Skocz do zawartości
Eryko.

Ciągnik Władimirec T-25.

Rekomendowane odpowiedzi

Fakt jest że władki mają skok ciśnienia z temperaturą! Ja to wyeliminowałem dodając dodatki do oleju, lecz jak je na przykład wypalę po jeżdzie przez rok to znów jest to samo Dlatego około raz na rok z hakiem zmieniam olej i leję nowe dodatki Ile miałeś mtg przed remontem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

A te dwie butle pionowe po prawej to podtlenek we władku??

 

 

A co ty żeś myślał Władek ma jeszcze wiele wiecej dodatków Jak nie jestes zorientowany to są to władkowe filtry paliwa!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale teraz na zimnym jest 6 barów (nawet na wolnych) a na 80 stopniach około 1500 obr. 4,5 bara

 

Sprawny powinien mieć od 1 do 3,5 atm.jak za małe tak i wysokie jest szkodliwe dla silnika .

regulacja -zawór kulowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

6 barów we władku to stanowczo stanowczo o jakieś 2 bary za duzo! ja jak odpale to mi siedzi pomiedzy 3,5 a 4 jak mu dam ostro przypalic to mi niżej 1,5 nie zejdzie i tak ma być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed remontem to trochę dym z odpowietrzenia silnika leciał, ale tylko jak już się trochę rozgrzał.

Po remoncie żadnego dymku, powietrza, nic! czuć tylko jak powietrze delikatnie faluje tzn. wychodzi i cofa się!

Po żniwach miałem jescze tak, że na max dochodziło prawie do 5 barów! ale później trochę podkręciłem i teraz jest 6. Wiem, że przed zimą muszę zmniejszyć bo przy -20 może się to skończyć obcięciem klina na pompie oleju (znam takie przypadki)

Wyreguluję mu teraz na 4 bary na gorącym i tak zostanie

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To troche przesadziłeś paffa Po co Tobie takie ciśnienie Wystarczy aby na wysokich obrotach miał 4 bary, a na niskich 2! Jażeli masz i tak wiekszy skok ciśnienia z 4 barów na wysokich a na niskich 1 bar to zalecam zmiane oleju. Czemu nie dasz odpoczac pompie olejowej! na cisniomierzu w Władku jest pokolorowany ciśnieniomierz wiec ustaw by machała wzkazówka na zielonym!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@paffa, jesteś pewny że filtr się kręci Miałem przez jakiś czas takie ciśnienie i przyczyną był stojący filtr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kserkses Paffa sam podkręcił ciśnienie, by mieć niewiem co? Niektórzy zabardzo troszczą się o nasze Władki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie chłopaki Wszystko jest w najlepszym porządku i pod kontrolą Za wysokie ciśnienie nie szkodzi w takim stopniu jak za niskie. U mnie te 6 barów jest przez kilka minut, później zaczyna spadać do 4,5 bara

 

filtr napewno się kręci bo jak jest dobrze rozgrzany i go zgaszę so słychać jak się kręci jeszcz z pół minuty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i nie szkodzi ale i nie pomaga na wskaźniku ciśnienia jest wyraźnie zaznaczony zielony kolor od 1atm do 4 więc nie stanie sie wielka tragedia jak ciśnienie na rozgrzanym spadnie do 1.5 . U mnie na zimnym przekracza 4 bo jak miałem ustawione mniejsze ciśnienie to po rozgrzaniu wskazówka potrafiła na wolnych obrotach spaść poniżej 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SMOK wlej dopalaczy do oleju odrazu to pomoże wiem po swoim! tak zwane doładowywacze kompresji i ciśnienia oleju!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak przez te Twoje dopalacze Twoja maszyna w -25 stopni pali

 

Takie wynalazki to się leje jak chcesz na giełdzie maszynę sprzedać

 

No chyba, że Ci bierze litr oleju na dzień pracy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W temp do -5 pale bez podgrzania świec żarowych! Oczywiście na odpręzniku! - 25 z podgrzanymi świecami też pali bez wiekszego problemu. wczesniej przed pierwszym dodaniem tego środku silnik nie brał mi oleju i teraz nie bierze ale dmuchał mi troche przez ryrke odpowietrzacza pod silnikiem i miał na niskich obrotach 1,5 bara a na wysokich 3,2 pierwszy raz takie cudo zalałem mu 5 lat temu, i leje do teraz. Silnik naprawde jest żeśki bez żadnego dotykania pompy ma teraz ciśnienie na niskich obrotach 2,2 a na wysokich 3,5 bara przy temperaturze 80 stopni C. Byłem pewny że ten srodek mi zawali filtr oleju że ścianki tego filtru będe całe w smole lecz tak nie jest, bo jest przy czyszczeniu tylko cienka powłoka brudnego oleju przyklejonego do ścianek! ( jeżdze teraz na superolu) Mój Władek ma oryginalne 1397 mtg i to nie jest dużo lecz przy tym sprzecie co on pracuje to każde 0.5 konia jest wykorzystywane, i też w ten sposób dostaje w dupe! Ale ja pilnuje mu temp. ja zagrzałem go raz do 90 stopni ale prze właniem dodatków bo po wlaniu tych dodatków temp staje zawsze na około 80. stopniach. Polecam szczerze ale to wydatek ok 100 zł do każdej wymiany oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie jest takie: każdy może robić ze swoim sprzętem co mu się podoba

Mnie to trochę dziwi, że używacie do odpalenia odprężnika

Ja odprężnika wogóle nie używam i jak jest powyżej -5 to nawet świecy nie grzeję.

W Twoim Władku są dwie świece żarowe

W moim jest jedna i też ją po swojemu przerobiłem

Przy -25 rano zawsze ciągam kolegę ze wsi, który ma Merola beczkę 2.4D

 

A ludzie na wsi to różne kombinacje do Władków robią, żeby im odpalił

Jeden silnik elektryczny podłącza na pasku klinowym

Drugi dorobił sobie korbę i pomaga rozrusznikowi

 

Ta korba to dobry patent bardzo lekko pali się nią Władka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem o korbie ale ona umnie nie weidzie bo przeszkadza zbiornik paliwa oraz przednie obciążniki! A ja odprężnik używam bo mam nisko amperowy aku! Wiec mu cięzko jest pokonać opór i kompresjie przy zimnym silniku!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paffa kombimowałeś coś przy filtrze powietrza czemu twierdzisz że mam dwie świece żarowe? Kiedy ja mam jedną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W temp do -5 pale bez podgrzania świec żarowych! Oczywiście na odpręzniku! - 25 z podgrzanymi świecami też pali bez wiekszego problemu.

Wiem, że nowsze konstrukcje mają świece żarowe w głowicach (po jednej na głowicę) myślałem po Twojej wypowiedzi, że masz dwie!

 

Korbę nie zakłada się z przodu silnika, tylko z tyłu na wałek odbioru mocy

Koniecznie wtedy potrzebna druga osoba do pomocy

jak mi się rymuje dziś

 

Włączasz dzwignią WOM jedna kręci rozrusznikiem a druga korbą!

Przy plusowych temperaturach odpalisz go samą korbą (jedną ręką)

 

Korba składa się z dwuch części

 

Pierwsza część to kawałek rury powiedzmy około 2" i długiej tak, żeby trochę pominęła belkę od podnośnika Na jednym końcu wspawywujesz starą końcówkę z frezami od wałka, żeby zachodziła na WOM! Z drugiej strony rury nacinasz takie widełki, żeby rozłączyło korbę jak odpali silnik!

 

Korba idealnie pasuje do tego, od silnika ESA którego kiedyś używano do młockarni!

 

Można zrobić tą korbę na sztywno, ale wtedy osoba będąca na ciągniku podczas palenia musi szybko wciskać sprzęgło, żeby odłączyć napęd. A osoba kręcąca korbą musi szybko odskakiwać NIE POLECAM ROBIĆ NA SZTYWNO

 

Przy filtrze nic nie robiłem zmieniłem ( właściwie założyłem bo nie było) wkłady z gąbki no i mycie reszty w ON

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wierze własnym oczom co wy tu wipisujecie!!!

Po co wam to wszystko jesli wasze ciągniki do odpalenia potrzebują jakiś cudów wspomagaczy czy też jakiś prehistorycznych korb to macie na stanie jakiś złom Dodam tylko tyle że nie mam świecy zarowaj bo ojcięc ja wywalił jakies 10lat temu otwór mam zaślepiony a do odpalenia

W ZIMIE tylko i wyłącznie używam odpręznika mam dwa akumulatory 6V/195Ah a ciągnika w zimie użuwam czesto bo sam wywoże szambo z gospodarstwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nie czytasz wszystkich moich odpowiedzi

Przecież napisałem, że mi pali w - 25 bez żadnego odprężnika

 

Korba to dobre rozwązanie jak komuś ciężko w zimę pali (tak jak mojemu koledze na wsi)

 

Swieca i tak nie spełnia swojego zadania jak palisz z odprężnikiem więc nie dziwię się, że jej nie masz

Ja też mam dwie 6 po 195 Ah, które mają już sześć lat i dalej pali jak na nowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do darekkk.zacznij od wymiany sprezynek na zatrzaskach.są one na gorze skrzyni biegow pod takim podloznym malym dekielkiem przykreconym na 4 srobki.oraz prawdopodobnie trzeba przeregolowac blokade wodzikow.jak zdejmiesz podloge to bedziesz mial super dostep.bez zdejmowania podlogi to trzeba sie troche nagimnastykowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co moze byc przyczyno wyskakiwania biegow polowych (1-3-5)

Samo skrócenie (skręcenie) cięgienka powinno pomóc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...