Skocz do zawartości
Eryko.

Ciągnik Władimirec T-25.

Rekomendowane odpowiedzi

Ale oryginalnie jest tak jak ja mam i jak pisze Eryko

Podobny wskaźnik jest zastosowany w wielu wschodnich sprzętach i to Twój może pochodzić od czegoś innego panie @Esiak Edziu

albo wymieniłeś na polską podróbę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie tak jak pisze eryko!

 

w desce rozdzielczej pod jej górna osłona so miejsca (dokładnie cztery - u mnie) na żerówki które podświetlają wszystkie zagary! orginalne zagary w moim ( rok 83) nie mialy zegarów podświetlanych z osobna! A do deski rozdzielczej pasują żaróweczki z oprawkami od Żuka bo tam jest identyczne rozwiązanie! Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, dawno mnie tu nie było, ale widze, że temat o Władkach wygląda kwitnąco

Co do podświetlania deski rozdzielczej, to mój Władek też ma żarówki pod tą osłoną (nie wiem ile ich teraz działa) do podświetlania wskaźników: temperatury, ładowania i ciśnienia oleju, natomiast obrotomierz ma własne podświetlanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A obrotomierz masz orginał czy juz z tych nowych?

Ja w orginalnym nie mam gniazda na zwrówke natomiast w termometrze mam bo zakładalem od czegoś tam nie wiem ale ma maly bład ok 10'C!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam oryginalny obrotomierz i jest w nim miejsce na żarówkę!

To w tym przypadku muszą być dwie wersje obrotomierzy skoro Twój nie ma własnego podświetlenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartek K. Ja staram się kupować osobiście gdyż widzę co kupuję. Wysyłkowo to kupowałem w "Agro-Mar" w Wągrowcu tel. 67-2626575, "Agroman" tel. 25-6323966 w Siedlcach, a co do cen to dzwonię i pytam gdyż z cenami jest różnie jak coś jest tańsze to inne droższe. Przez kilka dni nie będę śledził forum, gdyż jadę w okolice Świdwina. "Agroma" w Czarnej Białostockiej jest podobno dobrze zaopatrzona i też wysyła .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartek K. Ja staram się kupować osobiście gdyż widzę co kupuję. Wysyłkowo to kupowałem w "Agro-Mar" w Wągrowcu tel. 67-2626575, "Agroman" tel. 25-6323966 w Siedlcach, a co do cen to dzwonię i pytam gdyż z cenami jest różnie jak coś jest tańsze to inne droższe. Przez kilka dni nie będę śledził forum, gdyż jadę w okolice Świdwina. "Agroma" w Czarnej Białostockiej jest podobno dobrze zaopatrzona i też wysyła .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze były dwie wersje tego szitu! Ale po co komu podświetlanie obrotomierza? Wadług mnie najważniejszym wskazem jest ciśnienie oleju no i jeszcze amperomirz żebym wiedział jaki stan szczegolnie wlasnie przy pracy w nocy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś ma jakis dobry patent na zrobienie ogrzewania kabiny bo mysle

zeby zrobic taka obudowe na cylindry tylko nie ma miejsca. A moze są juz takie gotowe zeby kupic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przeróbkach jakie zrobiłem na instalacji nie znalazło się miejsce do amperomierza Tzn. jest, ale nie podłączony

Mój Władzio oryginalnie miał prądnicę chyba z sześcioma wyjściami jak go kupiłem ładowanie działało mi jakiś może rok. Trzeba być naprawdę dobrym elektrykiem, żeby to podłączyć Mi się nie chciało w to bawić poszłem na łatwiznę i podłączyłem alternator od Poldka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktoś ma jakis dobry patent na zrobienie ogrzewania kabiny bo mysle

zeby zrobic taka obudowe na cylindry tylko nie ma miejsca. A moze są juz takie gotowe zeby kupic

też mnie to ciekawi ale niemyslałem nad tym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktoś ma jakis dobry patent na zrobienie ogrzewania kabiny bo mysle

zeby zrobic taka obudowe na cylindry tylko nie ma miejsca. A moze są juz takie gotowe zeby kupic

Najlepszy patent to ten o którym myślisz, obawiam się, że gotowego nic nie znajdziesz A miejsca jest wystarczająco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Poszukuje instrukcji do władimirca t-25. Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po przeróbkach jakie zrobiłem na instalacji nie znalazło się miejsce do amperomierza Tzn. jest, ale nie podłączony

Mój Władzio oryginalnie miał prądnicę chyba z sześcioma wyjściami jak go kupiłem ładowanie działało mi jakiś może rok. Trzeba być naprawdę dobrym elektrykiem, żeby to podłączyć Mi się nie chciało w to bawić poszłem na łatwiznę i podłączyłem alternator od Poldka

 

Podłączenie amperomierz jest banalne! Oczywiście jak wszyscy dobrze wiemy (mam nadzieje) amperomierz ma bardzo mała rezystancje wewnętrzną uzwojenia dlatego aby poprawnie wskazywał prąd tzreba go włączyc szeregowo w jeden przewód UWAGA NIGDY RÓWNOLEGLE>>>ZWARCIE! w naszym przypadku przewód na drodze prądnica akumulator!Zakładamy zawsze ameromierz z zerem na środku skali aby wskazywał przepływ prądu w obie strony w przypadku gdy nie bedzie ładowania prąd bedzie pobierany z akumulatorów i amperomierz bedzie wskazywał na minusie! A do podłączenia każdego praktycznie alternatora wystarczą dwa przewody jeden ładujący a drugi do wzbudzenia prądnicy! Podłaczenie ruskiego jest bardzo proste ma on jeden zacisk grubszy o średnicy 6mm tam podłaczamy akumulator poprzez amperomierz a obok tego grubego jest zaraz cieńczy tam podłaczamy wzbudzenie czyli cienkim przewocem dostarczamy (+) możemy to zrobić poprzez kontrolke (zarówka) która bedzie sie palić jak tylko właczymy mase a zgasnie jak odpalimy traktor i alternator zacznie ładować!

DO ROBOTY!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to widzisz w mojej starej instalacji do tego amperomierza było podłączone jeszcze takie ustrojstwo. Dokładnie była to w obudowie metalowej odizolowana sprężyna (przypuszczam, że to był jakiś drut oporowy) miała dwa podłączenia na końcach sprężyny. I to wszystko było połączone z instalacją amperomierza.

Szkoda, że to wywaliłem, bo bym zrobił fotki (jak będę teraz na wsi to spróbuję tego poszukać)

Myślałem, że bez tego wskaźnik nie będzie działał i nie podłanczałem go wcale

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a własnie zapomniałem o tym!

 

to nie było zadne ustrojstwo tylko zwykły regulator napięcia który utrzymywał napiecie ładowania akumulatora na poziomie ok 13V! ale w nowszych typach alternatorów juz tego nie ma tzn jest ale juz w alternatorze!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No najlepsza jest obudowa na cylindry od strony pompy wtryskowej gdyż bedzie jeszcze wiało ciepłe powietrze do kabiny paffa ja alternator mam oryginalny widocznie masz za stary rocznik! Ja lubie to swiatełko od alternatora bo jak bym był głuchym to mógł bym nim stwierdzać czy silnik pracuje czy zgaszony! Co do instrukcji i katologu to taki posiadam i moge wspomóc kogoś A w tablicy ja mam jedną zarówke pod blachą która oswieca ciśnieniomierz, amperomierz oraz wskażnik temperatury, a Obrotomierz ma swoje oswietlenie! a paliwowy nie oświetlony. ( sprawdziłem dziś w nocy, ale moge mieć spalona jakąs zarówke wiec nie jestem pewny)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ależ oczywiście kontrolka od ładowania o której wcześniej pisałem jest podstawowym zabezpieczeniem naszego silnika! A dlaczego to jasne! Przeciez wentylator jest napędzany przez pasek który jest naprężany przez alternator jak inaczej bedąc w kabine stwierdzisz czy ci sie czasami parek nie urwał i wentylator nie pracuje!!! Wtedy własnie zapala sie nasza sygnalizacja! Ja juz miałem kiedys taki przypadek podczas orki w tym roku! Pasek sie urwał ale natychmiast zapaliła sie kontrolka i do domu zjechałem! Mozna jeszcze podłączyć klakson jak w bizonie wtedy to jest checa jak zacznie piszczeć....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja paska jeszcze nie zerwałem lecz w tamtym roku wymieniałem bo juz kicha była A pasek od pralki pasuje tylko że troche za waski i nowy wygląda jak by się już troche zuzył, lecz na moje potrzeby to starcza. Nie slizga się , a jest nowy i wiem że sie nie zerwie! a dla mnie to nie trzeba sygnału że pasek sie zerwał bo to odrazu bym zobaczył na tablicy po swiatełku lub przyrost temperatury na który jestem wrazliwy! Bo najgorsze co może być to przegrzanie silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fajna rzecz załozyc taki sygnalizator!!!, ja co prawda nie mam Władka ale wiem co to znaczy chłodzenie powietrzem, moim zdaniem naciag paska to trzeba sprawdzac co dzien w sezoenie a znam to z doswiadczenia sasiada.

On miał w kombajnie silnik chłodzony powietrzem niestety on nie skontrolował naciagu paska i pasek był luzny i skonczyło sie tragicznie (silnik do remontu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim Władku oryginalny pasek chodził 18 lat, a jeszcze nie był do końca naciąg wykorzystany, poprostu zrobił sie tak cienki i nie wytrzymał, ale miałem w tej magicznej drewnianej ruskiej skrzyni oryginalny zapasowy, więc znowu na 18 lat mam spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dla mnie to nie trzeba sygnału że pasek sie zerwał bo to odrazu bym zobaczył na tablicy po swiatełku lub przyrost temperatury na który jestem wrazliwy

 

no tak tylko zapewne ja szybciej usłysze jakiś dzwięk czy zapaloną kontrolke niż ty przyrost tem. bo on nie nastąpi tak szybko zalezy jeszcze co bedziesz robił..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a własnie zapomniałem o tym!

 

to nie było zadne ustrojstwo tylko zwykły regulator napięcia który utrzymywał napiecie ładowania akumulatora na poziomie ok 13V! ale w nowszych typach alternatorów juz tego nie ma tzn jest ale juz w alternatorze!

 

Pod deską u mnie kiedyś było tak jakby dwa regulatory napięcia.

Jeden taki dłuższy (tam znajdował się mostek prostowniczy) a drugi taki mniejszy (to był sam regulator). Tak jak pisałem w starej mojej prądnicy było z sześć wyjść. To wszystko tak było pokićkane, że trudno się było połapać co do czego

 

Kontrolkę ładowania oczywiście mam

Kiedyś stary pasek mi pękł podczas roboty w polu, kontrolka się zaświeciła i silnik stop

 

 

Sama temp. silnika jako sygnalizacja zerwanego paska może niewiele pomóc

Zanim olej się nagrzeje to cylindry i tłoki może już szlak trafić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam T-25A z kołami od c -330 i tłokiem od wycinarki kiszonki i c-330 cienko pierdzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...