Skocz do zawartości
Gość

Wszystko o Ursus C-360

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam takie pytanie. Cieknie mi olej na łączeniu pmpy wtryskowej z kadłubem silnika. Czy do wymiany jest uszczelniacz na wałku pompy, czy jest jakaś podkładka między poompę a kadłub?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam takie pytanie. Cieknie mi olej na łączeniu pmpy wtryskowej z kadłubem silnika. Czy do wymiany jest uszczelniacz na wałku pompy, czy jest jakaś podkładka między poompę a kadłub?

powinna być uszczelka miedzy pompą wtryskową a kadłubem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka może być przyczyna że z filtra powietrza po kilku godzinach pracy wysysa olej

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może filtr jest przytkany.

A co do pompy to ten gumowy oring ma za zadanie nie przepuszczać oleju z silnika do pomy, czy może jest żeby paliwo nie uciekało z pompy o ile wogóle istnieje taka mozliwość. Czyli powinna być uszczelka. Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelki jako takiej tam nie ma bo kiedys chcialem kupic cos takiego tam i tylko oring mi dal sprzedawca nawet w katalog czesci patrzyl i nie ma tam zadnej uszczelki generalnie jak z takich miejsc sie olej saczy to znaczy ze cos sie dzieje z pierscieniami na tlokach i w mniej uszczelnionych miejscach bedzie wywalalo olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaka może być przyczyna że z filtra powietrza po kilku godzinach pracy wysysa olej

Pozdrawiam

napisz co robiles z ciagnikiem bo zeby 'sam' sie zepsul to bardzo rzadko sie zdarza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Między silnikiem a pompą jest o ring, jego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z pompą a olej jest w tym miejscu bo wałek który napędza pompę jest także wałkiem sprężarki. Olej z silnika nie smaruje pompy wtryskowej, pompa ma swój oddzielny olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaka może być przyczyna że z filtra powietrza po kilku godzinach pracy wysysa olej

Pozdrawiam

Ja kiedys miałem to samo w c-330, wciągał olej razem z tym syfem i remont silnika co dwa lata kilka razy pod rząd, jednego razu tak sie pierscienie zdarły ze na polu zdechł i koniec po rozebraniu okazało sie dopiero ze z pierscieni nie wiele zostało zmieniłem filtr na nowy chyba nawet od C-330 M i oleju juz nie wciągał i osiem lat juz chodzi bez remontu i to wszystko przez filtr chyba dlatego ze ta siatka sie wykruszała po trochu, tak przypuszczam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej to nie możliwe że wciąga olej raczej jest mała dziurka w misce olejowej i ten olej tak dziwnie wyparuje i zaś filtr ciągnie co może wszytki kurz i i wszystko co tam wpadnie z powietrzem ( to tylko ja tak sobie myślę miałem taki przypadek)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, jak najlepiej w 60-ce podłączyć zewnętrzny rozdzielacz? Od paru lat mam na niej tura (jedna sekcja). Jestem w trakcie dorabiania krokodyla przy widłach do obornika i potrzebuję drugiej sekcji. Gdzieś słyszałem, że pobór oleju trzeba podłączyć do króćca pod siedzeniem ( tam gdzie podłączone jest szybkozłącze hydrauliki zewnętrznej) wtedy należy zablokować dźwignię rozdzielacza aby cały czas był podawany olej. A gdzie podłączyć powrót?

Jak to jest rozwiązane w w turach gdzie orginalnie są dwie sekcje?

Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy, jak najlepiej w 60-ce podłączyć zewnętrzny rozdzielacz? Od paru lat mam na niej tura (jedna sekcja). Jestem w trakcie dorabiania krokodyla przy widłach do obornika i potrzebuję drugiej sekcji. Gdzieś słyszałem, że pobór oleju trzeba podłączyć do króćca pod siedzeniem ( tam gdzie podłączone jest szybkozłącze hydrauliki zewnętrznej) wtedy należy zablokować dźwignię rozdzielacza aby cały czas był podawany olej. A gdzie podłączyć powrót?

Jak to jest rozwiązane w w turach gdzie orginalnie są dwie sekcje?

Dzięki.

 

Masz na deklu pod siedzeniem strzałki do którego szybkozłącza dochodzi olej a który odbiera, ale to chyba nieważne, bo u mnie dźwignia pompuje olej przy górnym i dolnym położeniu. Do góry daje na lewe a do dołu w skrajnym położeniu na prawe, to chyba zależy od rozdzielacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, już zgłupiałem z tymi znakami do ustawiania kąta początku tłoczenia.

Kiedyś pisałem że znalazłem jakieś trzy kreseczki na kole zamachowym i wtedy tlok był w GMP. teraz poszukalem dokladniej i znalazłem jeszcze znak 0 i dwie kreski (tłok też w GMP) Poprzednie znaki chyba ktoś sam wyciął, chociaż wyglądają fabrycznie ale tłok musiał być po suwie wydechu.

Teraz znaki się niby zgadzają, z tego co czytałem na tym forum, ale pojawiła się nowa wątpliwość: mianowicie powinny być najpierw dwie kreski, a po tym 0, a u mnie zauważyłem najpierw 0 a potem dwie kreski. Podobno wtrysk ma być na pierwszej kresce, zanim tłok będze przed GMP, a u mnie będzie już po GMP, skoro w "0" jest GMP, a po tym 0 mam dopiero kreski.

Kołem zamachowym kręce w lewo patrząc z tyłu ciągnika (tak jak pracuje silnik), banał, ale wolę napisać żeby nie było. Dodam że te znaki ) i kreski nie są jakoś super widoczne, ale patrzyłem po ciemku i dzisiaj się upewnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej ustawiac zaplon z momentoskopem ( kawalek przewodu wysokiego cisnie i szklana rurka o srednicy do 2mm ) proponuje jeszcze zdiac dekielek na pompie paliwa od sekcji i wtedy widac na ktorym tloku jest wtrysk paliwa i zeby bylo lzej krecic to wyjac wtryskiwacze i wtedy patrzymy na 1 sekcje i na momentoskop i jak w nim sie pojawi paliwo tzn ze nastepuje wtrysk na 1 tlok i sprawdzamy wtedy te znaki na kole zamachowym jesli nastepuje przed 1 kreska to odchylamy pompe od bloku silnika luzuja ja na srubach a jak nastepuje po 1 kresce to zblizamy ja do slinika i sprawa zalatwiona nic trudnego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marles360 trudnego nic, tylko że u mnie te znaki są odwrotnie, tak mi się wydaje najpierw 0 a póżniej kreski.

A jak zrobić taki momentoskop w domowych warunkach, skąd wytrzasnąć taką rurkę szkalną o małej średnicy, albo od czego mogła by podpasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

muisz poszukac moze byc i z tworzywa ja akurat znalazlem od gosiora do robienia wina jest troche w srodku wieksza ale da rade na niej ustawic muslalem tez o wkladach do dlugopisow ale za cienkie jak cos znajdziesz to jak mowie podlacz to i obserwuj 1 sekcje na pompie jak sie pojawi paliwo to sprawdz wtedy ktore te znaki sa na kole blisko badz mijaja sie ze znakiem na obudowie i wedlug nich ustawiaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze jest także napełnić rurkę częściowo a w momencie kiedy paliwo zacznie się unosić wtedy jest początek tłoczenia. Jutro zmierzę i napisze ile to jest w milimetrach przed górnym martwym punktem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaka może być przyczyna że z filtra powietrza po kilku godzinach pracy wysysa olej

Pozdrawiam

 

 

Masz zapchany filter tam w czpce albo w siatkach. to normalna sprawa w tej sytuacji jak będzie czysty filtr to olej będzie w misce. bo jak jest zapchany to silnikowi brak powietrza i wyciąga co może.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy, jak najlepiej w 60-ce podłączyć zewnętrzny rozdzielacz? Od paru lat mam na niej tura (jedna sekcja). Jestem w trakcie dorabiania krokodyla przy widłach do obornika i potrzebuję drugiej sekcji. Gdzieś słyszałem, że pobór oleju trzeba podłączyć do króćca pod siedzeniem ( tam gdzie podłączone jest szybkozłącze hydrauliki zewnętrznej) wtedy należy zablokować dźwignię rozdzielacza aby cały czas był podawany olej. A gdzie podłączyć powrót?

Jak to jest rozwiązane w w turach gdzie orginalnie są dwie sekcje?

Dzięki.

 

są dwa rozwiązania na ten problem . jeśli weżniesz zasilenie z jednej z koncówki pod siedzeniem to powrót podłącz do drógiej. bo gdy jedną podawany jest olej to dróga jest otwarta i wraca ją olej ( tak działa owijarka do bel lub maszyny z dwustronnym siłownikiem) drógia rozwiązanie to kupić pompe olejową z redukcją na wom (takie tak w ładowaczu trol ) postawić zbiorniczek z olejem i podłłączy rozdzielacz . ale to pierwsze rozwiązanie jest stanowczo tańcze.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy, już zgłupiałem z tymi znakami do ustawiania kąta początku tłoczenia.

Kiedyś pisałem że znalazłem jakieś trzy kreseczki na kole zamachowym i wtedy tlok był w GMP. teraz poszukalem dokladniej i znalazłem jeszcze znak 0 i dwie kreski (tłok też w GMP) Poprzednie znaki chyba ktoś sam wyciął, chociaż wyglądają fabrycznie ale tłok musiał być po suwie wydechu.

Teraz znaki się niby zgadzają, z tego co czytałem na tym forum, ale pojawiła się nowa wątpliwość: mianowicie powinny być najpierw dwie kreski, a po tym 0, a u mnie zauważyłem najpierw 0 a potem dwie kreski. Podobno wtrysk ma być na pierwszej kresce, zanim tłok będze przed GMP, a u mnie będzie już po GMP, skoro w "0" jest GMP, a po tym 0 mam dopiero kreski.

Kołem zamachowym kręce w lewo patrząc z tyłu ciągnika (tak jak pracuje silnik), banał, ale wolę napisać żeby nie było. Dodam że te znaki ) i kreski nie są jakoś super widoczne, ale patrzyłem po ciemku i dzisiaj się upewnie.

 

najprościej, łatwo i dobrze robi się to przez odkręcenie przedniego dekla i ustawienie wszystkich trybów na znaki. jest to sposób prosty i pewniejsz jak te rurki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak tylko odrecic dekiel nie jest tak latwo jak odkecic korek od chlodnicy jest przy tym sporo roboty i szczerze nie chcialo by mi sie tego robic tylko po to zeby sprawdzic zaplon owszem mozna tak zrobic ale gdy jest juz grubsza robota np remont kapitalny dlatego po to sa znaki na kole zamachowym zeby z nich korzystać i tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde panowie, starałem się jak mogłem ustawić na te znaki, wyszło delikatnie za wcześnie, ale po tym ciągnik ciężko zapalał jak zimny i dymił jak lokomotywa, czego wcześniej nie było. To poluzowałem pompę i wziąłem breszkę i zacząłem kręcić na pracującym silniku i jak ją odsuwałem od silnika to chodził bardziej miękko, ale przydymiał, jak dosuwałem to było lepiej. Dosunąłem na maxa i dokręciłem śruby, jak zimny to ciężko pali, jakby nie na wszystkie gary, ale może jest jeszcze gdzieś przypowietrzony i mam nadzieje jak pójdzie do roboty to będzie ok. Jak było wcześniej to lepiej palił jak zimny, praktycznie od strzała, ale słyszałem że nawet w samochodach są przyspieszacze zapłonu jak się odpala zimny silnik. Zgłupieć z tym można. Wcześniej chodził ok to mi się zachciało kręcić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...