Skocz do zawartości
Eryko.

Ciągnik Władimirec T-25.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam:) Mam pytanko, a mianowicie mam władka z roku 1978 ze skrzynią starszego typu czyli na tej mniejszej wieży mam przód oraz tył a także szosowe oraz terenowe i jak wbije 3 bieg to tak dziwnie bije po sprzęgle co to może być?

Nie piszesz zrozumiale.Podejrzewam coś na połączeniach blokady.Sprawdż wszystkie połączenia dzwigni blokady skrzyni,a także czy pedał sprzęgła wraca do górnego położenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcialem zapytać jakimi prostownikami ładujecie akumulatory, powinno sie ładować prądem 10x mniejszym niż pojemnośc akumulatora np. 2x190A =380A czyli prostownik około 35 do 40A czy takim pradem ładujecie, czy raczej jaki kto ma prostownik.I jeszcze jedno pytanie czy takim prostownikiem da rady odpalić władka jak aku są padniete czy 300A rozruchu wystarczy: http://allegro.pl/polski-prostownik-z-rozruchem-bodan-300a-24m-ce-gw-i1664275782.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Połączenie szeregowe nie sumuje pojemności aku a napięcie. Na zaciskach mamy w sumie 12V i 190 Ah. Pojemność jest podawana na 20 godzin rozładowania. Wystarczy prostownik podający te 19 A i napięcie troszkę wyższe od aku.Nie zawsze aku pobiera te 19 A a wystarcza 10 lub 6 A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam mały problem. mam rozrusznik magneton i chciałem odpalić władka po 3 tyg. przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje słyszę tylko tykanie elektromagnesu i dopiero załapał za 12 przekręceniem kluczyka. po 5 dniach poźniej znowu to samo i dzis znów. Można się jakoś dostać do styków w automacie, żeby je przeczyścić, po dokładnym obejrzeniu to będzie ciężki temat, bo do cewek idą lutowane złącza. W oryginalnym rozruszniku nie było problemu, odkręcało się 3 nakrętki, zdejmowało się przewody i chodziło do ostatniego tchnienia. Może ktoś rozbierał magnetona i wie jak co do czego. Zależy mi na szybkiej odpowiedzi, bo muszę mieć ciągnik sprawny na żniwa. Zgóry dziękuję i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi tak ''tykało ''w rozruszniku ale nie odpalił okazało sie ze szczotki byly zużyte i zapieczone, po wymianie rozrusznik krecił super, ale takiego jak twój to nie znam budowy,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam:)

Ja mam oryginalny rozrusznik, i jak słabo kręcił, grzały się przewody to nie chciał palić. Odkręciłem go i przeczyściłem dokładnie w środku, el.magnesy, wszystkie styki i teraz kreci jak trzeba, ale o takim rozruszniku nie słyszałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jest szybkoobrotowy rozrusznik chciałem odkręcić tą plastikową pokrywkę z przodu automatu ale nic z tego, bo są tam lutowane końcówki cewek i nie chciałem czegoć urwać i dałem sobie spokój. spróbuję jeszcze psiknąć jakimś specyfikiem np. wd-40, żeby była lepsza przewodność styków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to jest szybkoobrotowy rozrusznik chciałem odkręcić tą plastikową pokrywkę z przodu automatu ale nic z tego, bo są tam lutowane końcówki cewek i nie chciałem czegoć urwać i dałem sobie spokój. spróbuję jeszcze psiknąć jakimś specyfikiem np. wd-40, żeby była lepsza przewodność styków

 

Zadaj sobie podstawowe pytanie ile już jeździsz na trym rozruszniku?

Szybkoobrotowe rozruszniki oprócz zalet mają też jedną wadę szybciej się zużywają elementy, bo niestety musi on mieć parę tysięcy obrotów na minutę żeby przez przekładnię obrócić wałem ( przy swoich małych rozmiarach). Najprawdopodobniej masz zawieszone lub zużyte szczotki lub jest jeszcze druga ewentualność że nie podaje w automacie do wyrzutu styk który podaje napięcie z akumulatora na cewki stojana . Ale to można sprawdzić podając bezpośrednio kablem plus na stojan ( obróci rozrusznikiem ale go nie wysunie )

Jeżeli po takiej próbie nie drgnie rozrusznik to masz do czyszczenia lub wymiany szczotki ale jeżeli ruszy to trzeba rozebrać (jeżeli się da ) automat do wyrzutu i zobaczyś czy styk nie jest wypalony lub może nie dochodzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,mam pytanko coś mi blokuje przełączanie biegów. Odkręciłem kolumnę przełączania biegów i wydaje się że jest wszystko ok tylko że nie wiem jak powinno być z tą listwą co jest po środku w której chodzi dzwignia przełączania biegów. Czy ta listwa powinna przylegać do pokrywy skrzyni biegów, bo u mnie zauważyłem że z tyłu ona opada i wpada w widełki wodzika co się przełącza tył-przód, czy to może być problem proszę o opinie z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów

mam taki problem że przy próbie odpalania władka rozrusznik nie chodzi sychac tylko taki dzwięk: pyk .dopiero po kilku próbach rozrusznik zaczyna kręcic sie i ciągnik odpala. czy to wina rozrusznika czy któregoś elementu instalacj ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo tylko że ja mam szybkoobrotowy magneton i tak tyka elektromagnes i po którymś przekręceniu kluczyka załapuje, jeśli masz oryginalny to może wystarczy odkręcić tą plastikową czapeczkę elektromagnesu (po wcześniejszym sprawdzeniu czy jest napięcie na wyjściu do rozrusznika, bo jak jest to pewnie szczotki podziękowały współpracy, albo coś poważniejszego). U mnie w starym rozruszniku wystarczyło przeczyszczenie papierem ściernym styków i dodanie po jednej podkładce nad styk i było heja. Teraz mam magneton i jest to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha jeszcze jedno w instalacji władka jest takie ustrojstwo co sie nazywa przekaźnik rozrusznika jest to taka metalowa puszka po prawej stronie pod zegarami, sprawdź jeszcze czy to tyka automat w rozruszniku czy to ten przekaźnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pietiagoras. rozbierz ten przekaźnik ( zapamiętaj podłączenie kabli), nie ma w nim nic strasznego tylko styczki i ceweczka,wyczyść styczki drobniutkim papierem ściernym i wymyj do czysta, sprawdź działanie i zamontuj, jak nie będzie działał to masz kilka możliwych wyjść z problemu- zakupić nowy i zamontować nowy, jak nie możesz kupić to zamontuj polski małogabarytowy 30A, możesz złączyć na krótko bez przekaźnika, jak boisz się wypalenia stacyjki to można zastosować przycisk od C360.Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem, pluje mi ropą z korka odpowietrznika, tak, że aż mi zachlapało lewy błotnik. Problem pojawia się przy wyższych obrotach silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

urbens Masz zalaną całą pompę paliwem, po prostu puszcza sekcja wysokiego ciśnienia. Może zlasowały się oringi uszczelniające korpus sekcji , zużyła się sekcja i przepuszcza paliwo. Na korpusie pompy z boku jest śrubka która służy do upuszczania nadmiaru oleju. Odkręć tą śrubkę wypuść ropkę. Nadmiar ropki w korpusie pompy utrudnia pracę regulatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z boku pompy są 2 śrubki, to którą się spuszcza paliwo, tą co jest po tą przykrywką na 4 śrubki, czy z boku tej pokrywki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śrubka do kontroli poziomu oleju znajduje się na wysokości pompki zasilającej przy kołnierzu pompy rozmiar na klucz 14. Do spuszczania oleju śruba jest u spodu korpusu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a gdzie na pompie jest śruba do odpowietrzenia pompy? z tyłu od bloku silnika czy gdzieś w innym miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa wtryskowa i cały układ paliwowy odpowietrza się sam.W Śrubie mocującej przewód przelewowy z filtrów jest maleńki otworek którym jest odprowadzane powietrze.Ten otworek ma być drożny i nie wolno go powiększać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzenie na pompie jest na górze sekcji, pomiędzy króćcami do których podłączone są przewody wysokiego ciśnienia, doprowadzające paliwo do wtryskiwaczy!

Sruba ma chyba łeb na klucz 17mm.

Tylko, że jak masz wszystko sprawne, to nie potrzeba tam nic odpowietrzać, tak jak już było napisane, układ odpowietrza się sam...

 

W rusku układ paliwowy jest wrażliwy na wszelkiego rodzaju nieszczelności.

U mnie np. często przypycha się w miejscu przykręcenia przewodu ze zbiornika przy samym odstojniku. Na wolnych obrotach paliwo leci bez pęcherzy powietrza, ale jak tylko wcisnę mocniej gaz zaczyna się zapowietrzać.

Wszystko przez to, że robi się zmniejszony przepływ paliwa i pompka zasysając wytwarza podciśnienie. Wydaje się jakby w układzie była nieszczelność a tak naprawdę wszystko jest szczelne.

 

Co do pompy rzędowej... wiem, że zakładają pompy od trzydziestki, ale czy to coś daje? ponoć ma równe wolne obroty...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W temacie pomp wtryskowych to mielecka pompa do władimirca jest o klasę lepsza od oryginalnej rotacyjnej, wadą jest cena 2x wyższa od ceny ruskiej. Pompa mielecka to lustrzane odbicie pompy do C 330 przystosowane do T 25, zaletą tej pompy jest precyzyjnie działający regulator.Spotkałem się też z zamontowaną do władka pompą wtryskową od silnika jumz w której pracowały dwie sekcje a dwie zostały wyłączone, silnik pięknie pracował. Każdy typ pompy ma swoje wady, wybór należy do użytkownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...