prawej strony pod kołem pewno po rurkach szukaj. A ten od spadania zabezpieczenia najlepiej naciąć bardziej i klejem zakleić. U mnie pomogło, na śrubę tam miejsca nie maż to idzie zaraz obok obudowy. No i kup nowy o ile nie zmieliło segera:] no nacięcia albo zdjąć cała zwolnice albo uwalić kawałek brzeszczota i cierpliwego człowieka;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba już czas wyjaśnić choć trochę zasadę odpowietrzania tych hamulców bo cuda wypisywane i wdrażane w praktyce osiągnęły już szczyt.

A sprawa jest bardzo prosta.

1.Układ hamulcowy napełniany jest olejem z lini niskiego ciśnienia.

2.Wystarczy poluzowac odpowietrzniki, założyć na nie wężyki a ich końce włozyć do naczynia.

3. Uruchamiamy silnik , a sami obserwujemy olej wypływający do naczynia, celem zabicia czasu "jaramy faję" albo spijamy browca (to umozliwi tez pomiar upływającego czasu). Słowem robimy wszystko ,aby tylko nie wleźć do kabiny i zacząć pompować pedałem hamulca.

4. Zakręcamy odpowietrzniki i powinno być OK.

5. Z doświadczenia wiem że o wiele szybciej to idzie na lekko rozgrzanym oleju niż żimnym zaraz po uruchomieniu.

 

Zrobiłem tak jak radziłeś olej był średnio rozgrzany chodził około 15 min i zacząłem odpowietrzać. po 10 min zakręciłem odpowietrznik wsiadłem a tam prawie w ogóle pedała nie ma kilka razy przepompowałem i pod koniec jak się wciśnie pedał zaczyna brać. dodam że z prawą stroną jest wszystko okey a lewa prawdopodobnie zapowietrzone albo coś jest nie tak

3. Uruchamiamy silnik , a sami obserwujemy olej wypływający do naczynia, celem zabicia czasu "jaramy faję" albo spijamy browca (to umozliwi tez pomiar upływającego czasu). Słowem robimy wszystko ,aby tylko nie wleźć do kabiny i zacząć pompować pedałem hamulca. Arkadi 12 dlaczego robimy wszystko aby niepompować dla mnie wydaje sie to troche dziwne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pompujemy bo olej wyciska ciśnienie z instalacji hydraulicznej ciągnika? W ogóle to wypływa ci ten olej czy nie?:]

 

Mogła ci jeszcze siąść pompka albo się wysuwa hamulec zbyt daleko w kole bo się tarcza skończyła. No albo nie ma zasilania olejem pompki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie pompujemy bo olej wyciska ciśnienie z instalacji hydraulicznej ciągnika? W ogóle to wypływa ci ten olej czy nie?:]

 

Mogła ci jeszcze siąść pompka albo się wysuwa hamulec zbyt daleko w kole bo się tarcza skończyła. No albo nie ma zasilania olejem pompki.

 

tak wypływa, raczej tarcza jest bo hamuje tylko lekko, może jednak jest zapowietrzony uklad, ale czemu nie ma pedała jak się odpwietrzy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś sąsiad wzywal pomocy w podobnej sprawie. Po odkręceniu odpowietrzników bardzo słabo płynął olej a jest to linia 5bar. Po naciśnięciu hamulca wypchnęli resztę oleju z pomp i przeźroczystego przewodu który je zasila. Po 20 minutach układ nie był w stanie napełnić tego przewodu.

Mam pewna teorię co do tego ale napiszę jak pomierzę ciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mirro tam nie ma właśnie 5 Bar;) ja to studiowałem ostatnio całe tam już na hamulcu jest mniej niż 1,5 i są małe dziurki (tzn zaworki dławiące) które łatwo przytkać. Miałem to z sprzęgłem nawet dzwoniłem do ciebie wtedy całe to ustrojstwo rozebrałem a do tego czytałem w instrukcji jak to działa. Poza tym jak ty widzisz to że nie zaciśnięty wężyk tyle lat 5bar utrzymuje?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde nie da się tu edytować postów...

 

1921476300_1333655979_thumb.jpg

 

1 tutaj jest około 1,5 bar. Bo tam chyba utrzymuje ciśnienie już zawór smarowania skrzyni a nie ten przed chłodnicą oleju akurat za mało wyciąłem.

2 zawór dławiący na którym jest jakiś spadek ciśnienia - mi się ten akurat zatkał (takie mikro dziurki tam są w które ładnie silikon wchodzi np)

3 zawór który dławi przepływ i robi ciśnienie dla sprzęgła więc tutaj też troszkę hamulcowi ubędzie ciśnienia.

4 to zawór przed wypływem WPROST w skrzynie który utrzymuje to mizerne ciśnienie na hamulcu. No ale lać się leje tam olej stosunkowo grubym ciurkiem.

5 powrót w skrzynie

 

S sprzęgło

H pompy hamulcowe

 

Arkkadi12 A czemu by to niby nie mogła być pompka padnięta? zaworek zwrotny w niej prawdopodobnie by podobny objaw dawał.

 

mirro dlaczego 1,5 bar mi się wydaje że jest już nawet na wlocie tych zaworków dławiących? Bo to bierze olej z ZA chłodnicy zaraz PRZED tym 1,5bar. Ale mylić się mogę bo ja to biorę z doświadczenia elektronicznego bardziej;) A ty Jednak chyba bliżej mechaniki jesteś;)

 

A to na prezent dla tego od zwolnicy że inni mają gorzej:]

9138684800_1333657038_thumb.jpg 5109084700_1333657040_thumb.jpg 9684864500_1333657041_thumb.jpg 9559730200_1333657043_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro spróbuje na rozgrzanym oleju jeśli nie to stawiam na pompkę

 

@Gustlik jak masz ramę tura to jaki jest odstęp od filtra oleju? bo rozumiem ze masz go z prawej strony patrzac od przodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ramę sam kleiłem filtr jakiś mały kupuje. Odsunięta jest jakieś 1,5cm do przodu o ile dobrze pamiętam od filtra wychodzi z 5cm, ech jak sobie przypomnę to spawanie xD W środku zimy przy -10*C aż się tura odechciewało:] Lekko mi o nią trą koła przy pełnym skręcie. Tzn no nie wiem ile tam za tym filtrem jest dokładnie. Da się go rękami wykręcić więc rękę wciśnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

acha, pytałem bo kupuje tura i zauważyłem ze u mnie sporo wystaje i nie wiem jak oni mi go zamontują a rama ta sama co do MF 3060

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do gustlika a te seger to przyklejic na klej moze taki co jest dołozysk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam swoja ramę;) filtr idzie mniejszy założyć;) I niektóre ramy są wygięte tak że ślicznie przechodzą nad filtrem zależy jaka firma itd;) Np oryginalne TRIMA mają ramę idącą w górę robiąca miejsce na błotnik itd. Ja na tego swojego nie narzekam. Jak ci go będą zakładać to im truj aby ci go włączyli w układ hydrauliczny a nie robili prowizorki z wyjściami hydraulicznym i z tyłu... Bo mają skłonności do takich prowizorek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie pompujemy bo olej wyciska ciśnienie z instalacji hydraulicznej ciągnika? W ogóle to wypływa ci ten olej czy nie?:]

 

.

moze i tak jest jak piszesz ale pompując pedałem robimy to o wiele szybciej i skuteczniej . w innych maszynach czy samochodach nawet które posiadają własny zbiorniczek z płynem po odkręceniu odpowietrznika płyn hamulcowy wycieknie wszystek ze zbiorniczka siłą grawitacji.piszesz że jest tam 1,5 bara tak ale trzyma je pompka hamulcowa i dopiero po wciścięciu pedału ono przechodi dalej na zacisk hamulcowy cos w rodzaju wspomagania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie jest wspomaganie... To jest zwykłe zasilanie pompki, jak już się tak na to pompowanie zawiozłeś to i tak tylko na zapalonym ciągniku;) Bo inaczej nie ma ta pompka skąd nowego oleju wziąć. To działa na zasadzie zbiorniczka postawionego 5 czy 10m nad ciągnikiem i tyle;) Do pompowania trzeba 2 do odkręcenia wystarczy 1 człowiek. Inaczej ograniczony przepływ z lini zasilającej spowoduje ponowne wciągnięcie powietrza do odpowietrznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie napisałem że to jest WSPOMAGANIE czytaj ze zrozumieniem to że na pracującym silniku to nie podlega żadnej dyskusji .może to robić równiez jeden człowiek po dobraniu odpowiednich narzędzi . pompka zassie powietrze spowrotem pod warunkiem że odpowietrznik jest odkręcony ,gdy jest zakrencony to pompka jest tak skonstruowana ze zdąży zassać ubywający płyn. mysle że w kwestji odpowietrzanie hamulców nie zmieniło sie to od kilkudziesięciu lat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie napisałem że to jest WSPOMAGANIE czytaj ze zrozumieniem to że na pracującym silniku to nie podlega żadnej dyskusji .może to robić równiez jeden człowiek po dobraniu odpowiednich narzędzi . pompka zassie powietrze spowrotem pod warunkiem że odpowietrznik jest odkręcony ,gdy jest zakrencony to pompka jest tak skonstruowana ze zdąży zassać ubywający płyn. mysle że w kwestji odpowietrzanie hamulców nie zmieniło sie to od kilkudziesięciu lat

 

wszystko niby łatwe i proste, ciśnienie jest bo na zapalonym ciągniku olej płynie tylko ze tak jak pisałem to nie ma w ogóle pedała a jak wcześniej zrobiłem odpowietrzanie jak w aucie czyli jeden pompuje a drugi odkręca odpowietrznik i zakręca to po 2 "cyklach" pod koniec zaczynał coś się dziać i koło hamowało. A bez pompowania jednym słowem lipa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam swoja ramę;) filtr idzie mniejszy założyć;) I niektóre ramy są wygięte tak że ślicznie przechodzą nad filtrem zależy jaka firma itd;) Np oryginalne TRIMA mają ramę idącą w górę robiąca miejsce na błotnik itd. Ja na tego swojego nie narzekam. Jak ci go będą zakładać to im truj aby ci go włączyli w układ hydrauliczny a nie robili prowizorki z wyjściami hydraulicznym i z tyłu... Bo mają skłonności do takich prowizorek.

 

wszystko się okaże już niedługo no z tym podłączeniem to różnie robią ale myślę ze będzie pod hydraulikę a nie sekcje (wyjście)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gustlik jest nieszczelność na kolektorze wydechowym pozmieniam uszczelki i zobacze czy będzie mocniejszy bo podobno taka nieszczelność ma wływ na podciśnienie wytwarzane przez turbine musze dorobić te uszczelkii z jakiegoś zbrojonego klingierytu u korbanków 280zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy do polskiego turbinowca nie pasuje. Bo niektóre rzeczy pasują. Albo zapytaj w Grene Korbanki maja drogo;) Ja kleiłem silikonem ostatnio ale nie mam turbiny więc temperatura mniejsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozkręciłem pęknięte dwie szpilki od kolektora wydechowego blaszane uszczelki a wydmuchało jak papier na ssącym tesz chyba lekki przeciek nooooooo i luz na wirniku turbiny ale jej narazie nieruszam skręce na nowych uszczelkach i zobaczy sie wtedy smacznego jajka jakby co hehe pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się bał turbiny z luzem wkładać przy dobrych lotach rozbierze silnik np urwana łopatka albo duża ilość oleju w kolektorze ssącym przy dobrych lotach robi porządne spustoszenie;) Chodź podkreślam na silnikach to ja się znam chyba najsłabiej z tego forum;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie uszczelek www.tedel.com.pl od jakiegoś czasu zdarza mi się używać ich wyrobów tak do perkinsa jak i MWM. Powiem Wam że są przyzwoite a cena w porównaniu z BEPCO znikoma. Wysyłka z dnia na dzień.

A przy okazji, z turbosprężarką jest ten problem że gdy urwie się oś uklad smarowania pompuje duze ilości oleju które silnik zaczyna traktować ja paliwo. Dośc szybko może dojść do zużycia całego oleju i zatarcia silnika a zatrzymać go kiedy użytkownik wpadnie w panikę to też sztuka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich, miał ktoś kiedyś problem z gniazdami euro taki że ograniczały przepływ oleju prawie do zera (rozdzielacz ok bo po zamianie gniazda było ok) co może być z nimi nie tak? i czy da się zlikwidować przecieki z nich? MF 61xx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A kto oprócz korbanków ma jeszcze serwis MF i czesci do nich?

 

 

Zerknij na firmę Mechanik s.c. z Dąbrowy Białostockiej, ja teraz tylko u nich biorę wszystkie części mają wielo-markowy sklep do ciągników importowanych. Wszyscy jak dzwonisz w większości obiecują wróżki na wierzbie i ceny "za darmo", ale jak co do czego przyjdzie to robią tylko niepotrzebne zamieszanie, a bo to panie cena się zmieniła a to euro poszło... W Mechaniku przynajmniej są konkretni ja mówi tak jest i tyle. Póki co jestem bardzo zadowolony a i zawsze na największych targach krajowych ich widzę.

 

tu masz linki do ich stron:

http://www.mechanik-sc.eu

http://www.mechanik-sc.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...