Skocz do zawartości
Gość Piotr de 330

Wszystko o Ursus C-330

Rekomendowane odpowiedzi

nie wybiegał bym tak do przodu.narazie odkrec ta mise i spróbuj ja przeczyscic moze jest tam jakis intruz wystarczy go wyciagnac.przynajmniej ja bym tak zaczał i wydaje mi sie ze jak pompa jest fabryczna to cisnienie powinno byc ustawione ale rózne rzeczy sie zdarzaja

wiesz co bakuś teraz odpaliłem ciągnik i wszystko ok kontrolka gaśnie po zapaleniu a po zgaszeniu ciągnika zapala sie po 8 sek od zgaszenia juz sam nie wiem być moze jakieś zawirowania po wynmianie oleju ale przeciez to chyba raczej niemożliwe a jesli chodzi o ssak i czesci mechaniczne to był sprawdzany na jesieni zeszłego roku i wszystko było czyste i grało nie wiem czy to jakiś psikus czy może pompa olejowa sie kończy bo chyba jako jedyna w tym ciągniku nie była wymieniana i jest juz leciwa ciagnik 83r myśle ze trzeba dla pewności wkręcic manometr i zmierzyć ciśnienie i wszystko sie okaże co o tym sądzisz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawe rozwiązałem inaczej dokupiłem dodatkowy zegar od c 385 do dego węzyk i wyjście na czujnik elektryczny teraz mam czujnik mechaniczny plus elektryczny i ten mechniczny cały czas pokazuje ciśnienie miedzy 4 a 5 atm czyli chyba dobrze nie ma co sciagać miski i zwiększać cisnienia na pompien jak wam sie wydaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cisnienie masz dobre wiec nie ma potrzeby tam wiecej grzebac i rozkrecac misy.a moja 30-stka tez mi rózne psikusy sprawiała nie dała sie naprawic a po czasie problem sam sie rozwiazal a twoja 30 nie jest stara ja mam z 69r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaczyna mnie denerwować ciapek pomału wczoraj odpaliłem go i chodził ładnie ćsnienie 4 atm za jekieś dwie godziny kontrolka świeci a na zegarze z manomentrem ćisnienie 0,5 atm więc bez rozbierania michy sie nie obejdzie pierwszy raz z takim czymś sie spotykam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zaczyna mnie denerwować ciapek pomału wczoraj odpaliłem go i chodził ładnie ćsnienie 4 atm za jekieś dwie godziny kontrolka świeci a na zegarze z manomentrem ćisnienie 0,5 atm więc bez rozbierania michy sie nie obejdzie pierwszy raz z takim czymś sie spotykam

teraz tak pomyśłałem ze to moze coś nie tak jest z filtrem oleju coś go przytyka albo ogólnie jakiś syf w oleju no nie wiem jakie są wasze sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Może zawór na pompie się zacina?

tekmie sprawa wygląda następująco jak pisałem wczesniej mam zamontowany zegar mechaniczny do ciśnienia oleju oraz kontrolke na czujnik elektryczny jesłi chodziło o wskazania to powiedzmy po odpaleniu ciągnika za pierwszym razem cisnienie pomiedzy 4 a 5atm zapalam drugi raz tak jakby pompa nie łapała wogóle albo start do 3 atm i po dodaniu gazu cisnienie zamiast rosnąć spada az do mrugania kontroli na zegarze mechanicznym 0.5 atm olej spuszczony pompa sciagnięta spręzyna wygląda na trochę wyrobioną tłoczek jakby troche luzu miał zawleczka była założona na ostatnią dziurkę po umyciu w ropie zanurzyliśmy ją w niej i była próba jak to wygląda podczas obrotów kołem otoż ten tłoczek podczas kręcenia kołem wogóle sie nie unosił a mimo tego ropa zasuwała miedzy nim czy to wina tłoczka i spręzyny (wyrobiony tłoczek )i czemu pompa raz dawała ćisnienie raz nie ,dziekuje za każde podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może gdzieś jest na ssaniu nieszczelność.Przypominam sobie że ktoś na forum miał podobny problem gdzie przyczyną była silnie zabrudzona rurka łącząca kosz ssawny z pompą.Opisane było że pomogło dopiero wypalenie jej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może gdzieś jest na ssaniu nieszczelność.Przypominam sobie że ktoś na forum miał podobny problem gdzie przyczyną była silnie zabrudzona rurka łącząca kosz ssawny z pompą.Opisane było że pomogło dopiero wypalenie jej.

nie no gdyby rurka byla tak bardzo zabrudzona to ciśnienie nie ulegałoby wahaniom tylko byłoby raczej cały czas niskie a u mnie było raz bardzo dobre a za kolejnym odpaleniem ciagnika bardzo słabe wiec przyczyna musi tkwić raczej w samej pompie lub zaworze ciśnieniowym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zaczyna mnie denerwować ciapek pomału wczoraj odpaliłem go i chodził ładnie ćsnienie 4 atm za jekieś dwie godziny kontrolka świeci a na zegarze z manomentrem ćisnienie 0,5 atm więc bez rozbierania michy sie nie obejdzie pierwszy raz z takim czymś sie spotykam

Jaki masz filtr oleju. Jak odśrodkowy to może z nim coś nie tak i trzeba zmienić na wymienny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zaczyna mnie denerwować ciapek pomału wczoraj odpaliłem go i chodził ładnie ćsnienie 4 atm za jekieś dwie godziny kontrolka świeci a na zegarze z manomentrem ćisnienie 0,5 atm więc bez rozbierania michy sie nie obejdzie pierwszy raz z takim czymś sie spotykam

Jaki masz filtr oleju. Jak odśrodkowy to może z nim coś nie tak i trzeba zmienić na wymienny.

zawsze filtr wymienny tam był więc to nie wina filtra chociaz to zaczeło sie dziać tuż po wymianie oleju ale co moze sie dziać z nowym wymiennym filtrem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zaczyna mnie denerwować ciapek pomału wczoraj odpaliłem go i chodził ładnie ćsnienie 4 atm za jekieś dwie godziny kontrolka świeci a na zegarze z manomentrem ćisnienie 0,5 atm więc bez rozbierania michy sie nie obejdzie pierwszy raz z takim czymś sie spotykam

Jaki masz filtr oleju. Jak odśrodkowy to może z nim coś nie tak i trzeba zmienić na wymienny.

zawsze filtr wymienny tam był więc to nie wina filtra chociaz to zaczeło sie dziać tuż po wymianie oleju ale co moze sie dziać z nowym wymiennym filtrem

gdybym był pewny ze to pompa oleju to kupiłbym nową nowa z Hylmetu jest tania w granicach 200 zł ale musze sie upewnic że to pompa na 100%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś u Żuka miałem problem z ciśnieniem oleju.Ogólnie jak to u starszego żuka było niskie ciśnienie, ale jak się zaciął zawór przelewowy ciśnienie rozrywało filtr.Wymieniłem zawór i powróciło do normy.Posprawdzaj zawór. Pompa jak wysiędzie to wcale nie daje ciśnienia.Zresztą pompy olejowe silnika rzadko się psują,raczej ciśnienie ucieka na przewodach olejowych.Przecież smarowane są nie tylko panewki ale cały silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kiedyś u Żuka miałem problem z ciśnieniem oleju.Ogólnie jak to u starszego żuka było niskie ciśnienie, ale jak się zaciął zawór przelewowy ciśnienie rozrywało filtr.Wymieniłem zawór i powróciło do normy.Posprawdzaj zawór. Pompa jak wysiędzie to wcale nie daje ciśnienia.Zresztą pompy olejowe silnika rzadko się psują,raczej ciśnienie ucieka na przewodach olejowych.Przecież smarowane są nie tylko panewki ale cały silnik

okazało się ze tłoczek zaworu był juz tak wyrobiony że przpuszczał olej i się wieszał nowy tłoczek dotoczony pod wymiar przewodu przejechanego rozwietakiem teraz cisnienie trzyma mi cały czas niecałe 4 atm moze troche mało ale nie chce mi sie juz misy sciągac i dociskać spręzyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przez ostatni czas a właściwie od czasu zrobienia kapitalnego remontu miałem problem z silnikiem. Mianowicie ciężko palił i słabo się wkręcał na obroty jak był zimny. Zaprowadziłem ostatnio ciągnik do mechanika żeby sprawdził co jest. Powiedział że jeden zawór chodził za ciężko i przestawił kont zapłonu. Teraz ciągnik lepiej pali i wkręca się na obroty ale zauważyłem że jak mu wcisnę pedał gazu to mocniej kopci na czarno niż wcześniej i puszcza leki dymek przy zwalnianiu prędkości obrotowej silnika ale jak już jest na obrotach to jest ok nie kopci. W ciężkiej pracy go nie sprawdzałem ale przy sianiu nawozu na 5 biegu zauważyłem że idzie lepiej niż przed zmianą. Czy to kopcenie no normalne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezeli nie kopci caly czas tylko w momencie dodawania gaszu to nie ma powodow do niepokoju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Przez ostatni czas a właściwie od czasu zrobienia kapitalnego remontu miałem problem z silnikiem. Mianowicie ciężko palił i słabo się wkręcał na obroty jak był zimny. Zaprowadziłem ostatnio ciągnik do mechanika żeby sprawdził co jest. Powiedział że jeden zawór chodził za ciężko i przestawił kont zapłonu. Teraz ciągnik lepiej pali i wkręca się na obroty ale zauważyłem że jak mu wcisnę pedał gazu to mocniej kopci na czarno niż wcześniej i puszcza leki dymek przy zwalnianiu prędkości obrotowej silnika ale jak już jest na obrotach to jest ok nie kopci. W ciężkiej pracy go nie sprawdzałem ale przy sianiu nawozu na 5 biegu zauważyłem że idzie lepiej niż przed zmianą. Czy to kopcenie no normalne?

Przeważnie każda trzydziestka kopci na czarno, zwłaszcza jak ma podkręconą dawkę paliwa.Natomiast Jeżeli mocno kopci na niebiesko zwłaszcza przy zjeżdzie z góry na biegu jałowym świadczy to o spalaniu oleju i jego nadmiernym zużyciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie już po złożeniu ciagnika . Ale mam jeszcze jedno pytanie otóz remont zrobiony wstawiony nowy wał Tyczyn korbowody Tyczyn zestaw naprawczy Zetor, pompa olejowa nowa, pompa wtryskowa po regeneracji , nowa głowica , nowe sprzęgło ale zastanwia mnie czy nie za szybko zapala sie kontrolka oleju po zgaszeniu ciagnika jak pisałem wczesniej mam też zamontowany zegar mechaniczny manometr do pomiaru cisnienia oleju od c 385 i pokazuje cały czas 5. 5 atm w całym zkresie obrotów czyli nawet ciut za dużo na zimnym oleju kontrolka trzyma i nie zapala sie ze 20 sek natomiast na ciepłym po docieraniu całodniowym po zgaszeniu zapala sie dość szybko jak myślicie chyba nie ma sie czym przejmować ?>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie przejmuj się u mnie jak w lecie trzydziestka dostanie po zaworach to od razu po zgaszeniu kontrolka się zapala, to normalne, przecież olej jest wtedy bardzo rzadki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie przejmuj się u mnie jak w lecie trzydziestka dostanie po zaworach to od razu po zgaszeniu kontrolka się zapala, to normalne, przecież olej jest wtedy bardzo rzadki
no własnie ciśnienie jest przeciez bardzo dobre w koncu nowa pompa i wał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z pompa paliwa jest takwyjechana że nie nadaje się do regeneracji (peknięta obódowa) chciał bym kupić nowa w sklepie greene kosztuje 1229zł może ktos wie gdzie mozna dostać taniej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Sprawdzałeś w innych sklepach internetowych?

U mnie pojawił się problem z ładowaniem akumulatora w C-330.Zrobiłem test

oraz zmierzyłem prąd ładowania poprzez szeregowe włączenie amperomierza między przewodami dochodzącymi do regulatora(16,19,18)(odłączonymi) a minusem na rozruszniku przy uruchomionym ciągniku.Doszedłem do 8A dalej nie zwiększałem obr. bo miałem tylko 10A amperomierz.Uznałem że uszkodzony regulator.Zakupiłem nowy(60PLN) a Agromie.Fakt że pudełko było otwarte,ale była kartka z typ RG15c oraz z numerami zacisków.Po podłączeniu i uruchomieniu ciągnika kontrolka wcale nie zgasła.Odkręciłem obudowę regulatora i dopatrzyłem się że przewody są odwrotnie przylutowane https://picasaweb.google.com/lh/photo/4sAikCkm2UJ-6qnXK-Ibfw?feat=directlink Mam pytanie czy ktoś miał taki przypadek?Może to jest inny typ regulator?Dzisiaj już nie miałem kiedy,ale jutro spróbuję przylutować tak jak było w starym.Nie dostrzegłem innych różnic,oprócz wytłoczenia z oznaczeniem.Co to za oznaczenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poszukaj gdzie biorą pompy na wymianę (regenerowane) ja tak zrobiłem ,wyjdzie szydło z worka u pompiarza ,ale że z każdej strony jeden drugiego wali w rogi (pompiarze też),nie byłem gorszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie orientuje się ktoś czy C-330 uciągnie opryskiwacz 600L, 12m lance??

Że pusty da to wiem Ale jak sprawa wyglada po napełnieniu?

Podniesie? Przód będzie maiła jakakolwiek trakcję?

Pozdrawiam.

Nie oczekuje spekulacji bo sam umiem pekulowac, a konkretnej odpowiedzi najlepiej jesli ktos zna sprawę z autopsji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podniesie napewno bo mi podnosci 400 l. z 12 belka ale ujechac idzie to te 200 litrow wiecej na przód w górze na pewno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...