Skocz do zawartości
Eryko.

Ciągnik Władimirec T-25.

Rekomendowane odpowiedzi

bez przesady, podnośnik i zaczepy w C-330 są bez porównania lepsze i skrzynia biegów mniej awaryjna, jednostopniowe sprzęgło czasem też da się we znaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do zaczepów w rusku, to należy zacząć, że rusek nie ma ich, oprócz solidnego haka, więc satysfakcja z zaczepów zależy kto i w jakim stopniu przyłoży sie do własnoręcznego ich zrobienia, a co do podnośnika, to przy moim rusku dopiero po osiemnastu latach użytkowania od nowości, przyszedł czas na naprawe, nowe tłoczysko i uszczelnienia, pół godziny i podnośnik jak nowy, a skrzynia biegów - od nowości nie ruszana, a rusek od wiosny do późnej jesieni co dziennie lata z orkanem, a kombajny - buraczany i ziemniaczany co roku ciągnie od 12 lat i to ok 10 ha w sezonie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do podnośnika, to mam zastrzeżenia do jego masywności, u mnie urwało się ucho od korpusu i wiem że to nie był wyjątek, a to awaria dość kosztowna (w porównaniu do zachodnich i tak taniocha), poza tym nie mam zastrzeżeń (ale udźwig c-330 może być dużo większy), trwałość ze względu na oddzielny zbiornik oleju jest lepsza niż c-330 (mam sporą kolekcję pomp, bo np. awaria tylnego mostu to potem przynajmniej dwie pompy do wymiany).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mojemu znajomemu tez sie ostatnio urwału ucho od zaczepu siłownika z korpusu pompy co sie biedak namęczył ale kilka przeróbek pare godzin u dobrego slusarza i cos mu tam dorobił ale ile to podziała --zobaczymy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do zaczepu to mój władziu ma z c360, samoróba ale już na tym zaczepie ciągną 15 ton! trudno uwierzyć! ale ciągnik ten daje rade!

 

/edit - Nie Paź 22 22:48:12

a co do podnośnika to nie mam zastrzerzeń! ciągam opryskiwacz 400 litrów i siewnik poznaniak załadowany i jeszcze dwa worki na siewniku!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłopaki jak wy własciwie poszerzacie te nasze władki tyle o tym piszecie a ja nie wiem jak to sie robi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć luki21!

co do poszerzania i obniżania władka to drobnostka! Tylne koła poszerza się pierścieniem oraz tarczą koła, to znaczy że się je obraca! a przód poszerza się na przednim zawieszeniu odkrecając 4 śruby chyba klucz 27 lub 30 po dwie śruby z każdej strony, oraz od układu kierowniczego drążek między kołami tam jest klucz 19 lub 22! sorry że tak ogólnikowo podaje te wymiary, bo mi się nie chce iść do hali i sprawdzać! Ale jak chcesz dokładne dane to ślij sms na 605 278 994 lub gg 1707927

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kto robił hamulce w T25 pneumatyczne do przyczepy? Bo musze sie za to zabrać! mam butle i spreżarke.

 

/edit - Wto Paź 24 10:26:29

Teraz już nie potrzebuje rady z hamulcami bo też bede wzorował sie na c360 i bedzie ok! bo zaliczam go do tej klasy ciągników!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć XM555! co do twego pytania z skrzynią biegów to ja swoją robiłem po 1300 mtg pekł mi wałek pośredni! a było to spowodowane zapaleniem władka na zaciąg lub przeciążeniem, ale według mnie to pierwsze było całą przyczyną! WIĘC ODRADZAM WSZYSTKIM NIE BIERZCIE NA ZACIĄG WŁADZIA BO ON MA ZA DOBRĄ KOMPRESJE! A co do skrzyni to miałem okazje przyjrzeć sie jej! Więc powiem tylko jedno że nasze władki mają najsłabsze ale pod względem wytrzymałości 3 i 4 bieg, bo pod względem uciągu to niema różnicy od innych. A co do zakleszczeń skrzynki to u mnie nie występują! ale czasami nie chce wskoczyć przód kiedy przełaczam z wstecznego! i biegi szosowe nie chcą wskoczyć na postoju ale to czasami! według mnie jest to wina niedotarcia się u mnie biegów bo rzadko kiedy przełaczam z szosowych na polowe i odwrotnie! A szczerze mówiąc Władziu nigdy mnie nie zawiódł, bo ten ciągnik nie zawodzi tylko człowiek nie potrafi się z nim obsługiwać!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj się Miras zgadzam w zupełności, obsługi Władka trzeba się po prostu nauczyć !!! Mnie także jeszcze nie zawiódł (odpukać). A co do blokowania biegów, to tylko pospiech i nic więcej, co nie zmienia stanu rzeczy, że powinno do tego dojść, ale głównie to wina kierowcy .

 

Przy okazji mam pytanie: na jaką wysokość macie ustawione swoje Władki

Ja w tej chwili mam na maxa, i przy orce zimowej po prostu mam wrażenie, że za chwile będę leżał na boku. Wiem, że to gruba przesada, ale...

Słyszałem od znajomego, że na minimum jest za mały prześwit i można na bruździe się zawiesić (osobiście uważam, że jest to nonsens), a średnie ustawienie to najbardziej optymalne. Co sądzicie na ten temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mojego Władka mam na najniższym ustawieniu, fakt, że prześwit jest niski i niewiele potrzeba, żeby sie zawiesić na dolnym zaczepie, ale za to komfort jest lepszy, dodatkowo przy moim mam poszerzony rozstaw kól, na przedostatniej pozycji ustawienia, tak, że połowa tylnych opon wystaje za błotnik, ale pasuje mi to w międzyrzędzia np. do pyrów, no i ładniej sie prezentuje- niski, szeroki a co do zmiany przełożeń z polowego na drogowe i odwrotnie, to należy to robić podczas jazdy, wystarczy, że z rozpędu ciągnik się kula nawet bardzo powoli, to wtedy przełożenie praktycznie samo wskakuje jak po maśle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja w tej chwili mam na maxa,

Jeszcze takiego nie widziałem, po co ci taki przecież na średnim jest wysoki - tak mam swojego i rozstaw 130 cm. Fabrycznie miałem 110 na średnim ( trochę strach ), próbowałem obniżyć, ale to za nisko jak dla mnie, lepiej go poszerzyć ( chyba że do czegoś przeszkadza ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam swojego Władka ustawionego z tyłu na najniższym poziomie lecz przód na średnim! Nosek mego traktorka jest zadarty do góry! Sąsiad mówi że to mi daje dodatkowe dociążenie kół tylnych, lecz nie jestem do tego przekonany! bo mam już z tyłu obciążniki od c360. A co do zawieszania to nie narzekam lecz gdy jest mokro to wystarczy że kilka razy obrócę kołami to już skrzynia biegów jest blisko ziemi! lecz w takich sytuacjach szybko włączam blokadę mechanizmu różnicowego i wyjeżdżam! A co do poszerzenia to u mnie jest 1390mm od środka opon przednich i 1350mm od środka opon tylnych, bo muszę mieścić się miedzy kartofle!

 

P.S. tatamarty.323a ma racje że wystarczy przy prędkości wrzucić polówkę lub szosówkę i jest wporzo, lecz ja chciałem się dowiedzieć czy u was wrzuca się na postoju!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
, lecz ja chciałem się dowiedzieć czy u was wrzuca się na postoju!

Wrzucić się wrzuci, ale jest ciężko. Trzeba dodać, że są przynajmniej trzy rodzaje sterowania skrzyni biegów. Mój jest z 1992r i ma na jednej dźwigni z przodu rewers, a reduktor i biegi na drugiej. Najgorzej jak jest wszystko na jednej dźwigni a chyba najlepiej jak rewers i reduktor są na jednej, a biegi na drugiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

bardzo prosiłbym o pomoc w problemie, który pojawił się po zmianie uszczelek w rozdzielaczu i siłowniku.

Mianowicie wygląda to tak, że teraz gdy podnoszę do gory i tłok dojdzie do konca, dźwignia nie powraca do położenia neutralnego, dopiero gdy silnik wejdzie tak około na 3/4 obrotów to powraca do neutralnego.

W drugą stronę, czyli w dól wszystko jest ok, gdy tylko tłok znajdzie się na dole, dźwignia od razu odbija.

Dodam, że wczesniej, przed zmianą uszczelek dźwignia odbijała nawet za szybko, bo juz przy podnoszeniu cięższych sprzętów odbijała i zeby podniesc trzeba było ją trzymać.

Przy spręzynie bezpieczeństwa nic nie grzebałem, jest nawet na niej jeszcze plomba.

Tak sobie myślę, że może nie odpowietrzyłem dobrze siłownika i przez to nie chce odbijać, no nie wiem.

Więc mam jeszcze jedną prośbę, czy mógłby mi ktoś powiedzieć, jak skutecznie odpowietrzyć siłownik, bo próbowałem tymi trzema śrubami, które są u góry siłownika, ale to nic nie daje.

Może lepiej popuścić śruby na tych wężach wysokiego ciśnienia?

Jeśli to w czyms pomoże to wladek jest z 1995r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie we Władku na jednej dźwigni z przodu rewers, a reduktor i biegi na drugiej i czasami się udaje wbijać biegi polowe i szosowe bez żadnego problemu i wchodzą jak po maśle a czasami musze jak to pisał tatamarty.323a w czasie jazdy!

 

A co do pytania hertza to nie wiem co się dzieje z tym twoim rozdzielaczem bo u mnie hydraulika śmiga 19 lat (bez zmiany oleju) i tylko lekko przecieka na dzwigienkach. A co do tych przecieków i oleju to bede to robił, lecz gdy bede miał czas! a mój Władek jest z 1987 roku i ma 1380 mtg.

 

P.S. Mam pytanie czy wy też wyłaczacie pompe hydrauliczną gdy jej nie używacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do Ciebie tatamarty.323a! Czy Ty nie wyłaczasz pompy, bo nie wyłaczasz! Czy nie wyłaczasz bo nie wiesz że można wyłączyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wyłączam, bo jak musze użyć podnośnika, to musiałbym złazić i włączać, a i tak prawie cały czas jest potrzebny, jak był nowy rusek, to co chwile włączałem i wyłączałem, ale to krótko trwało, praktycznie cały czas jest włączona pompa, tylko jak zimą odpalam silnik, to na ten moment wyłączam pompe, od nowości jest oryginalna, 88 rocznik traktorka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam swoja pompe wyłączam przed każda wiekszą spodziewaną przerwą w robocie czyli np. cała zime smiga na wyłączonej teraz juz raczej tez no i wiosną czasami! Latem nie za bardzo mi sie chce z tego samego powodu co Robertowi Pzd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja w tej chwili mam na maxa,

Jeszcze takiego nie widziałem, po co ci taki przecież na średnim jest wysoki - tak mam swojego i rozstaw 130 cm. Fabrycznie miałem 110 na średnim ( trochę strach ), próbowałem obniżyć, ale to za nisko jak dla mnie, lepiej go poszerzyć ( chyba że do czegoś przeszkadza ).

W ustawieniu na maxa, faktycznie jest bardzo, bardzo wysoko i czuć każdy dołek ogromnym przechyłem. A po co mi to, pytasz, takiego kupiłem i co tu jeszcze można dodać... I mam w planach obniżyc go, tylko nie wiedziałem czy na minimum czy na średnim bedzie lepiej. Narazie chyba ustawie go na średnio, a co do rozstawu kół to jeszcze nie wiem, w tej chwili mam 130cm i raczej tak zostanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy mówił mi, że ciągniki T25 są w chwili obecnej (a przy najmniej po roku 2000 były) montowane w Polsce z części przywożonych z Ukrainy. Czy ktoś wie coś na ten temat. Może jakiś adres.

 

/edit - Pią Paź 27 11:29:34

Ewentualnie coś na temat produkcji T-30A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...