Skocz do zawartości
Gość Piotr de 330

Wszystko o Ursus C-330

Rekomendowane odpowiedzi

nie dasz rady z pełnym, jechać, ja mam pilmeta 412 i jak pod korek naleje to strach jechać po dziurach tak przód podrywa, pompa sobie radzi, szczególnie jak zimny olej w skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie pójdzie jeździłem z 500l 14m i podnośnik trzeba było na łańcuchach poskręcać ( a mam wersję eksportową ) olej się grzał i 80kg na przód bo inaczej cały czas się odrywał od ziemi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem a mianowicie chodzi mi o to że po nalaniu płynu borygo pojechałem zrobić orkę i cał chłodnica się rozszczelniła przynajmniej w 10 miejscach i jeszcze gdy chłodnica jest pełna to wodę /płyn wywala mi tą rurką przy korku wlewu a moje pytanie jest takie czy da się to jakoś naprawić proszę o jakieś sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kupiłem nową chłodnicę do c330 i ciągle wywala mi wodę z pod korka wlewu co jest nie tak dodam że wcześniej takie rzeczy się nie działy , wydaje mi się jakby z kranika z bloku leciało mniej wody i pod mniejszym ciśnieniem niż wcześniej co się rozwaliło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jeżeli zaraz po uruchomieniu podnosi się poziom wody w chłodnicy,to wygląda na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jest nawet zimna woda i odpalę silnik to od razu tą wodę wywala pomimo zakręconego korka pod sporym ciśnieniem i towarzyszy temu tak jakby para

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radził bym to naprawić.Bo szczelina będzie się powiększać i możesz stanąć na środku pola.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelka pod głowicą, ale niekoniecznie zwłaszcza że na starej chłodnicy było ok. Płyn odwalił kamień i pozapychał ci kanały także wyjąc chłodnicę powykręcać kraniki i najlepiej dobrze wypłukać wszystko Niezaszkodzi zajrzeć do termostatu . A wodę to zawsze trochę wyrzuci bo jej objętość rośnie pod wpływem temp.Wystarcsy 1cm nad żeberkami .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wody to wyrzuca bardzo dużo nawet przy zakręconym korku na starej chłodnicy było pod koniec podobnie ale wcześniej nic takiego nie było im więcej doda, gazu tym więcej tej wody wywali z chłodnicy temu wywalaniu wody towarzyszy też para i woda z bloku jak ją spuszczam nie ma takiego ciśnienia jak przed usterką

POMOCY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze że woda wcale nie musi być gorąca żeby parowało i wywalało ją z chłodnicy pytanie dlaczego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zdjęcie uszkodzonej uszczelki pod głowicą,tylko że od C-360 https://picasaweb.google.com/lh/photo/8SaRu76bQKagYfiSYP7MwQ?feat=directlink i tu prawdopodobnie masz podobną sytuację.Spuszczasz płyn,odkręcasz 3 śruby od termostatu.przewody paliwowe od wtryskiwaczy oraz przewód przelewowy,odkręcasz kolektor wydechowy z tłumikiem,filtr powietrza.Odkręcasz pokrywę klawiatury oraz klawiaturę i już możesz odkręcić głowice.Montaż w odwrotnej kolejności pamiętając o zachowaniu kolejności dociągania śrub głowicy i ustawieniu zaworów.Laski popychaczy należy włożyć z powrotem do tych samych gniazd.Przy okazji można sprawdzić końcówki.

 

jacek3773A wodę to zawsze trochę wyrzuci bo jej objętość rośnie pod wpływem temp

Zwróć uwagę że zaraz po odpaleniu towarzyszy para(a może dym)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy wywalaniu tej wody towarzyszy raczej para

Jak odkręcisz głowicę to się wszystko wyjaśni.Ja podejrzewam przedmuchanie kompresji do wody,gdzie woda może płynąć również w drugą stronę co jest zrozumiałe.Zdarza się jeszcze przy awarii uszczelki przepływ oleju do wody lub odwrotnie ,oraz przedmuch na zewnątrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdiołem głowice i okazało się że tu chyba przez tą uszczelkę bo było przepalona w jednym miejscu ta miedziana okładzina od tłoka mam nadzieję że jak poskładam będzie ok uszczelkę wymieniłem na nową oczywiście przed montażem wszystko ładnie wyczyściłem i założyłem głowicę czekam teraz na klucz dynanometryczny i mam jeszcze jedno pytanie jak ustawić zawory skąd wiadomo że tłok jest u góry dodam że po zdięciu głowicy przekręciłem wałem korbowym nigdy tego nie robiłem samemu pomóżcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdiołem głowice i okazało się że tu chyba przez tą uszczelkę bo było przepalona w jednym miejscu ta miedziana okładzina od tłoka mam nadzieję że jak poskładam będzie ok uszczelkę wymieniłem na nową oczywiście przed montażem wszystko ładnie wyczyściłem i założyłem głowicę czekam teraz na klucz dynanometryczny i mam jeszcze jedno pytanie jak ustawić zawory skąd wiadomo że tłok jest u góry dodam że po zdięciu głowicy przekręciłem wałem korbowym nigdy tego nie robiłem samemu pomóżcie

1.Załóż i podokręcaj zawory.

2.Przekręć wałem korbowym,aby oba zawory na pierwszym był poluzowane(miały luz)

3.Ustaw luz na zaworach za pomocą śrubokręta i klucza płaskiego i szczelinomierza(Ja ustawiam rutynowo 0,3mm,nie pamiętam jaki jest w instrukcji.Mogą być różne luzy na ssącym i wydechowym.Może ktoś podpowie.Nieraz ustawiałem na oko bez szczelinomierza i też tymczasowo było.Należy jednak stosować się do instrukcji.

4.Przekręć na drugi i zrób to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisząc zawory miałem na myśli klawiaturę czyli dzwignie zaworów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przykręceniu dżwigienek zaworów(klawiatury),przystępując do regulacji luzów ustawiamy tłok w pierwszym cylindrze(od chłodnicy) na koniec suwu sprężania przed suwem pracy.Ja ustalałem ten moment obserwując moment drgnięcia paliwa w przewodzie (rurce)do wtryskiwacza.Na drugi cylinder postępowałem podobnie.Orientacyjnie(różnica może być w zależności od kąta patrzenia) u mnie występuje taki układ https://picasaweb.google.com/lh/photo/umN9PHP5YRYSBvcz4Sh3Aw?feat=directlink Zalecany luz na zaworach wynosi 0,2mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam,ale dodam jeszcze że aby zaobserwować drgnięcie paliwa w rurce to należy ustawić na maksymalną dawkę paliwa(ręczny do oporu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luz ustawiasz zawsze gdy krzywki wałka rozrząd danego cylindra są ustawione w dół, tłok w górze w chwili wtrysku paliwa lub iskry. Prosta sprawa i nie trzeba podkręcać przewodów paliwowych, nie musisz znać kolejności ani nawet zasady działania silnika.

Kręć wałem gdy zawory ustawią się w tak zwaną mijankę to znaczy zamyka się zawór wydechowy a otwiera ssący zrób na szajbie paska klinowego na wale znaczek i obróć wałem dokładnie o jeden obrót. Tłok jest wtedy w górnym martwym punkcie w momencie wtrysku paliwa. Ustaw zawory i to samo zrób na pozostałych cylindrach. To metoda rozpoznania położenia tłoka która dotyczy każdego silnika czterosuwowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawory ustawiłem 25 i 20 po wymianie uszczelki wszystko się uspokoiło ciągnik inaczej pracuje i ma znacznie więcej siły tyle tylko że teraz chyba tylko gorzej zapala.Po zrobieniu tego w orce się grzał nie miał termostatu i włożyłem mu w obudowe kawałek blachy z dziurką i przytkałem przewód od pompy i od chłodnicy ten co idzie do dołu teraz ciągnik wcale się nie grzeje żeby doszło do zielonego muszę połowę chłodnicy zastawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...