Kosti68 0 Napisano 14 Października 2009 Jesli wszystkie te bledy wystepuja na raz to nie ma to nic wspolnego z polbiegami. Wystepowanie tych codow bledow jednoczesnie sygnalizuje o braku przeplywu danych pomiedzy kombiinstrumentem a elektronika ciagnika. Tzn. masz jakis problem z przeplywem danych...byc moze jest to jakies uszkodzenie w wiazce przewodow albo krotka przerwa w doplywie pradu do sterownika ( e-box), nastepnya mozliwoscia jest rowniez uszkodzenie plytki z mini bezpiecznikami lub w najgorszym wypadku uszkodzenie calego kombiinstrumentu. Problem w tym ze jesli jest to tylko tzw. krotka usterka , wystepujaca w jakims krotkim momencie , to ciazko to bedzie znalezc. A co do kasowania bledow to najpierw wywolaj kody bledow, nastepnie nacisnij przycisk "Enter"( z ta strzalka), wtedy na wyswietlaczu pojawi sie napis "CLR" nastepnie musisz nacisnac 4 przyciski na raz...: strzalki w gore i w dol, "ESC" i "ENTER"....i jesli wykonasz to poprawnie to bledy beda skasowane. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregory147 0 Napisano 14 Października 2009 Mam fenda 600 LSA z 1981 roku z turem stoll. Jaki olej wlać do skrzyni czy to ten sam olej co obsługuje hydraulike. Ile tego oleju potrzeba. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychoo@ 0 Napisano 16 Października 2009 Witam. Odpowiadam, iż do tej pory nie mam III i IV polbiegu przy kierunku jazdy do przodu. do tylu wszystko ok. Zostawilem to sobie do roboty na zime a na razie katuje I i II polbieg. Zanim cokolwiek zacznę dłubac musze zmierzyc cisnienie oleju na elektrozaworach od polbiegow (w bocznej pokrywie, pod kabina z prawej strony), niestety nie wiem jaka wartosc powinna byc w poszczegolnych punktach pomiarowych:/ Jedno co wiem na 100% to, ze polbiegi ktore mi szwankuja pracuja na jednym koszu w skrzyni. Sprzeglo wielotarczowe mokre na tym koszu jest za slabo sciskane. Przyczyną jak sądze jest rozszczelnienie tego kosza lub awaria elektrozaworu, choc to drugie jest mniej prawdopodobne. Marcin 1984 ja mam rok starszego fendt'a i powiem ze sporo bledow u mnie pojawia sie na skutek zwarcia przewodow, ktorych izolacja jest twarda i krucha i latwo ulega zniszczeniu. Wystarczy ze gdzies minimalnie poruszysz wiązke, a izolacja z przewodu niszczy sie. Ostatnio mialem taki problem z temp oleju hydraulicznego. Po zdjeciu tego plastiku co oslania wiazke okazalo sie ze w jednym miejscu, pozbawionym izolacji, kabel od czujnika temp styka sie z przewodem masowym ktory biegnie pod alternatorem:/ Nie chce martwic, ale jak mi siadaly te 2 polbiegi to tez mialem bledy z grupy 00... Jesli ktos moze podac jakie cisnienia powinny byc na sterowaniu polbiegow to bede strasznie wdzieczny, gdyz ja w swoich materialach nie posiadam takowych informacji. Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzegorz200 0 Napisano 16 Października 2009 pólbiegi w skrzyniach hydr. w większości przypadków "padają" parami. gdyż ćiśnienie spada poprzez uszkodzone , wytarte, bądz popękane pierścienie uszczelniające nawałku dotyczącym danych pólbiegów.bardzo żadko "spaleniu ulegają tarczki sprzęgła(w pierwszej kolejności)..spalenie się tarczek może być następstwem nie szczelnych owych pierscieni uszczelniających.jeśli są spalone tarczki, to jest charakterystycznie "czarny olej".nie wiem dokładnie jak jest w fendach, ale w większości skrzyń hydr. cisnienie na sprzęgłach wynosi 18bar...ale niestety trzeba mieć dokładne dane, i "mapę" punktów pomiarowych.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BONK02 0 Napisano 18 Października 2009 jak sprawdzić czujnik oleju w fendt farmer 311lsa ,bo kontrolka nieświeci (żarówka jest dobra) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychoo@ 0 Napisano 18 Października 2009 To zależy jaki czujnik, jeśli pojedynczy przewod, to dotknac go do masy i musi zadzialac. Tak sie sprawdza czujnik temp oleju hydraulicznego Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BONK02 0 Napisano 19 Października 2009 To zależy jaki czujnik, jeśli pojedynczy przewod, to dotknac go do masy i musi zadzialac. Tak sie sprawdza czujnik temp oleju hydraulicznego Chodzi mi o czujnik cisnienia oleju w silniku.Są dwa przewody jeden jest do masy a drugo do zaciskuzdjąłem ten przewód dotknołem go do masy i dalej nieświeci Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychoo@ 0 Napisano 19 Października 2009 Jednym przewodem wplywa prad o zadanej wartosci nastepnie czujnik w zaleznosci od cisnienia zmienia swoja opornosc jednoczesnie zmieniając napiecie na wyjsciu, dlatego zmostkowanie przewodow powinno dac napiecie wejscia prosto na wyjscie i powinna zapalic sie kontrolka na desce. A z ktorego roku ten fendt??? Bo wystarczy ze odłączysz wtyczke od czujnika i po przekreceniu kluczykiem pojawi sie na wyswietlaczu wielofunkcyjnym kontrolka z narysowanym piorunem i prostokatem. To bedzie oznaczalo ze czujnik jest ok. Oczywiscie po tym zapisze sie blad i trzeba bedzie go usunac w sposob nizej opisany. Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BONK02 0 Napisano 20 Października 2009 to jest starszy typ FENDT FARMER 311LSA z 86r do czujnika idą 2 przewody ieden idze do masy a drugi idzie do wiązki przewodów i dotknąłem go do masy i dalej nieświeci... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychoo@ 0 Napisano 23 Października 2009 W zasadzie najłatwiej byloby wkrecic manometr i zmierzyc cisnienie. Albo jeszcze inaczej przy wymianie oleju i filtra powinna sie na chwile zapalic, dopoki pompa nie poda oleju w magistrale. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosti68 0 Napisano 28 Października 2009 Jednym przewodem wplywa prad o zadanej wartosci nastepnie czujnik w zaleznosci od cisnienia zmienia swoja opornosc jednoczesnie zmieniając napiecie na wyjsciu, dlatego zmostkowanie przewodow powinno dac napiecie wejscia prosto na wyjscie i powinna zapalic sie kontrolka na desce. A z ktorego roku ten fendt??? Bo wystarczy ze odłączysz wtyczke od czujnika i po przekreceniu kluczykiem pojawi sie na wyswietlaczu wielofunkcyjnym kontrolka z narysowanym piorunem i prostokatem. To bedzie oznaczalo ze czujnik jest ok. Oczywiscie po tym zapisze sie blad i trzeba bedzie go usunac w sposob nizej opisany. Pozdrawiam Jak widze tym opisem wymysliles nowe zasady dzialania czujnikow cisnienia oleju To co opisales to zasada dzialania czujnikow temperatury. Z ta mala roznica ze nie jest tam podawane zadne napiecie ale wszystko idzie poprzez "mase". Przewod napiecia podlaczony jest do wskaznika a poprzez zmiane opornosci zmienia sie wartosc "masy" ktora przeklada sie na jego wartosc. I tak dziala wlasnie wskaznik temperatury....a co do kontrolki cisnienia oleju jest to pratkyczne zwykly wlacznik/wylacznik ktory zmienia swoje polozenia w zaleznosci od cisnienia , przez ktory przechodzi "masa" idaca do kontrolki. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli007 0 Napisano 28 Października 2009 Witam podczas orania zginął mi przedni napęd... Od jakiegoś czasu przy nawrotkach dochodziło dziwne zgrzytanie z okolic mechanizmu załączania nepędu... zdjęłem zwolnice wszystko tam było ok. Dziś jak napęd zginął rozebrałem element od napędu w którym znajdują sie tarczki. Moje pytanie czy ktos to naprawiał i rpośba czy ma ktos schemat częsci co tam wchodzi w skład tego elementu bo troszke mi to tam pomieliło i musze ogarnąć co i jak kupić ciagnik to 312 LSA z 1991r mój email to paweloli007@gmail.com Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzegorz200 0 Napisano 29 Października 2009 po zalogowaniu się, będziesz mieć dostęp do kataloguhttp://dostep.korbanek.com/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rasel_1 0 Napisano 3 Listopada 2009 Witam wszystkich. Mam takie małe pytanie mam 35000 zł. Co lepiej kupić bardzo starego Fenda czy młodszego Renaulta na podzespołach Fenda?? A i jeszcze chciałbym zapytać czy jak w Renaulcie jest silnik Fenda to skrzynia i tylny most też?? Pozdro i z góry dzięki za poradę. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzegorz200 0 Napisano 3 Listopada 2009 sorry..powinno być http://dostep.korbanek.com/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychoo@ 0 Napisano 10 Listopada 2009 Jednym przewodem wplywa prad o zadanej wartosci nastepnie czujnik w zaleznosci od cisnienia zmienia swoja opornosc jednoczesnie zmieniając napiecie na wyjsciu, dlatego zmostkowanie przewodow powinno dac napiecie wejscia prosto na wyjscie i powinna zapalic sie kontrolka na desce. A z ktorego roku ten fendt??? Bo wystarczy ze odłączysz wtyczke od czujnika i po przekreceniu kluczykiem pojawi sie na wyswietlaczu wielofunkcyjnym kontrolka z narysowanym piorunem i prostokatem. To bedzie oznaczalo ze czujnik jest ok. Oczywiscie po tym zapisze sie blad i trzeba bedzie go usunac w sposob nizej opisany. Pozdrawiam Jak widze tym opisem wymysliles nowe zasady dzialania czujnikow cisnienia oleju To co opisales to zasada dzialania czujnikow temperatury. Z ta mala roznica ze nie jest tam podawane zadne napiecie ale wszystko idzie poprzez "mase". Przewod napiecia podlaczony jest do wskaznika a poprzez zmiane opornosci zmienia sie wartosc "masy" ktora przeklada sie na jego wartosc. I tak dziala wlasnie wskaznik temperatury....a co do kontrolki cisnienia oleju jest to pratkyczne zwykly wlacznik/wylacznik ktory zmienia swoje polozenia w zaleznosci od cisnienia , przez ktory przechodzi "masa" idaca do kontrolki. Przepraszam, nie wiedziałem że schematy elektryczne też kłamią Wątpie aby osoba która czytała schemat mogła sie pomylić, ale człowiek nie procesor, pomylić się może. Generalnie chodziło o to czy można zewrzeć 2 przewody idące do czujnika i odpowiedz: mozna, a to czy są sterowane napięciem czy masą warto wiedzieć, ale niczego to nie zmienia... pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychoo@ 0 Napisano 10 Listopada 2009 Mam pytanie czy wiązki przewodów wraz ze złączami występują jako części zamienne??? Jeśli tak to prosiłbym o przybliżoną cenę takiej wiązki. Chodzi o odcinek który wpina się pod kabiną (bodajże B) i rozprowadzona jest w kierunku przedniej osi. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosti68 0 Napisano 11 Listopada 2009 Wiazki przewodow mozna dostac tylko jako komplet, i od razu moge powiedziec ze sa dosyc drogie.Na przyklad wymiana wiazek przewodow w ciagniku Fendt 800 to okolo 2000-2500 €. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosti68 0 Napisano 11 Listopada 2009 Witam wszystkich. Mam takie małe pytanie mam 35000 zł. Co lepiej kupić bardzo starego Fenda czy młodszego Renaulta na podzespołach Fenda?? A i jeszcze chciałbym zapytać czy jak w Renaulcie jest silnik Fenda to skrzynia i tylny most też?? Pozdro i z góry dzięki za poradę. Pierwsze slysze o Renault na podzespolach Fendt. Pewnie sa i wspolne czesci ale raczej nie sa to czesci firmy Fendt tylko podzespoly innych firm urzywane w obu ciagnikach. Tak samo jest z silnikiem...nie ma silnikow Fendta, sa tylko MWM, Deutz i MAN. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosti68 0 Napisano 11 Listopada 2009 Przepraszam za wpis ponizej, UZYWANE pisze sie oczywiscie przez samo"Z" Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześ21 0 Napisano 12 Listopada 2009 kluczem sukcesu fenta jest turbomatik który świetnie troszczy się o silnik jaki by on nie był chociaż silniki MWM uważane są za najtrwalsze z pośród tych 3 które są stosowane.jeżdżę czasami znajomego 614 turbomatik,obecnie 19 tys godzin za niemca ktoś wtryski wymienił a w Polsce przy 14 tys uszczelkę pod głowica wydmuchało reszta silnika oryginał i widać ze trochę pochodzi jeszcze. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychoo@ 0 Napisano 12 Listopada 2009 Moim zdaniem turbomatik bardziej "troszczy się" o skrzynkę biegów i resztę układu przeniesienia napędu na koła. Aczkolwiek silnik u mnie nigdy nie pracował poniżej 500 rpm, więc tu zgoda wiele dobrego. Specjaliści w temacie czepiają się sprawności tego sprzęgła, która związana jest ściśle z obrotami silnika a przez to i ze zużyciem paliwa etc. Mimo wszystko jestem zdania iż więcej można zaoszczędzić z turbomatikiem i minimalnie większym zużyciem ON, niż z naprawą sprzęgieł ciernych i skrzynek, które siadają szybciej,tym bardziej że usterki nie pojawiają się zazwyczaj w "martwym" sezonie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosti68 0 Napisano 13 Listopada 2009 Turbomatic jest naprawde genialnym wynalazkiem, ale trzeba umiec sie nim poslugiwac . Niestety z wieloletniej praktyki wiem ze wiekszosc osob jezdzacych ciagnikami z turbomaticiem nie umie sie nim poslugiwac ...a jedyne co umie, to krytykowac i mowic zle rzeczy o czyms ...oczym nie maja zielonego pojecia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregory147 0 Napisano 24 Listopada 2009 WitamMam taki problem z moim fendem 600ls.Po zakonczeniu pracy normalnie ciągnikiem zjechałem na baze i go zostawiłem na drugi dzien jak go odpaliłem to nie mogłem nim jechac tylko podsunął się pare metrów do przodu bardzo wolno na każdym biegu tak samo na pełnych obrotach moze troszeczke prubuje coś jechać ale kazdy dołeczek na ziemi to juz staje. pedał sprzęgła normalnie działa nie widać rzadnych wycieków oleju. Biegi też wszystkie dobrze wchodzą nic nie zgrzyta ani nie piszczy nie wydaje rzadnych dziwnych odgłosów.Proszę o radę o co to może chodzić. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
globus0007 0 Napisano 15 Grudnia 2009 Witam, mój sąsiad ma zamiar kupić Fendta 515, ale ma kilka wątpliwości .Znalazł taki ciągnik w Niemczech, ma on przebieg 11tyś mtg. z oryginalnym ładowaczem czołowym i w bardzo dobrym stanie. Chciałbym się czegoś dowiedzieć w jego imieniu o tych ciągnikach...Czy warto, czy nie, jak się sprawują, itp. Dodam że z transportem do Polski miałby kosztować 120tyś. Jeszcze chciałbym się zapytać co to jest ten turbomatik i jak on działa??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach