DanDom 0 Napisano 13 Listopada 2006 Te 125KM osiągane przy 2400[obr/min] w tym silniku(SW400) istniało już w 1968roku (a moze i wczesniej) wiec nie jest to moc osiągana dpoiero od niedawna w tych silnikach!Widocznie płocka fabryka Bizonów musiała zastosować w swoich produktach inną wersje tegoż silnika!Były i najprawdopodobniej są używane także silniki SW400 o mocy 95KM przy 2200[obr/min] a moze jeszcze i inne wersje (np:turbodoładowane) legitymujące sie inną mocą nie koniecznie przy innych obrotachA może jest to tylko kwestia ustawień tegoż silnika?Podobna sytuacja jest z silnikiem SW680 bowiem sa wersje 165KM ,180KM,200KM i 240KM (w których ostatnie dwie były turbodoładowane). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
awe 0 Napisano 13 Listopada 2006 Bizon z silnikiem SW 400 wolnosącym podana moc 105 KM a Bizon z silnikiem SW 400 doładowanym 125 KM a teraz to już nic nie wiem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrfire 0 Napisano 14 Listopada 2006 Panowie w dalszym ciągu zapraszam na nowe forum http://fortschritt.p2a.plBez Waszej pomocy ono nie ruszy rejestrujcie się kontynujcie Wasze wątki tam jeszcze raz zapraszam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
S-Piotr 0 Napisano 14 Listopada 2006 Odpowiadam co do tematu łożyska oporowego do 303. Zadzwoniłem w kilka miejsc i ceny są dość wielkie, gościu z Pankowa za samo zakute łożysko 400 zł + tuleja 300zł = 700zł, używane w słabym stanie 100zł. A tu pod nosem w Złotoryi samo łożysko (toczne kulkowe) za 120zł i informacja że ludzie kupują i sami przekładają. Mogą ściągnąć całe kompletne za 560zł. Tel kontaktowy Złotoryja 076 8781401 . Pozdrawiam Piotr z Legnicy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin323a 0 Napisano 14 Listopada 2006 witam ponownie Mam pytanie jakich pługów używacie do orki ile skib jaka szerokość lemieszy i jakiej firmy ?? i czy ciągniecie jakieś agregaty za pługami ?? pozdrawiam marcin Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zorak 0 Napisano 14 Listopada 2006 No ja swoim 323 ciągam 5x40 zawieszany. Ziemie mam w większości IV i V klase i 1/3 to góry. Podorywkę robię na 2 szosowej a jak górka to na 4 polowej szybkiej. Orka jest wykonywana na 4 polowej wolnej a jak górka to 1 szosowa. Na takich przełożeniach daje sobie świetnie radę no czasem jak większa góra to dam 3 polową wolną ale to wyjątkowe sytuacje. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrfire 0 Napisano 14 Listopada 2006 ja mam 4x40 niemeyer + wałek doprawiający ale to jest za mały orzę 1 szosową na pół gazu bo jak pojadę szybciej to skiby lecą do sąsiada Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin323a 0 Napisano 14 Listopada 2006 Jakie masz opony przy tym 323 ?? mieszczą Ci się koła w bruździe ?? Zastanawiam się nad zakupem pługa obrotowego z jakimiś wałami cambela, tylko nie chce ładować kasy w sprzęt z którym forszaj nie da sobie rady Jak myślicie da rade pociągnąć 4 x 40 obrotowe z 2 wałami cambela ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrfire 0 Napisano 14 Listopada 2006 Zastaanawiam się nad zakupem pługa obrotowego z jakimis wałami cambela , tylko nie chce ładowac kasy w sprzet z którym forszaj nie da sobie rady Jak myślicie da rade pociagnąć 4 x 40 obrotowe z 2 wałami cambela ??Ja miałem obrotowy 3x40 rabewerk bez wałów ale forszaj nie miał z nim co robić Zapraszam na nowe forum http://fortschritt.p2a.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom323 0 Napisano 14 Listopada 2006 Ja ma do ZT323 3 skibowy obrotowy Fortschritt- 135 cm. Przy orce na około 30cm (ale wszędzie ta głębokość) jadę najwolniejszą 4 (8 km/h). Bez problemu pociągnie też 4 skiby obrotowe, ale nie wiem czy na stałej głębokści (chodzi mi tu szczególnie o twarde miejsca na polu, końce). Przy moim pługu zauważyłem też, że gdy jechałbym wolniej to robi "kopce", choć jest to napewno kwestia rodzaju pługa. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piootr 0 Napisano 14 Listopada 2006 gdyby dało rade zrobić z sw 400 bez turbo 125 koni to chętnie zrobiłbym tak w swoim bizonie a jeśli chodzi o podmiane silnika w forszajsie to proponowałbym wam założyć taki jak w E 281 C 180 kM ciekwe czy dało by go się wsadzić i czy skrzynia wytrzyma taką moc Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Sz 0 Napisano 14 Listopada 2006 Co do silnika SW400 i zwiększenia jego mocy wystarczy go podkręcić na pompie. Powinno przybyć kilka KM. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piootr 0 Napisano 14 Listopada 2006 eeeeeeeeee tam kiedyś dałem pompe do regeneracji gość dawke dowalił i mocy nie przybyło a na dodatek zbiornika brakło na dzień i pompe musiałem 2 raz wyciągać i gość ustawił normalnie dawke i jest ok od kilku lat Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat 0 Napisano 14 Listopada 2006 szanowni koledzy dam wam jedna rade. części do fortschritt nie są drogie . drodzy są ci pośrednicy i handlarze . ja do swojego zt 300 czerwony kupuje części ZAWSZE W agroma WĄGROWIEC firam jest ok. tanio i przysyłają do domu. np 30 cm wałka do WOM handlarz zawołał 700zł -bagatela co nie. a w innym miejscu w agromie 120 z zabezpieczeniem. nie robie im reklamy ale zawsze warto do nich zajrzeć pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 14 Listopada 2006 Popieram opinie Passata, też niejednokrotnie sie przekonałem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat 0 Napisano 15 Listopada 2006 do tatamarty.323a szanowny panie kolego a jeżeli mozna wiedzieć to skąd pan pochodzi bo widze że wielkopolska. moje miasteczko to trzcianka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waldek 323a 0 Napisano 15 Listopada 2006 Witam Ja jak na razie mam same problemy z tym forszajem. Teraz spalił mi się rozrusznik, może wiecie gdzie mógłbym taki kupić? Za namiary z góry wielkie dzięki. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 15 Listopada 2006 do tatamarty.323aszanowny panie kolego a jeżeli mozna wiedzieć to skąd pan pochodzi bo widze że wielkopolska. moje miasteczko to trzciankaJa mieszkam 5 km od Wronek, a z Trzcianki pochodzi mój Forszaj /edit - Sro Lis 15 18:28:26do Waldek 323a: Szukaj na allegro, nieraz są okazje, ja kupiłem nówkę, za 200 zł Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrfire 0 Napisano 15 Listopada 2006 no właśnie na allegro dzisiaj widziałem cały silnik z rozrusznikiem, po remoncie za 1500 zł + drugi gratis /edit - Czw Lis 16 18:57:27Panie Marek Sz może zapyta pan użytkowników fortschritów czy są za tym aby moje prośby o odwiedzenia nowego forum zostały usuwane. To nie jest Pana prywatne forum i każdy ma prawo się wypowiedzieć ja nie robię nic złego ,próbuję jedynie wąskiej grupie ludzi ułatwić i tak ciężkie życie rolnika /edit - Użytkownicy tego forum, już na pewno to przeczytali, wiec po co co chwilę powtarzać i robić niepotrzebny bałagan. Każdy ma prawo sie wypowiedź, tylko, że ta Twoje posty są wciąż o tym samym, a wtedy to już właściwie nie jest wypowiadanie się tylko zbędne kopiowanie. Kto jest zainteresowany Fortschrittem już nie raz przeczytał to zaproszenie. MOD Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat 0 Napisano 16 Listopada 2006 zgadza się dobrze że jest ktoś kto takie forum stworzył. fortschritt y pójda w ruch. a ja i tak zawsze mówiłem ze np zt300 jest lepszy od zetora 8011 czy też c-385. miałem porównanie. a jak dobry silnik to rwie jak głupi tylko koła troche za małe i dlatego słabe zaparcie i nieraz sie przykopie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrfire 0 Napisano 16 Listopada 2006 zgadza się dobrze że jest ktoś kto takie forum stworzył. fortschritt y pójda w ruch. a ja i tak zawsze mówiłem ze np zt300 jest lepszy od zetora 8011 czy też c-385 Zgadzam się z Tobą 2 lata temu wymieniłem swojego 8011 na 303 i nie żałuję teraz dopiero idzie robota Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jack4032 0 Napisano 17 Listopada 2006 a czy probowal ktos wstawic do fortschritta 323 silnik sw680? Czy przy zamianie na sw400 jest duzo roboty? Jest roznica w pracy ciagnikem z sw400 a normalnym czterocylindrowcem? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DanDom 0 Napisano 19 Listopada 2006 To zalezy z jaką ilościa bedziesz wkładał silnik!Im wiecej tego osprzetu bedziesz miał przy silniku tym łatwiej bedzie go założyć i mniej bedzie roboty!Zresztą ramowa kosztrukcja ZT323 jest jedną z lepszych (można powiedzieć idealną) do takich podmian silników!Na pewno jedna z różnic w pracy ciagnikiem z SW400 a normalnym czterocylindrowym silnikiem IFY bedzie spalanie na korzyść oczywiscie orginalnego niemieckiego silnika! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekkk 0 Napisano 19 Listopada 2006 jest moze jakis uzytkownik zt 323 na tym forum z podlaskiego bo chcialbym sie dowiedziec jak radzi sobie z czesciami Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin323a 0 Napisano 19 Listopada 2006 Panowie nie zastanawialiście się nad zmiana opon . Jak pewnie zauwazyliscie forszaj jest stosunkowo niski i prześwit nie nalezy do największych ;/ Jak myślicie jak by tak zmienił oponki na wyższy i szerszy profil z przodu i z tył na takasamą wysokośc i szerokosc ??Wzrosła by wtedy prędkość i lepiej radził by sobie w terenie . Tylko na jakie zmienić oponki i na ile orginalne felgi były by elastyczne pod tym względem Jakie najszersze oponki by wcisna na te fele ?? a moze ma ktos doczynienia z innymi traktorami np. Renault moze całe flgi by spasowały ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach