Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie, co może być powodem niedziałanie nagrzewnicy w kabinie?? bo w ogóle nie działa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie:jakie powinno byc cisnienie wtryskiwaczy w MF-ie 3070?? Z gory dzieki za pomoc:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo nie działa mi obrotomierz, tzn. działa ale zaczyna od 1500 obr/min, w nastepnym tygodniu dostanę działający i chciałbym wiedzieć jakie obroty powinien mieć bo wydaje mi się że wolno pyrkoli

A co do wody w oleju to spuściłem kiedys trochę do wiadra(wiadro bylo suche czyste) no i ten olej zaczął się pienić, i nie jest przeźroczysty tylko taki kolor kawa z mlekiem, na miarce też jest taki, a powinien byc przeźroczysty, no i jak chwilke pochodzi to są problemy z wrzucaniem biegów (rozumiesz, jak wszystko w skrzyni pracuje to sie miesza, jak jest zimny to wszystko jest ustane i jak jest zimny to skrzynia dziala bez zarzutu, a jednak tam jest sprzęgło mokre i wydaje mi się że jakość oleju wpływa na jego działanie) nie wiem może się mylę, może to jakaś pompa ma na to wpływ albo po prostu jakaś uszczelka. Ale co jest najdziwniejsze w tym wszystkim że jak nie idzie wrzucić biegu to zgaszę ciągnik postoi z 2 minuty, odpalam i biegi wchodzą, wiem ze jak pojdzie w pole to nie pójdzie nim robic no bo jak. Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na twoim miejscu wymienił bym olej i filtry i później zobacz co się będzie dzało. Gdyby była woda w oleju to powinna po dłuższym postoju osiąśc na dole skrzyni. Pienienie się oleju może byc także wywołane powietrzem zasysanym z olejem przez pompę, ja miałem taki problem w wspomaganiu w zetorze, ciągnik pochodził chwilę i olej był spieniony okazalo się że nieszczelny był wąż doprowadzający olej do pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to obrotomierz elektryczny zacznij od sprawdzenie alternatora w MF to pierwszy sygnał że należy go naprawić. Następnym będą problemy ze sterowaniem elektronicznym podnośnika.

Odnośnie oleju.

Niestety wymiana będzie konieczna. Najczęściej w przypadku handlarza dochodzi do zmieszania oleju uniwersalnego z olejem hydraulicznym typu hipol lub hydrol objawy są dokładnie takie jakie podajesz. Następna przyczyna to mówiąc oględnie kiprowanie przyczep bądź używanie np. pługa obrotowego przez kilku użykowników np. MF i c360. Należy pamiętać o tym iż olej oprócz skrzyni znajduje sie także w tłokach podnośnika, siłowniku wspomagania i chłonicy oleju(jeśli taka jest). Zalecam kompleksową wymianę i płukanie. Spuszczać najniższym korkiem.

I na koniec - poniżej zera przy olejach higroskopijnych woda i tak zamarza tworząc z brudem złogi tak więc wszystko robimy po rozgrzaniu. Dbaj o ten model bo to droga zabawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam pytanie:jakie powinno byc cisnienie wtryskiwaczy w MF-ie 3070?? Z gory dzieki za pomoc:)
Witam.Posiadam takie dane: silnik typ A4.236 ciśnienie wtrysku 170(~5)kG/cm*,silnik typ A4.284 ciśnienie wtrysku 185(~5)kG/cm*.Tu strona w jakich modelach MF (565,590) były montowane te silniki. http://www.konedata.net/Traktorit/mf.htm Silnik AT4.236 jest nowszym modelem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli moge wykluczyć awarię przykładowo pompy sprzęgła? Handlarz coś gadał o wysprzęgliku, ja nie wiem nie znam sie na tym i szukam dobrej porady. Na wiosnę robie kompleksową wymiane płynów. Co do oleju wiem, że nie wolno mieszać bo MF'y nienawidzą mieszania olejów. Znajomy przy 3095 miał wodę w układzie hydraulicznym to mu nie podnosił ramion... dla mnie hydraulika to czarna magia, no w prostych ciągnikach to jest jeszcze takie logiczne, ale w tych nowszych to nie. Ogólnie ciągnik zdrowo chodzi, lekko zapala, nie kopci, silnik nie rozkręcany tylko wydaje mi się że był rozpoławiany bo śruby są lekko wytarte.

A co do alternatora to posprawdzać przewody i coś jeszcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alternator należy zanieść do warsztatu zajmującego się naprawą tego typu urządzeń ale nie do "Zdziśka który kiedyś coś podobnego rozbierał". Obrotomierz pobiera sygnał z uzwojenia alternatora i przy zużytych szczotkach bądź bieżni na wirniku (którą będą musieli przetoczyć bądź wymienić), albo przebiciu na uzwojeniu, ten sygnał będzie już inny. Nie musi być to wcale widoczne w postaci żarzącej się kontrolki ładowania. Choć czasami pomaga przeczyszczenie styków bądź napięcie (albo wymiana pasków alternatora). I jeszcze jedno podczas mycia silnika należy unikać wlewania wody w alternator szczególnie przy użyciu uządzeń typu KERCHER. Lepiej wydmuchać pistoletem na sprężone powietrze. W ciągnikach z EHR i eletrochydraulicznym sterowaniem skrzyni biegów alternator to pierwsza przyczyna wszelkich nieszczęść. Szczególnie niemożność podniesienia bądź opuszcenia maszyny uprawowej podczas pracy w polu. Koszt tej operacji nie jest duży.

Czekanie do wiosny z olejem nie będzie mile widziane. A co jeśli ta woda wytrąci się np. za zaworem i w czasie dużego mrozu rozsadzi jakiś element magistrali .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpisanie.Powiedz mi jeszcze jesli mozesz gdzie moge sprawdzic jaki mam typ silnika?ps. oddalem wtryski do ustawienia i ustawili mi po 200 i powiedzieli ze tyle wlasnie jest dla fergusonow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ja mam jako Pierwszy pytanko co moglo sie stac nie mam świateł ani klaksonu przy MF 3070 bezpieczniki sa dobre. dziekuje z gory za odpowiedz Pozdrawiam

35x52x10 lub 38x52x7 najlepiej Corteco.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie czy ktoś zna rozmiar uszczelniacza z tyłu na wałek odbioru mocy przy MF 8110?

Sorki za pomyłkę przy cytowaniu.

35x52x10 lub 38x52x7 najlepiej Corteco.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Poszukuje ciągnika MF 6150. Chciałbym się dowiedzieć jak fachowo sprawdzić jego stan? Która skrzynia biegów jest lepsza speedshift czy dynashift? pozdrawiam i z góry dzieki za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno lepszy jest Dynashift bo masz wiecej prędkości pracy w polu Stan... hmm... jest to perkins więc nie powinien za dużo dymić,praktycznie wcale, choć teraz jest zimno to może lekko zadymic, co najwazniejsze powinien chodzić stablinie, nic nie może stukać pukać i dławić się, lekko musi wchodzić na obroty i szybko, każdy bieg powinien wchodzić lekko, opony powinny być równe, chociaż po dwie,sprawne hamulce muszą być( mój MF ma żyletki), sprawdź rewers jeśli ma elektrohydrauliczny czy działa bez zarzutu, czy działa WOM, czy działa licznik, oczywiście sprawdź też podnośnik najlepiej załóż do jakiejś maszyny i zobacz czy działają te przyciski na błotnikach, kierownica powinna chodzić lekko. Handluj się z ceną jeśli nie będzie zaczepu transportowego ( dość drogie są ) lub nie będzie obciązników. Wszystko pytaj co możliwe i co wzbudzi Twoje wątpliwości. Pytaj skąd jest co robił, jaki olej zalany, kiedy zalany. Wg. mnie najlepiej daj sobie czas objedź po komisach i osobach prywatnych i porównaj sobie, nie bierz pierwszego lepszego.

Pozdrawiam i życzę udanego zakupu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odp. a ten rewers to normalnie wchodzi tak szybko po wcisnieciu sprzęgła czy po chwili? oglądałem wczoraj jednego to zmiana kierunku jazdy nastepowała dopiero jak wcisne mocno do końca sprzęgło, gdy nie wcisne do końca ( tak jak przy odpalaniu) to tylko piszczało i migały lampki. Czy to oznaka że coś jest nie tak? w 3060 rewers był mechaniczny więc nie miałem z tym do czynienia. zapomniałem jeszcze o jednym. Czy z rurki wychodzącej z silnika a dokładniej z pod pokrywy zaworowej? ( chyba to sie nazywa "odma" ale nie znam się ) może wydobywac się obłoczek pary?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,szukam instrukcji obsługi do MF290.Jeśli może ktoś taką posiada proszę o kontakt na gg10681487

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do: Marian 20

Potwierdzam - co napisał Calibra 25. Ja mam właśnie 6150 - bardzo fajny ciągniczek - wszyscy sąsiedzi mi zazdroszczą , ale nie wiedzą np. że od kiedy go mam (od 2 m-cy) napierw jeździłem tylko do tyłu , a potem i (nadal) tylko do przodu na żółwiach. Na szczęście trochę go już poznałem i jego bieżace bolączki załatwi mi (taką mam nadzieję) fachowiec od programowania kompa (już niedługo) i mam również nadzieję, że od stycznia 2010 r przez następne lata będę pisał same listy pochwalne na temat MF. Ja kupiłem swojego całkowicie "na zielono". Forum zacząłem czytać dopiero jak stał u mnie w stodole ,bo do garażu mi się nie zmieścił! (jakby to strażacy czytali !!!). Dodam do Calibry - sprawdź przedni most, a dokładnie frezy na wałku atakującym (bo mi właśnie się skończyły , a to drogi szpas! Na to Forum weź poprawkę (bez obrazy), bo piszą niektórzy dużo i o "zawał" mogą przyprawić, ale jest kilku takich, z którymi warto popisać (pogadać)! Pytających dużo, z odpowiedziami gorzej! Zaglądam czesto - jak coś potrafię i robiłem "własnoręcznie" to odpowiadam. Własnych teorii nie głoszę. Rzeczywiście odwiedź klika miejsc, wypróbuj kilka ciągników (nie bój się - to Twoje pieniądze!!!), tak by porównać kilka egzemplarzy (będziesz przy tym mądrzejszy). No i pytaj - bądź dociekliwy, Handlarze czasem "cuda" opowiadają!!. Rewers rzeczywiście przełącza w momencie dociśnięcia pedału sprzegła do końca(przynajmniej tak jest u mnie, bo tam jest taki czujnik, który dopiero dociśnięty podaje sygnał zmiany) i jak nie docisnę to po prostu nie przełączy!!! Piszczczy bo tam jest buzer (głośnik),i jak mu dałeś komendę zmiany kierunku jazdy, to będzie piszczał do chwili zmiany kierunku (chyba, ze mówimy o innym piszczeniu?) Pozdrawiam i oczywiscie służę odpowiedziami, ale wolałbym na prywtnej poczcie, żeby miejsca nie zajmować na tematy, które już wcześniej były na Forum poruszane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten obłoczek to nie para niektórzy nazywaja go białym dymkiem moze oznaczać że silnik ma przedmuch. jeśli chodzi o hydraulikę skręć d końca kierownice przytrzymaj, pociagni do końca dziwgnie hydrauliki zewnętrznej przytzymaj oczywiście nie obie czynnosci jednocześnie gdy pompa jest ok obroty silnika powinny lekko spaść ewentualnie powinna się zmienić praca silnik jest bardziej obciązony przynajmniej u mnie tak jest. Sprawdzaj wszystki pirduły czesci do mf nie są tanie nawet drobiazgi i zawsze jest argument do zbicia ceny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno przy tych temperaturach nie rozgrzejesz dobrzeskrzyni biegów więc nawet przy słabszej pompie może wszystko byc ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Tu debatujemy o naprawach.Kiedyś trafiłem na angielskojęzyczne forum o MF.Tam dyskutowali o wymianie na nowe.Wniosek był taki że przy przebiegu ok.10000 motogodzin to już remont kapitalny czeka,lub zakup nowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak. wymiana na nowy była by najlepsza...ale gdybysmy mieli angielskie zarobki. Jeżeli obłok pary to oznaka przedmuchów, to bardzo bardzo duzo ciągników z silnikami perkins ma przedmuchy. ja do tej pory myslałem ze to para.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. W moim MF 3090 mam z tyłu opony 460X85 R38 natomiast z przodu 420X70 R28 czy takie rozmiary są ok?? Wydaje mi się że tylne mam za wysokie Mam zamiar kupić przednie nowe i sam już nie wiem jaki rozmiar powinny mieć (tylne są nowe założył je francuz ) Pomóżcie!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...