niklaszewski 0 Napisano 1 Lutego 2009 panowie mam massey ferguson 3645 zablokowały mi sie biegi na żówiu przełancza z zająca na żówia ale biegi na żówiu niewchodzą da sie to jakoś odblokować Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buli1979 0 Napisano 1 Lutego 2009 Tak na marginesie mój 390 2 wd jedzie prawie 50 km/h sam nie wiem jakim cudem chyba ktoś w nim coś grzebał. Czasami aż strach tym jeździć hehe.[/quotewitaj ; masz świetlne poczucie humoru ale z tą prędkością to przesadziłeś ale pisząc ten post byłeś chyba po kilku browarach ŻUBRA [żóbr odpowiada każdemu] chcesz wierz chcesz nie wierz sam byłem zdziwiony prędkość mierzona mało profesjonalnie bo za pomocą auta myslę że licznik w 2 letnim pasacie nie oszukuje bardzo ale ok niech będzie 45. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolos33 0 Napisano 1 Lutego 2009 witam mam pytanie mam mf 3065 i jest tam tak zwany przyspieszacz. czy moge go uzywac w trasie np 50 km?? czy jest on tylko na krotkie dynstanse?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mc13 0 Napisano 2 Lutego 2009 Spedshiftu nie mam , jest tylko miejsce na przycisk,a pod deską kostka do przycisku.Na naklejce na szybie najwyższa prędkość 29,7 na b4 zajac.Kolega miron ma racje dodatkowe przełożenia by się przydały bo mam właśnie zróżnicowaną głebe,czy choćby w prasie rolującej.Miałem okazje doświadczyć brak przełożeń w poprzednim JD.Jeżeli do zmiany szybkości wystarczyło by dołożyć spedshift to nie bedzie to taki kłopotliwe.Jak sie troche ociepli i cena eur.trochę spadnie to zabiorę sie z kuzynem do nl. i może uda sie kupić caly kosz do spedshiftu,narazie ciagnik nie bedzie potrzebny do wiosennej roboty,a skrzynia 40 napewno sie przyda bo szykuje sie 6ha w spadku ale 15km od domu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek774 0 Napisano 2 Lutego 2009 witam, posiadam MF 3610 i mam problem z hydrauliką- przy skręcie kołami nie działa podnośnik, a bez skrętu kół działa bez problemu- czy to normalna sytuacja. Ponadto jak ciągnik jest nie rozgrzany ciężko skręcić kierownicą przez około 10 minut.Parametry życiowe hydrauliki- wspomaganie przy skręcie kół wynosi 80 bar, a max. skręt 160 bar, pompa daje max 180 bar, a ciśnienie speed shift, napędu i wałka WOM wynosi 15 bar.Proszę o radę. Pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron 0 Napisano 2 Lutego 2009 witam, posiadam MF 3610 i mam problem z hydrauliką- przy skręcie kołami nie działa podnośnik, a bez skrętu kół działa bez problemu- czy to normalna sytuacja. Ponadto jak ciągnik jest nie rozgrzany ciężko skręcić kierownicą przez około 10 minut.Parametry życiowe hydrauliki- wspomaganie przy skręcie kół wynosi 80 bar, a max. skręt 160 bar, pompa daje max 180 bar, a ciśnienie speed shift, napędu i wałka WOM wynosi 15 bar.Proszę o radę. Pozdrawiam.trudno coś wywnioskować na odległość , ale wychodzi nato że wspomaganie zabiera ci cały olej może jest zbyt gęsty Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafik256 0 Napisano 2 Lutego 2009 mc13 przeczytaj jeszczeraz to co napisałem. Pytałes na początku o to co zrobic żeby zwiekszyć predkośc maksymalną i założenie speedshift NIE ZWIĘKSZY tej prędkości tylko jak juz napisałem zwiększy ilśc przełozeń Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron 0 Napisano 2 Lutego 2009 mc13 przeczytaj jeszczeraz to co napisałem. Pytałes na początku o to co zrobic żeby zwiekszyć predkośc maksymalną i założenie speedshift NIE ZWIĘKSZY tej prędkości tylko jak juz napisałem zwiększy ilśc przełozeńwitam ;moim skromnym zdaniem mylisz się . jadąc na 4 biegu wciskamy przycisk[ włanczamy speedshift ] i ciągnik przyśpiesza i to dosyć sporo myśle że ote 10 km. więc może napisz ty dlaczego są ciągniki kture jeżdzą z predkością 40 km Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafik256 0 Napisano 2 Lutego 2009 miron myślałem żejak pracowałeś w serwisie to wiesz na jakiej zasadzie działa speedshiftprzecież jak speedshift jest wyłączony napęd jest prekazywany przez tryby satelitarne w koszu które REDUKUJĄ predkośc i to jest to dodtatkowe prełżenie które uzyskujemy po załozeniu speedshift. Po włączeniu fakt ciągnik przyspiesza bo pościśnięciu tarcz przez siłownik dochodzi do zablokowanie trybów stelitarnych i zaczyna się obracać cały kosz. Kosz działa teraz jak tulejka łacząca oba wałki czyli mamy teraz sytuacje jaka występuje w ciągniku bez speedshift czyli nepęd przekazany bezpośrednio do skrzyni bez zadnych przełozeń. miron nie mam pojęcia dlaczego uwazasz że jest inaczej jezeli po właczeniu speedshift działa po prosu jak tulejka która łaczy dwa wałki to jak niby ma zwiększyc prędkośc???? Jezeli uważasz inaczej to wytłumacz mi to nie na chłopski rozum tylko jak mechanik co gdzie i dlaczego moze zrozumiem. Z tego co ja zauwazyłem to speedshift działa własnie tak jak napisałem. A jakies odczucia z jazdy że ciągnik przyśpiesza to nie jest żaden przykład bo ciągnik przyspiesza ale o tyle km/h o ile zredukowały ją wczśniej tryby satelitarne. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafik256 0 Napisano 2 Lutego 2009 miron ja cały czas pisze o tm że speedshift nie zwiększy orędkości maksymalnej czyli nie zrobi ze skrzyni 30 km/h tej 40 km/h jezleli uwazasz inaczej napisz jak on to niby robi bo z tego co ja wiem zwiekszy on jedynie liczbe przełozen w juz dostepnym zakresie czyli do 30 km/h i nic więcej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MF3060 0 Napisano 2 Lutego 2009 przyglądam się uwaznie waszym wypowiedziom sprawie tych predkości posiadam MFa 3060 z przyśpieszaczem czy jak on tam się nazywa . specjalnie go odpaliłem żeby to sprawdzić ; i ota moja stwierdzenie jadąc na czwarty biegu obroty silnika 2500 obr/minute na maksa z wyłączonym przyśpieszaczem na bocznym słupku pokazuje mi predkośc 32 km na godzine gdy wciskam przycisk ciagnik przyśpiesza dosyć mocno predkość na wyswietlaczy wskazuje 40 km na godzine. niewiem oco wtym chodziale coś wtym jest Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafik256 0 Napisano 2 Lutego 2009 tylko tu była mowa o ciagniku który stadardowo ma skrzynie 30 km/h i pytanie było o mozliwośc zwiększenia tej prędkości przez zastosoawnie przyśpieszacza do 40 ale ze względów konstrukcujnych jest to niemozliwe a dlaczego już chyba wyjaśniłem. BO to nie przyśpieszacz robi ze skrzyni 30 ta skrzynie 40 km/h. Bo jakbys wyjął ze swojego ciągnika przyspieszacz i włożył w to miejsce jeden wałek to miałbyś nadal skrzynie 40 km/h a nie juz 30 km/h. To chyba logiczne zwazywszy na zasade działania przyśpieszacza. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MF3060 0 Napisano 2 Lutego 2009 Witam. Jak już wczesniej pisałem kupiłem mf 3080 ,skrzynia 1234 AB ,żółw,zając .Jest to skrzynia 30 km/h.Można ją przerobić na 40km/h ,co trzeba dołozyć ,ile to może kosztować ,może ktoś już to robił. Pozycja nr. 8 są dwa rodzaje jak widac 30km i 40km a co powiesz o tym katalogu mysle ze on mówi sam zasiebie są dwa rodzaje tych koszy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafik256 0 Napisano 2 Lutego 2009 to przeczytaj instukcje obsługi i zobaczysz że to nie dwa rodzaje koszy tylko ze w tym koszu trzeba zaminic trzeba zaminiec mijescami dwa tryby 9 i 10 oraz odwrócić tryb 18 tylko ze wtedy zasada działania speedshiftu by sie zmieniła i po właczeniu jecałby wolniej a po wyłączeniu przespieszał ale nie widziałem jeszcze takiego ciągnika. Jest mozliwość zmiany predkości w własnie w ten sposób bez zmiany części ale GŁOWNYM sposobem zmiany prędkości jest zmiana kół zębatych W REWERSIE.Są tam dwa rodzaje w przypadku prełozenia do tyłu koło o 30 lub 31 zębach w przypadku przełozenia do przodu 21 lub 26.A ty masz jaką szkrzynię i z którego roku jest twój ciągnik, mozesz podac jego numer seryny?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafik256 0 Napisano 2 Lutego 2009 moze i w przypadku skrzyn 40 podobnie jak w przpadku skrzyń 64/64 były inne tryby w koszu żeby predkośc na wyłączonym speedshift nie była mocno nizsza od tej na włączonym. Mozna wkładac tam rózne tryby i najdziwniejsze przełożenia stosować jednak to i tak zmieni tylko i wyłacznie prędkośc przy WYŁĄCZONYM speedshift i nie będzie miało zadnego nawet najmniejszego wpływu na prędkośc po jego właczeniu. Poniewaz wtedy cały kosz zaczyna sie obracać i staje sie jedynie łacznikiem dwóch wałków bez wpływy na ich prędkość. Mówiąć krótko jakie będa obroty koła zamochowego i wałka sprzęgłowego takie zostana przekazane do skrzyni ani większe ani mniejsze (jak to miało miejsce przy wyłączonym speedshift) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mc13 0 Napisano 2 Lutego 2009 rafik256 czytałem twój post jeszcze raz i poniekąd masz racje , w takim wypadu pozostaje zmiana kół zebatych tylko jakie założyć.Skoro w tym katalogu piszą że sa dwa rodzaje to mogli by oba pokazać.Trzeba jeszcze ustalić czy są MF bez spedshiftu ze skrzynią 40. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafik256 0 Napisano 2 Lutego 2009 w kazdej konfiguracji jaka tylko była w MF 30xx były skrzynie 40 km/h jezeli masz katalog to sprawdz na stronie chyba 64 tam sa wszystkie skrzynie i jakie miały dostepne predkości. Ale co do zmian kół zębatych to ja bym nie radził bo wtedy byś musiał wymienić ich az cztery, trzy przy rewersie no i jedno na głównym wałku. Wymiana tych kół wyniosłaby raczej grubo powyżej 10 tys. zł więc zastanów się czy warto wydać tyle kasy żeby troche szybciej pojeździć. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mc13 0 Napisano 2 Lutego 2009 Moze w takim razie nic nie robić ,pojeżdzic z pół roku i sprzedać ,dołożyć nie 10tys ,a 20 i kupic młodszego i ze skrzynią 40.Mam jeszcze pytanie jak działa załanczanie przedniego napędu.Gdy wcisnie sie przycisk ,na elektrozaworze pojawia się 12v i pozostaje póki świeci się kontrolka.Przyciskamy jeszcze raz kontrolka gasnie i napiecie zanika.Jeżeli jest inaczej to poprosze o opis.U mnie kontrolka nie świeci i nie moge dojść czy przód działa czy nie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kules 0 Napisano 2 Lutego 2009 Wie może ktoś jakie powinny by luzy na zaworach w mf 3120 ( silnik 6 turbo)? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niklaszewski 0 Napisano 2 Lutego 2009 witam czy ktoś wie jak odblokować biegi na żówiu w massey 3645 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niklaszewski 0 Napisano 2 Lutego 2009 zblokowały sie kupiłem go 2 tygodnie temu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek774 0 Napisano 2 Lutego 2009 Wie może ktoś jakie powinny by luzy na zaworach w mf 3120 ( silnik 6 turbo)? jak jest model silnika 1006.6T to wlot 0,2 mm a wylot 0,45 mm ja mam problem z hydrauliką mf 3610 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafik256 0 Napisano 2 Lutego 2009 Moze w takim razie nic nie robić ,pojeżdzic z pół roku i sprzedać ,dołożyć nie 10tys ,a 20 i kupic młodszego i ze skrzynią 40.Mam jeszcze pytanie jak działa załanczanie przedniego napędu.Gdy wcisnie sie przycisk ,na elektrozaworze pojawia się 12v i pozostaje póki świeci się kontrolka.Przyciskamy jeszcze raz kontrolka gasnie i napiecie zanika.Jeżeli jest inaczej to poprosze o opis.U mnie kontrolka nie świeci i nie moge dojść czy przód działa czy nie.powinno byc tak że jak kontrolka sie NIE ŚWIECI i ciagnik stoi w miejscu to nie powinno być napięcia na elektrozaworze dopiero kiedy ciągnik jest w ruchu napięcie powinno sie pojawiać co oznacza że napęd powinien sie wyłaczyć. PO ponownym zatrzymaniu napiecie powinno ponownie zniknąc.Natomiast kiedy kontrolka jest zapalona tzn napęd jest właczony nie powinno NIGDY byc napięcia na elektrozaworze. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafik256 0 Napisano 2 Lutego 2009 witam czy ktoś wie jak odblokować biegi na żówiu w massey 3645 Napisz coś wiecej co rozumiesz przez słowo zabolkowały biegi bo chyba niei tak jak to się dzieje w 360 bo to akurat nie jest możliwe w tym ciągniku. Nie możesz zmienić z zółwia na zająca??? Swieca ci się jakies kontrolki na desce rozdzielczej???? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sendar 0 Napisano 3 Lutego 2009 Polecam sklep internetowyhttp://czesci-rolnicze.freezoka.com/ asortyment dodany na stronie mają niewielki ale w rzeczywistości mają wszystko do massey fergussona. Szybko tanio i solidnie.Części Massey Ferguson (MF) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach