jozekrej 0 Napisano 21 Stycznia 2007 a czy włączając biegi z uzyciem sprzęgła unikniemy zgrzytów ni cholery już jeżdziłam kilkoma mtz-ami i wszystkie mają ten sam problem z 8 na 9 bieg cud aby nie zgrzytneło :cry: a przy odrobinie wprawy bez użycia sprzęga owiele lepiej prawie ideał :roll: [/img][/code] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kules 0 Napisano 21 Stycznia 2007 aby nie zgrzytało przy przełanczaniu z 8 na 9 należy wcisnąć sprzęgło wyrzucić 8 następnie zwolnić sprzęgło i ponownie wcisnąć i wrzócić 9 . U mnie pomogło. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bubu 0 Napisano 21 Stycznia 2007 I o to chodzi - sprzęgło na dwa razy- i dźwignia wchodzi elegansio przy wrzucaniu biegu szosowego.. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miccao 0 Napisano 21 Stycznia 2007 Taka swego rodzaju synchronizacja Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pronar23 0 Napisano 22 Stycznia 2007 Ta zmiana biegówz 8 na 9 przy dwukrotnym uzyciu sprzęgła sprawdza się tylko prz jezdzie po równym terenie lub z górki Natomiast z ładunkiem lub pod górkę nalezy tylko raz wcisnąć sprzęgło i wrzucić begów wuwczas usłyszymy jakze przyjemny dla ucha zgrzyt Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KOBUSZ 0 Napisano 22 Stycznia 2007 Witam wszytkich posiadaczy ciągników marki MTZ i Belarus W tym tygodniu dołączyłem do tego grona Tylko że nie mogę się odnaleźć w tym sprzęcie Zwłaszcza że przez 17 jeździłem C-330M Może ktoś ma lub wie gdzie można zakupić instrukcję obsługi do MTZ (98r.) Z góry dziękuję Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
glizda70 0 Napisano 22 Stycznia 2007 Witam wszytkich posiadaczy ciągników marki MTZ i Belarus W tym tygodniu dołączyłem do tego grona Tylko że nie mogę się odnaleźć w tym sprzęcie Zwłaszcza że przez 17 jeździłem C-330M Może ktoś ma lub wie gdzie można zakupić instrukcję obsługi do MTZ (98r.) Z góry dziękuję Firma Pronar sprzedaje instrukcje i katalogi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 22 Stycznia 2007 Natomiast z ładunkiem lub pod górkę nalezy tylko raz wcisnąć sprzęgło i wrzucić begów wuwczas usłyszymy jakze przyjemny dla ucha zgrzyt no i jeszcze trzeba przerzucić półbieg Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pjq33 0 Napisano 22 Stycznia 2007 Witam serdecznieCzy możecie mi podpowiedzieć gdzie można kupić taką instrukcję w języku polskim??Kupiłem ciągniczek a instrukcja jest tylko po niemiecku Z góry dziękuję i pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miccao 0 Napisano 22 Stycznia 2007 Zapomialeś powiedzieć, że chodzi ci o instrukcję do MTZ 820. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pronar23 0 Napisano 23 Stycznia 2007 Witam Panowie pomóżcie!mam takie pytanko czy da sie usunać wyciek oleju który znajduje sie pomiędzy obudową sprzęgła a misą olejową .Znajomy niedawno kupił tą bestię(MTZ) i niewiw jak sie za to zabrać Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinO-10 0 Napisano 23 Stycznia 2007 WitamPotrzebuję pomocy!!Nie tak dawno nabylem mtza 820. Ale mam z nim pewien problem, a więc gdy ciągnik pracuje na postoju ciśnienie oleju jest w normie 2-3 atm. w zależności od obrotów, ale niewiedzieć czemu dzieje się coś takiego: Czasami cisnienie oleju nagle spadnieprawie do zera, aż zapali sie kontrolka smarowania, poczym powraca do normalnej wartości. Ciągnik pracuje tak jak pracował. Czy ktoś spodkał się z podobnymi spadkami? Boję się że to coś poważnego.Proszę o pomoc i z góry dziękuję. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozekrej 0 Napisano 23 Stycznia 2007 sprawdz odśrodkowy filtr oleju powinny być tam zawory ze sprężyną być może się zacina zawór Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spóła 0 Napisano 23 Stycznia 2007 Do MarcinO-10 Miałem podobny przypadek tyle tylko że podczas pracy gdy hamowałem np. na uwrociu to cisnienie spadało na chwile do zera (poziom oleju maks). Pomogło obniżenie smoka pompy olejowej by poprostu nie łapał lewego powietrza i teraz nic sie nie dzieje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paffa 0 Napisano 23 Stycznia 2007 Robiłem coś takiego w wakacje w teścia MTZ Pytanie nr.1 Jakim olejem jest zalany silnik???Broń Boże nie Superolem Musisz ściągnąć misę olejową, bo smok pompy jest zawalony mazią z oleju i nie ciągnie oleju W teścia MTZ był drożny otwór w smoku wielkości jednego grosza No i oczywiście mycie filtra oleju i pewnie wymiana tego wkładu z siatki (zapewne się podarł cena około 20pln) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bubu 0 Napisano 23 Stycznia 2007 MarcinO-10 - czy kupiłeś funkiel nówkę mtz-a?Czy czujnik( i wskażnik ) cisnienia oleju jest elektroniczny?? jeśli tak -może po prostu jest gdzieś luźny kabelek...chociaż z drugiej strony lampka sygnalizująca spadek ciśnienia oleju ma oddzielny czujnik ,a piszesz ,że kiedy opaduje wskazówka to zapala się też lampka... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil555 0 Napisano 24 Stycznia 2007 chce zzadobyc trochę info belarusie 611 z góry dziękuje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
UCr6WMv@neostrada.pl 0 Napisano 24 Stycznia 2007 WitamPotrzebuję pomocy!!Nie tak dawno nabylem mtza 820. Ale mam z nim pewien problem, a więc gdy ciągnik pracuje na postoju ciśnienie oleju jest w normie 2-3 atm. w zależności od obrotów, ale niewiedzieć czemu dzieje się coś takiego: Czasami cisnienie oleju nagle spadnieprawie do zera, aż zapali sie kontrolka smarowania, poczym powraca do normalnej wartości. Ciągnik pracuje tak jak pracował. Czy ktoś spodkał się z podobnymi spadkami? Boję się że to coś poważnego.Proszę o pomoc i z góry dziękuję.]Nie masz co się tym defektem przejmować,mój MTZ od poczatku zakupu a dziś ma 2600 mth ma ten defekt/kiedy wykonuje orkę i nagle się zatrzymam wówczs spada cieśnienie do zera i zapala się lmpka kontrolna/ Nie ma to wpływu na zużycie silnika ,choć byłoby lepiej jakby to zjawisko nie występowało.Ja wymienam olej co 300mth/wysokiej jakości-MOTUL OIL- bez dolwki.Prawdopodobnie cos jest ze smokiem ojejowym, może byc nieszczelny i załapyweać powietrze. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinO-10 0 Napisano 24 Stycznia 2007 WitamDziękuję za odpowiedzi.Olej mam zalany TURDUS, filtr czysty i sprawny (słychać jak pracuje) Mi także wydaje się że to wina smoka oleju, cisnianie spada podczas zatrzymywania się ale równiez na postoju. Ja zrobi się siepło to spuszcze olej i odkręce miske, oblukam ten smok.Mam jeszcze jedno pytanko: Jaki olej lejecie w mtzach do hydrauliki? bo w moim olej wygląda jak gęste mleko (biały) Czy jest sposób aby go dokładnie spuścić? Traktorek jest z Norwegii i nie wiem co było zalane, aczkolwiek podnośnik działa. Ale chcę go zmienić bo miałem juz przygody w C-360 z wymieszanymi olejami (pracowała z zachodnia prasą zwijającą) może z 10 razy czyściłem rozdzielacz. Jak myslicie Hipol sie nada? Pozdrawiam! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
S-Piotr 0 Napisano 24 Stycznia 2007 Ja w swoim zalałem HL-68 jest OK. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korsarz 0 Napisano 24 Stycznia 2007 Ja hydraulike mam zalaną superolem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 24 Stycznia 2007 hydraulika zalana HL68, tylko widzę sens zalania silnikowym tak jak piszą w instrukcji, bo już mi poszedł olej z hydrauliki do silnika przez pompę od orbitrola. Najlepiej jak pracujesz z maszynami przez szybkozłącza, zalać takim olejem jak w innych traktorach, bo hydraulika w MTZ nie jest specjalnie wrażliwa na rodzaj oleju a lepiej niech się oleje nie mieszają Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boleczka 0 Napisano 24 Stycznia 2007 Witamja też mam zalanego swojego Belarusa hydraulicznym narazie jest wszystko ok Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 25 Stycznia 2007 Oczywiście ze do hydrauliki to tylko Superol CCD 15W -40 tak zaleca Pronar! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miccao 0 Napisano 25 Stycznia 2007 lepiej niech się oleje nie mieszają Słuszna uwaga. Jak pożyczalem od jednego gościa przyczepy jak ciąłem kukurydzę to przyprowadził mi też swojego zetora tylko do kiprowania. Mówił, że ma jakiś tam "oryginalny" olej i tylko on (ten zetor) może te przyczepy kiprować Trochę zamieszania ale lepiej się pobawić niż niz potem wymieniać olej Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach