nowy 0 Napisano 15 Czerwca 2006 RALF-iesilnik zetora to ja znam w najdrobniejszych szczegółach od podstaw!Po drugie skąd po 3000Mth przedmuchy z odmy,albo ma więcej niz na zegarze(co moze być bardzo prawdopodobne),albo miał słabe smarowanie.Zarówno w pierwszym jak drugim przypadku tuleje są już wydarte,więc wymiana samych pierścieni to STRATA PIENIEDZY I CZASU!!! Udzielasz bzdurnych porad ,w dodatku nie Wiesz co i kiedy montowano w tych silnikach Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
filip658387 0 Napisano 15 Czerwca 2006 A czy da sie jakos sprawdzic czy tuleje sa wypracowane ??Powinno byc tak ze jesli tuleja jest wypracowana to powinne byc wyczówalne progi w miejscach gdzie konczy sie sów tak?Wiec gdy wyjmę tłok mozna włożyc rączke i sprawdzic.Pozatym gdzie w podlaskim znajde moto zetor czy w jakims innym sklepie moge kupic te orginalne komplety??A i po czym mozna poznac ze ma on wiekszy przebieg niz na zegarze wszystkie poidzespoły sa w idealnym stanie zadnych luzów nic chodzi jak zegarek jest bardzo silny tylko ten olej z odmy? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piootr 0 Napisano 15 Czerwca 2006 Ja mam w perkinsie 1000 mth i od nowości wali odmą Ja w 360 jak pierścieniowałem to wszystkie pierścienie miała popękane oprócz olejowych a tłoki też mocno porysowane zrobiłem tak żeby nowe pierścienie dobrze chodziły w kanałach i 2000 mth po takiej naprawie pochodziła jeszcze Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialy2005 0 Napisano 15 Czerwca 2006 mój 7341 ma własnie 1100mth ma 2 lata i teraz zaczyna delikatnie kapac z odmy jak dostaje w kite. Ale to sa bardzo małe ilosci oleju Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy 0 Napisano 15 Czerwca 2006 Komplety oryginalne posiadają banderole Zetora na opakowaniach,można zamówić w Motor-zetor -Polska w Kaliszu i przyślą za zaliczeniem pocztowym.Tuleje największy próg maja na górnej granicy skoku tłoka więc trzeba go tylko przesunąć nieco w dół (oczywiście po uprzednim demontażu głowicy).Jeśli chodzi o zakłady naprawcze w podlaskiem to polecam Zambrów (ul.mazowiecka)ewentualnie Białytstok(ul. ogrodniczki).Zegar nie musiał być cofnięty,wystarczy,że nie chodził ,jest elektroniczny i wystarczy pracować bez akumulatora a nie będzie liczył. /edit1 - Czw Cze 15 14:11:28Oznaczenie oryginalnych części http://www.zetorengines.cz/article1.php?nLang=1&nDepartment=2&nLine=42000 /edit2 - Czw Cze 15 14:15:23http://www.zetorengines.cz/article1.php?nLang=1&nDepartment=2&nLine=41000 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
filip658387 0 Napisano 16 Czerwca 2006 A powie mi ktoś jakie ciśnienie powinno być podczas sprężania na cylindrach w zetorze 5211??dzieki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy 0 Napisano 16 Czerwca 2006 Od 27 do30 atm. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miskins 0 Napisano 29 Czerwca 2006 Nie polecam wymiany samych pierścieni.Nic to nie pomoże szczególnie w silniku o znacznym przebiegu.Komplety Bierz oryginalne w Moto-Zetor,nie Montuj ania czeskich ani nawet polskich( krotoszyńskich) zamienników ,jesli chodzi o wymianę to spokojnie Sam sobie poradzisz ,tuleje wchodzą z niewielkim wciskiem.Stare tłoki miały po cztery pierścienie,a nowe trzy--można stosować zamiennie.zgadzam sie jak już to trzeba wymienic cale komplety bo same pierścienie wiele nie dadzą. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy 0 Napisano 31 Sierpnia 2006 WitamMam pytanie ,co może być przyczyną pienienia się oleju w układzie wspomagania kierownicy .Jest orbitrol i siłownik ,przecieków brak ,obcego powietrza też nie powinien ciągnąć ,zalany olejem lh46 z Lotosu . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 31 Sierpnia 2006 Może resztki starego innego oleju były i do siebie nie pasują , albo stan oleju za mały . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 31 Sierpnia 2006 Albo gdzieś w układzie jakieś powietrze sobie jest, może z biegiem czasu ustanie pienienie sie oleju. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 31 Sierpnia 2006 Kserkses ma racje w układzie został stary olej i dlatego sie pieni Ja też tak miałem aż mi wywalało ze zbiorniczka.Spuśc olej zapal ciągnik i pokręc kierownica aż pompa wszystko wygoni wtedy zalej nowym. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 31 Sierpnia 2006 na sucho żeby pompy nie zniszczyć Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 31 Sierpnia 2006 Chodziło mi o zapalenie ciagnika na krótki moment kilku może kilkunastu sekund. Przez ten czas nic pompie sie nie stanie a zdąży wygonić olej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 31 Sierpnia 2006 z siłownika czy z przewodów usunąć nie jest takie łatwe , pompa tego nie wygoni , a jak się rozbierze i wyczyści to znowu odpowietrzanie . Jaki to traktor i ile jest oleju w układzie , i czy te pienienie jest tak uciążliwe może machnąć na to ręką Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 31 Sierpnia 2006 Dokładnie jak ciągnik kręci bez problemów to niech się pieni do woli. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcian 0 Napisano 31 Sierpnia 2006 sąsiad przy 1614 musiał wymienić pompe bo była szajs i pienienie ustało, raczej Ci tego nie zycze ale taka mozliwość tez istnieje. Pozdr..... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy 0 Napisano 1 Września 2006 To jest w Zetorze 5211 .Sprawa wygląda następująco rbitrol Danfossa nówka,pompa też nowa,poziom oleju jest w normie,olej też ,jak wcześniej pisałem ,nowy i raczej pewny bo z Orlenu w zaplombowanych piątkach.Jeśli chodzi o skręcanie to wszystko idzie bez problemów Tyle,że wali olejem ze zbiornika no i orbitrol się nagrzewa ,ale cholera , może tak powinien.A może zalać innym olejem ,tylko jakim ? / Co Polecacie?????/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 1 Września 2006 Że orbitrol się nagrzewa to normalne ( tylko jak ) , a może z kolei za dużo tego oleju olej z Orlenu , tylko może gdzieś rozlewany zresztą nie takie rzeczy falszują . ale czy resztki poprzedniego oleju nigdzie nie pozostały bo go usunąć całkowicie się przecież nie da Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 1 Września 2006 Orbitrol sie nagrzewa od oleju, który jest rozgrzewany przez pompe, lub zawór, (chyba jakiś tam jest), coś za mocno rozgrzewa olej i sie pieni, albo masz niewłaściwy olej (nie odporny na temperature), miałem kiedyś tak w 355, piana wychodziła tam gdzie wchodzi dźwignia od biegów i ramionami od podnośnika, niby miał być hipol, luzem z beczki kupowałem, a jak kupiłem w CPNie w oryginalnym baniaku hipol i wlałem, to już piany nie było Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 1 Września 2006 Jak mówiłem wcześniej Miałem ten sam problem.Wymieniłem olej na hydrol i było wszystko wporządku. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 1 Września 2006 przecież pisał o HL46 , a to jest Hydrol Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 1 Września 2006 A nie powinien być w tym układzie przypadkiem "Boksol", czy jakoś tak? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piootr 0 Napisano 1 Września 2006 W ursusach to powinnien być boksol nie wiem jak w zetorach Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 1 Września 2006 ja mam hipol wlany i jest ok w zetorze Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach