Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki MIRON właśnie to zrobiłem do załanczania przedniego mostu założyłem przekażnik tylko jeszcze jak zapale traktor nie chcą mi się przełanczac biegi żułw zając i coś jest ze sterowaniem bo jak odpiąłem kabel masowy który idzie z czujnika ciśnienia oleju w skrzyni i założyłem go znowu to zaczyna działac a po ponownym odpaleniu znowu nie działa.

 

jezeli piszesz że nie mogłes wyłączyc przedniego napedu i nie działał ci reduktor a z twojego opisu wynika że masz dziwnie podłączony i niestandardowy czujnik ciśnienia to oznacza że to on jest temu wszystkiemu winien. Poniewaz tak jak pisąłem wcześniej odpowiednie nzpięcie w tym układzie jest niezbędne do prawidłoego działenia właśnie przedniego napędu i reduktora. Może lepiej wymienic czujnik i podłączyc go prawidłowo niz bawic ise w obejścia bo jeżeli w układach będziesz miał niewłasciwe napięca popalisz obwody w autotronic a może jest on sprawny a wina lezy wyłącznie po stronie czujniaka. Z własnego doświadczenia wiem że uszkodzenie kabli lub czujnika daje właśnie takie objawy jak piszesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki RAFIK bede musiał nad tym troche posiedziec tylko muszę kupic książkę z ze schematami elektrycznymi do tego modelu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witwm; czy posiada ktoś MFa serji 30XX E elektronik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie obrotomierza po uruchimieniu ciągnika szczegulnie przy niskich temperaturach nie działa dopiero po jakimś czasie 20-40 min działa poprawnie. Ktoś kedyś pisał że to pasek od alternatora słabo napięty ale napinałem i nic nie zmieniło sie nieraz w trakcie pracy potrafi niedziałać ale przez chwile co może być nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie odnośnie obrotomierza po uruchimieniu ciągnika szczegulnie przy niskich temperaturach nie działa dopiero po jakimś czasie 20-40 min działa poprawnie. Ktoś kedyś pisał że to pasek od alternatora słabo napięty ale napinałem i nic nie zmieniło sie nieraz w trakcie pracy potrafi niedziałać ale przez chwile co może być nie tak.

Mam MF 3050

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam w swoim tak samo, ale to bardzo bardzo sporadycznie się zdarza może ze 2 razy w ciągu roku i po ok 1 - 2 min zaczyna działać. Przeczyściłem wszystkie styki w kostkach pod zegarami jednak nie wyeliminowało to tej dolegliwości. MF 3080

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam miałem taki przypadek po odpaleniu obrotomiez działał przez kilka chwil potem skazówka poadała a gdy jechałem podużych wybojach czasami obrotomież zaczynał działac okazało sie był zimny lut na oporniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie gdzie można tanio kupic tarczę sprzęgłową do MF 3090 i jaki byłby przyblizony koszt jej kupna????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym zasięgnąć opinii o MFie serii 81**, konkretnie interesuje mnie 8120-8140. Ma ktoś może takie maszyny, czy lepiej zainwestować więcej i kupic Fendta albo John Deera???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Parę stron wcześniej ktoś pisał o swoim 8110. Poszukaj. Generalnie opisywał go w samych superlatywach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej i ile trzeba wlać do skrzyni biegów do MF 3115 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Parę stron wcześniej ktoś pisał o swoim 8110. Poszukaj. Generalnie opisywał go w samych superlatywach.

Nic nie znalazłem..... ale słyszałem że to dobre maszyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam MF3070 i nie mogę przełączyć biegów z żółwia na zająca,nie palą się kontrolki, przekładnia biegów ciężko chodzi,nie włącza się wałek,nie można wyłączyć przedniego napędu i nie palą się też kontrolki od napędu i blokady.Pomocy!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeszukaj dobrze temat o MF nie jestes pierwszym włascicielem MF który ma takie problemy...Jakie szczescie ze kupiłem JD a było tak blisko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam MF3070 i nie mogę przełączyć biegów z żółwia na zająca,nie palą się kontrolki, przekładnia biegów ciężko chodzi,nie włącza się wałek,nie można wyłączyć przedniego napędu i nie palą się też kontrolki od napędu i blokady.Pomocy!!!!

A nie świeci sie kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni? Kierownica lekko chodzi? Podnośnik działa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam MF3070 i nie mogę przełączyć biegów z żółwia na zająca,nie palą się kontrolki, przekładnia biegów ciężko chodzi,nie włącza się wałek,nie można wyłączyć przedniego napędu i nie palą się też kontrolki od napędu i blokady.Pomocy!!!!

więcej szczegółów--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kirownica chodzi bardzo lekko podnośnik działa.Jak go kupiłem wszystko było ok. póżniej podczas pracy po kilkunastu minutach zaczynała mrugać czerwona kontrolka z zębatką iwyłączał się przód.Wymieniłem filtr hyd.ale nie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kirownica chodzi bardzo lekko podnośnik działa.Jak go kupiłem wszystko było ok. póżniej podczas pracy po kilkunastu minutach zaczynała mrugać czerwona kontrolka z zębatką iwyłączał się przód.Wymieniłem filtr hyd.ale nie pomogło.

 

podstawową sprawa w takim przypadku jest sprawdzanie zasilania od autotronic kabel biegnący od akumulatora poprzez bezpiecznik przy filtrze powietrza do panelu, który znajduje sie pod podłoga z praej strony ciągnika przy stopniach. Równie wazną rzeczą jest przewód masowy przykręcony do śruby mocujacej panel. Sprawdzałeś to????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej to nie wina elektryki skoro zaczyna sie walić dopiero po rozgrzaniu oleju, raczej będzie to wina spadku ciśnienia w układzie hydraulicznym.Coś poprostu zaczyna sie sypać i oby to było tylko "cos" a nie wszystko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raczej to nie wina elektryki skoro zaczyna sie walić dopiero po rozgrzaniu oleju, raczej będzie to wina spadku ciśnienia w układzie hydraulicznym.Coś poprostu zaczyna sie sypać i oby to było tylko "cos" a nie wszystko

 

ale przeciez napisął że nie palą się zadne kontrolki i nie działa WOM,blokada i nie można wyłączyć przedniego napędu. Takie objawy występuja kiedy jest zbyt niskie ciśnienie albo nie ma zasilania na panelu ale skoro nie pali się żadna kontrolka w tej chwili więc jaki jest tu spadek ciśnienia (chyba że kontrolki nie działają) Dlatego napisłem żeby sprawdził zasilanie. Chyba ze zle zrozumiałem jego wypowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam małe pytanko czy w ciągnikach serii 30-- w skrzyni 32/32 rewers jest synchronizowany czy nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do albin2406

Spróbuj zamknąć obwód na czujniku ciśnienia w skrzyni ( połączyć kable) powinna zgasnąć kontrolka i wszystko powinno działać. Jeśli działa to sprawć ciśnienie jeśli będzie dobre to masz zepsuty czujnik (pasuje z sześdziesiątki od stopu tylko nie wiem przy jakim cisnieniu sie załancza) Jeśli nie pomoże to masz prawdopodobnie coś z elektryką. Najpierw posprawdzaj wszystkie styki na kablach a jak nie pomoże to idz do dobrego mechanika. [/b]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do albin2406

Spróbuj zamknąć obwód na czujniku ciśnienia w skrzyni ( połączyć kable) powinna zgasnąć kontrolka i wszystko powinno działać. Jeśli działa to sprawć ciśnienie jeśli będzie dobre to masz zepsuty czujnik (pasuje z sześdziesiątki od stopu tylko nie wiem przy jakim cisnieniu sie załancza) Jeśli nie pomoże to masz prawdopodobnie coś z elektryką. Najpierw posprawdzaj wszystkie styki na kablach a jak nie pomoże to idz do dobrego mechanika. [/b]

 

pirwsza rzecz jeżeli dajesz tkie porady to wspomnij jeszczeo tym że trzeba to robic przez opornk bo jak go ominie spali cły obwód i dopiero będzie miał koszty. A jeżeli proponujesz czujnik od 360 to juz lepiej niech go podłóczy go na krótko bo ten czujnik włącza sie przy ciśnieniu 1 lub 2 bar a ten oryginalny ze skrzyni przy 18 barach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...