Skocz do zawartości
Maciek

Ciągniki FORTSCHRITT

Rekomendowane odpowiedzi

Te 125KM osiągane przy 2400[obr/min] w tym silniku(SW400) istniało już w 1968roku (a moze i wczesniej) wiec nie jest to moc osiągana dpoiero od niedawna w tych silnikach!

Widocznie płocka fabryka Bizonów musiała zastosować w swoich produktach inną wersje tegoż silnika!

Były i najprawdopodobniej są używane także silniki SW400 o mocy 95KM przy 2200[obr/min] a moze jeszcze i inne wersje (np:turbodoładowane) legitymujące sie inną mocą nie koniecznie przy innych obrotach

A może jest to tylko kwestia ustawień tegoż silnika?

Podobna sytuacja jest z silnikiem SW680 bowiem sa wersje 165KM ,180KM,200KM i 240KM (w których ostatnie dwie były turbodoładowane).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bizon z silnikiem SW 400 wolnosącym podana moc 105 KM a Bizon z silnikiem SW 400 doładowanym 125 KM a teraz to już nic nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadam co do tematu łożyska oporowego do 303. Zadzwoniłem w kilka miejsc i ceny są dość wielkie, gościu z Pankowa za samo zakute łożysko 400 zł + tuleja 300zł = 700zł, używane w słabym stanie 100zł. A tu pod nosem w Złotoryi samo łożysko (toczne kulkowe) za 120zł i informacja że ludzie kupują i sami przekładają. Mogą ściągnąć całe kompletne za 560zł. Tel kontaktowy Złotoryja 076 8781401 . Pozdrawiam Piotr z Legnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie

 

Mam pytanie jakich pługów używacie do orki ile skib jaka szerokość lemieszy i jakiej firmy ??

 

i czy ciągniecie jakieś agregaty za pługami ??

 

pozdrawiam marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja swoim 323 ciągam 5x40 zawieszany. Ziemie mam w większości IV i V klase i 1/3 to góry. Podorywkę robię na 2 szosowej a jak górka to na 4 polowej szybkiej. Orka jest wykonywana na 4 polowej wolnej a jak górka to 1 szosowa. Na takich przełożeniach daje sobie świetnie radę no czasem jak większa góra to dam 3 polową wolną ale to wyjątkowe sytuacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 4x40 niemeyer + wałek doprawiający ale to jest za mały orzę 1 szosową na pół gazu bo jak pojadę szybciej to skiby lecą do sąsiada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz opony przy tym 323 ?? mieszczą Ci się koła w bruździe ??

 

Zastanawiam się nad zakupem pługa obrotowego z jakimiś wałami cambela, tylko nie chce ładować kasy w sprzęt z którym forszaj nie da sobie rady

 

Jak myślicie da rade pociągnąć 4 x 40 obrotowe z 2 wałami cambela ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastaanawiam się nad zakupem pługa obrotowego z jakimis wałami cambela , tylko nie chce ładowac kasy w sprzet z którym forszaj nie da sobie rady

 

Jak myślicie da rade pociagnąć 4 x 40 obrotowe z 2 wałami cambela ??

Ja miałem obrotowy 3x40 rabewerk bez wałów ale forszaj nie miał z nim co robić

 

 

Zapraszam na nowe forum http://fortschritt.p2a.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ma do ZT323 3 skibowy obrotowy Fortschritt- 135 cm. Przy orce na około 30cm (ale wszędzie ta głębokość) jadę najwolniejszą 4 (8 km/h). Bez problemu pociągnie też 4 skiby obrotowe, ale nie wiem czy na stałej głębokści (chodzi mi tu szczególnie o twarde miejsca na polu, końce). Przy moim pługu zauważyłem też, że gdy jechałbym wolniej to robi "kopce", choć jest to napewno kwestia rodzaju pługa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdyby dało rade zrobić z sw 400 bez turbo 125 koni to chętnie zrobiłbym tak w swoim bizonie

 

a jeśli chodzi o podmiane silnika w forszajsie to proponowałbym wam założyć taki jak w E 281 C 180 kM ciekwe czy dało by go się wsadzić i czy skrzynia wytrzyma taką moc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do silnika SW400 i zwiększenia jego mocy wystarczy go podkręcić na pompie. Powinno przybyć kilka KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eeeeeeeeee tam

 

 

kiedyś dałem pompe do regeneracji gość dawke dowalił i mocy nie przybyło a na dodatek zbiornika brakło na dzień i pompe musiałem 2 raz wyciągać i gość ustawił normalnie dawke i jest ok od kilku lat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szanowni koledzy dam wam jedna rade. części do fortschritt nie są drogie . drodzy są ci pośrednicy i handlarze . ja do swojego zt 300 czerwony kupuje części ZAWSZE W agroma WĄGROWIEC firam jest ok. tanio i przysyłają do domu. np 30 cm wałka do WOM handlarz zawołał 700zł -bagatela co nie. a w innym miejscu w agromie 120 z zabezpieczeniem. nie robie im reklamy ale zawsze warto do nich zajrzeć

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do tatamarty.323a szanowny panie kolego a jeżeli mozna wiedzieć to skąd pan pochodzi bo widze że wielkopolska. moje miasteczko to trzcianka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja jak na razie mam same problemy z tym forszajem. Teraz spalił mi się rozrusznik, może wiecie gdzie mógłbym taki kupić? Za namiary z góry wielkie dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do tatamarty.323aszanowny panie kolego a jeżeli mozna wiedzieć to skąd pan pochodzi bo widze że wielkopolska. moje miasteczko to trzcianka

Ja mieszkam 5 km od Wronek, a z Trzcianki pochodzi mój Forszaj

 

/edit - Sro Lis 15 18:28:26

do Waldek 323a: Szukaj na allegro, nieraz są okazje, ja kupiłem nówkę, za 200 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie na allegro dzisiaj widziałem cały silnik z rozrusznikiem, po remoncie za 1500 zł + drugi gratis

 

/edit - Czw Lis 16 18:57:27

Panie Marek Sz może zapyta pan użytkowników fortschritów czy są za tym aby moje prośby o odwiedzenia nowego forum zostały usuwane. To nie jest Pana prywatne forum i każdy ma prawo się wypowiedzieć ja nie robię nic złego ,próbuję jedynie wąskiej grupie ludzi ułatwić i tak ciężkie życie rolnika

 

/edit - Użytkownicy tego forum, już na pewno to przeczytali, wiec po co co chwilę powtarzać i robić niepotrzebny bałagan. Każdy ma prawo sie wypowiedź, tylko, że ta Twoje posty są wciąż o tym samym, a wtedy to już właściwie nie jest wypowiadanie się tylko zbędne kopiowanie. Kto jest zainteresowany Fortschrittem już nie raz przeczytał to zaproszenie. MOD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadza się dobrze że jest ktoś kto takie forum stworzył. fortschritt y pójda w ruch. a ja i tak zawsze mówiłem ze np zt300 jest lepszy od zetora 8011 czy też c-385. miałem porównanie. a jak dobry silnik to rwie jak głupi tylko koła troche za małe i dlatego słabe zaparcie i nieraz sie przykopie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zgadza się dobrze że jest ktoś kto takie forum stworzył. fortschritt y pójda w ruch. a ja i tak zawsze mówiłem ze np zt300 jest lepszy od zetora 8011 czy też c-385

 

Zgadzam się z Tobą 2 lata temu wymieniłem swojego 8011 na 303 i nie żałuję teraz dopiero idzie robota

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy probowal ktos wstawic do fortschritta 323 silnik sw680? Czy przy zamianie na sw400 jest duzo roboty? Jest roznica w pracy ciagnikem z sw400 a normalnym czterocylindrowcem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zalezy z jaką ilościa bedziesz wkładał silnik!Im wiecej tego osprzetu bedziesz miał przy silniku tym łatwiej bedzie go założyć i mniej bedzie roboty!

Zresztą ramowa kosztrukcja ZT323 jest jedną z lepszych (można powiedzieć idealną) do takich podmian silników!

Na pewno jedna z różnic w pracy ciagnikiem z SW400 a normalnym czterocylindrowym silnikiem IFY bedzie spalanie na korzyść oczywiscie orginalnego niemieckiego silnika!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest moze jakis uzytkownik zt 323 na tym forum z podlaskiego bo chcialbym sie dowiedziec jak radzi sobie z czesciami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie zastanawialiście się nad zmiana opon . Jak pewnie zauwazyliscie forszaj jest stosunkowo niski i prześwit nie nalezy do największych ;/

 

Jak myślicie jak by tak zmienił oponki na wyższy i szerszy profil z przodu i z tył na takasamą wysokośc i szerokosc ??

Wzrosła by wtedy prędkość i lepiej radził by sobie w terenie .

 

Tylko na jakie zmienić oponki i na ile orginalne felgi były by elastyczne pod tym względem Jakie najszersze oponki by wcisna na te fele ??

 

a moze ma ktos doczynienia z innymi traktorami np. Renault moze całe flgi by spasowały ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...