Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

do cisnienia nie potrzeba trójnika bo bo w bloku są dwa otwory obok siebie chyba ze ktoś ma sprężarkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Od pewnego czasu na panelu sterowania EHR miga mi czerwona kontrolka z wykrzyknikiem .Ten temat był poruszany na forum ,lecz odpowiedz była nie pełna.Drugi problem dotyczy pomiaru zyżycia paliwa w mf 8110 rocznik 1998. jest tam miernik elektryczny ktory sie zapchal ,dokladniej 'zatarł'. Jak to fachowo sie nazywa ,gdzie to mozna kupić i jaka jest tego cena.Diękuję za ewentualną pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Od pewnego czasu na panelu sterowania EHR miga mi czerwona kontrolka z wykrzyknikiem .Ten temat był poruszany na forum ,lecz odpowiedz była nie pełna.Drugi problem dotyczy pomiaru zyżycia paliwa w mf 8110 rocznik 1998. jest tam miernik elektryczny ktory sie zapchal ,dokladniej 'zatarł'. Jak to fachowo sie nazywa ,gdzie to mozna kupić i jaka jest tego cena.Diękuję za ewentualną pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten "miernik" to przepływomierz i korbanki napewno go mają tylko nie wiem czy jest sens go kupować bo tanie to nie będzie raczej, odłączyć, obejść i spokój

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie mam problem ze sprzęgłem nie czuć go wcale pedał wpada dodam że oleju nie widać przy tej pompce sprzęgłowej ale ulana jest pompka hamulcowa pod pedałem hamulca i jest rozlane trochę oleju pod skrzynią.

Dodam że ostatnio wszystko było dobrze chciałem go zapalić a sprzęgło mi wpadło co może być przyczyną. Jest tam podobno jakiś wysprzęglik w środku czy to on nawalił. Jeżeli macie jakiegoś mechanika do fergusona to proszę dać znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli jest przeciek to teraz ci sie zapowietrzylo i trzeba je odpowietrzyć odpowietrznikiem który znajduje sie z prawej str przy podporze kabiny

jedna osoba wdusza odpowietrznik a druga sprzęgło, następnie pierwsza osoba puszcza odpowietrznik i dopiero potem druga osoba zwalnia sprzęgło

wszystko na uruchomionym silniku i do skutku z 2-3 razy

to tylko doraźne rozwiazanie bo jeśli przeciek bedzie sie utrzymywał to trzeba usunąć usterkę żeby codziennie nie odpowietrzać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

tak to tylko tymczasowe,jak go już gasisz na dłuższy czas to weś jako rułke naciskając nią pedał i oprzyj to rułke o fotel czy gdzie takl aby pedał był wduszony ale kontrolki zgasly(smarowanie skrzyni i na błotniku )to pedał niepowinien si zapowietrzać.

Odkęć ten dekielek z blachy podspodem przy rozpolowieniu ,odpal traktor i zerknij tam jak będzie ciurajem lecieć nio to będziesz musial robić bo na oleju ZBANKRUTUJESZ.Jeśli to wysprzęglik to masz do wyboru nowy kompletny(jakieś pewno ponad 8000zl),albo pierśćienie wymiana (jakieś 1200zl)niewiem co za model więc sugeruje się swojm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rozebrałem tą pompkę hydrauliczną i prawie wcale nie dochodzi tam olej a wiecie może którym przewodem jest on doprowadzany do rozdzielacza? Wysprzęglik tez jest trochę ulany bo odkręciłem te dwie śruby na dole, ale olej nie leci ciurkiem tak jak mówiłeś Kris01.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to jak ciurkiem nie leci to jeszcze si po bujasz,ale jeśli kapie nio to pedał będzie si zapowietrzał.Uszczelniacze do pompki sprzęgła 140zl.Z lewej strony tak jak to w mojm ze 30cm od rozpołowienia w korpusie skrzyni wchodzi przewód(najpierw gumowy zbrojony,i się łączy z przewodem z rurki ktory wchodzi już tam w środek korpusa skrzyni)tam on dochodzi i skręcony jest do wysprzęglika .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda gadać! Człowiek nie przyjmuje do wiadomości że jeśli nie zrobi porządku w obwodzie napełniania pompki sprzęgłowej i pomp hamulcowych nie ma co wymieniać jakichkolwiek uszczelniaczy. Albo olej popłynie do pompek albo wymienaj elementy do skutku. Tyle tylko że zacząłeś od końca linii, której początkiem jest zawór trójdzielny. Jest taka strona http://chomikuj.pl/Gustlikus w zakładce instrukcje napraw jest instrukcja do 30xx a tam plik HYDRAULIC a w nim schematy. I bynajmniej nie pragnę się wymądrzać . Ale widzę że zaczynasz działać sam. A co na to mechanik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie kapie, tylko w środku ten wysprzęglik trochę jest uwalony w oleju, a tam w tej pompce jest taki tłoczek gumowy i to prawdopodobnie nawalił ponieważ tyle oleju ile wciągnie tyle wraca z powrotem. A próbowałem go odpowietrzyć to olej cały czas leciał (oczywiście na uruchomionym silniku), wciskając sprzęgło leciał pulsacyjnie a powietrza zero. A wiecie panowie którym przewodem olej dostaje się do tego rozdzielacza??? Powinno być tam jakieś ciśnienie a ja palcem przytrzymałem i olej już nie leciał. Wiem że chyba się nie obejdzie bez rozpoławiania, a ciężko go w ogóle rozpołowić??? I jeszcze jedno mirro od czego powinienem zacząć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

jeśli wysprzęglik nie cieknie no to przecierz niebędziesz rozpoławiał bo poco?

jeśli chodzi o ciśnienie to jest ponoć ni duże.

 

napisze ci jak ja odpowietrzałem ,a więc brałem rurke co pasowała długość od fotela do wciśnięcia pedała ,traktor odpalałem i chodził szłem do tego odpowietrznika sprzęgła wciskałem ten tam w nim śrut no i ten olej tam leciał powoli ąż do strumienia ciagłego i bez powietrza(do kubka)i bez drugiej osoby.

Zaś ten przewód pisalem wcześniej post gdzie on w korpusie skrzyni,iposzedł do góry do tego rozdzielacza pod masko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj ta instrukcje i schemat tam naprawdę jest wszystko. I zastanów się od której strony robić ps. wysprzęglnik według tego co mówisz być nie może. i sprawdzaj po kolei od strony zaworu trójdzielnego. A i nie zastanawiaj się czy ten zawór ma zasilanie bo jeżeli tam by oleju nie było to kierownica też by ci nie działała. i ogólnie nic. Obejrzyj schemat - zrozumiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki przewód w korpusie? Zawór trójdzielny jak już schematu się wam nie chce otwierać jest zasilany z orbitrola tam jest ciśnienie redukowane na 17 bar na skrzynie potem przez zawór 5 bar który jako tako steruje tym ile idzie przez chłodnice oleju ile przez niego;) i to co przy tych 5 barach przeciśnie się przez dziurki małe (zaworki dławiące idzie do pedału sprzęgła, hamulca, i nadwyżka pójdzie zwrotem do skrzyni;) a bym zapomniał to co przeleci przez chłodnice albo ten zawór 5 bar idzie na smarowanie skrzyni (tam jeszcze jest zawór bodajże 1,5 bar);) mogłem coś poknocić bo z pamięci pisze - ludzie po co ten schemat jest?

 

Skrócone to co u góry dla opornych,

Orbitrol -> zawór 3 dzielny -> (coś tam co możecie pominać) -> pompka sprzęgła (tutaj macie ciśnienie małe)

 

W tym czymś co możecie pominąć jeżeli leci olej to = małe dziurki które się mogą zatkać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki panowie. A ile czasu go tak odpowietrzałeś Kris01??? I potem sprzęgło już ciągło (stawiało większy opór)? Czy póżniej także się zapowietrzało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to było bardzo krótko (do minuty).Póżniej było ok sprzęgło,ale po paru godzinach na postoju pedal znów klapa.Ale u mnie lalo si z wysprzęglika,zmieniłem więc pierśćienie wysprzęglika było ok jakieś 9miesięcy,potem pewnego razu pedał znów klap,spojrzalem na wysprzęglik znów zaówazyłem kropelke oleju.Nie żebym tam dolewał stan si trzyma,ale dałem se na luz podpieram rurko i jest ok(wnioskuje iż najmniejsza nieszczelnośc wysprzęglika to powoduje)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kris ale do tej pory było wszystko dobrze i tak od razu sprzęgła nie ma. I to mnie zadziwia, a dużo dałeś za te uszczelniacze do tego wysprzęglika? Ja wczoraj odkręciłem ten przewód co idzie olej do pompki i nalałem osobno olej do słoiczka i tyle oleju ile brało tyle z powrotem wracało. Tam w tej pompce jest taki gumowy tłoczek, podejrzewam że to on robi tą robotę a u ciebie bardzo olej lał się z tego wysprzęglika??? Przedmuchałem tan rozdzielacz i wszystko było ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale tam nic nie ma z słoiczka bez ciśnienia lecieć do tej pompki może wycisnąć olej i co ty mówisz to nie ma NIC z wysprzęglnikiem wspólnego mogło ci zaworek zwrotny zablokować w pompce pod pedałem. Tzn po odpowietrzeniu maż ok? Weź to po kolei sprawdzaj a nie zaraz się na koniec układu ciśnij...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja go odpowietrzałem ok 15 minut i to nic nie dało. A tą pompkę to ja rozbierałem i tam sprężyna rozpycha ten zaworek, jak wyciągłem tą pompkę i nacisnąłem tak jak by sprzęgło to lekko szło ale ten tłoczek tak szybko nie wracał trzeba było odczekać te 2-3 sekundy. Moim zdaniem to olej jak wcisnę sprzęgło dostaje się za ten tłoczek gumowy bo on prawdopodobnie jest wyrobiony i jak puszczam sprzęgło to sprężyna znowuż pcha olej w drugą stronę. Myśle że ten tłoczek się już tam w pompce wyrobił i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem ci jak w tej pompce jest ale prawdopodobnie w króćcach są też zaworki - weź je odkręć wyczyść i poskładaj możliwe że się odwiesi. Ratowałem kiedyś tak pompki z Zetora i skutkowało - objawy takie same.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

zolwik to co ja pisałem o słoiczku to że jak odpowietrzałem to ten olej poprostu aby z odpowietrznika leciał nie na Ziemie tylko w śloik!wyleci go moze 200 garam(kubek od herbaty)i odpowietrzone. 15minut odpowietrzaleś to dziwne!to co tak dlugo powietrze leciało?i słuchaj niewiem jak to pompke juz rozebrałeś czy złozyłeś?zrób te odpowietrzenie jak mówiłem i cos musi dać choć na chwile.A wogóle stan oleju masz dobry?pisać jest ciezko wytłumaczyc,podaj numer gg ,potem moze telefonicznie coś si dogadamy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kris moje gg 32227442. Powietrze nie leciało tylko ja właśnie pompowałem sprzęgłem a drugi wciskał ten odpowietrznik z prawej strony to tak jak wcześniej pisałem olej leciał cały czas lekkim strumieniem, a wciskając sprzęgło pulsacyj-nie. . A ten dekielek na dole odkręciłem i nawet kapka oleju nie leciała ale ten wysprzęglik jest tak jakby wyjęty z oleju, nawet jak uruchomiłem silnik tak samo nawet kapki, a tam podobno jest jakiś tłoczek który wypycha ten docisk???

I jeszcze jedno olej do sprzęgła to ciągnie ten hydrauliczny co się leje do skrzyni czy jest może jakiś osobny zbiorniczek na olej do sprzęgła???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich, ja też mam problem ze sprzęgłem w MF 8120, a mianowicie jak jest zimny to wszystko działa ok, jak się rozgrzeje to przy ruszaniu szarpie, nie można delikatnie ruszać chyba że jest włączony przedni napęd wtedy rusza normalnie, przecieków nigdzie nie ma i z pompą chyba też, bo nie ma różnicy przy jednoczesny puszczaniu sprzęgła i np skręcaniu kierownicą czy używaniem podnośnika albo hydrauliki zewnętrznej. Ktoś mi powiedział że to może być nieszczelna pompka wspomagająca sprzęgło-wysprzęglik. Może ktoś coś podpowie mi na ten temat??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...