damian9871 0 Napisano 4 Listopada 2006 jak pomieszasz hipol z hydraulicznym to życzę sukcesów Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 4 Listopada 2006 Na zbiorniku oleju z prawej strony pod akumulatorem masz wskaźnik poziomu oleju, taki przejrzysty wężyk, musi być na nim widać poziom oleju, jeśli nie sięga do węża musisz dolać, bo zajedziesz skrzynie, a dolewa sie w miejscu gdzie jest filtr, pod podłogą kabiny, w okolicy pod pedałem gazu jest taki "łeb" z kwadratową pokrywą na cztery śruby ósemki, na trzynaście klucz, odkręcasz tą pokrywę, wyjmujesz filtr ( jeśli jest ), przy okazji go sobie umyjesz, i tym otworem od filtra wlewasz olej, optymalna ilość oleju, to coś ok 45 l, ale minimum te 30 l musi być, możesz również dolać oleju przez ten mały filtr który jest od przodu tego zbiornika, taka okrągła pucha z pokrywą przykręcaną na szóstki śrubki, chyba z dziesięć tych śrubek tam jest, tam też jest taki mały siatkowy filtr, musisz go wyjąć na czas lania oleju, bo inaczej nie wleci, a i przy okazji wymyjesz ten filterek, a gdzie masz takie duże wycieki???, może ta rura co doprowadza olej do pompy hydraulicznej jest niedokręcona ( pod spodem ciągnika, między sprzęgłem a skrzynią biegów), u mnie też tam dosyć dużo wylatywało, aż do momentu kiedy wlazłem pod niego z kluczem 46 i dokręciłem tą rure. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrfire 0 Napisano 4 Listopada 2006 witammam pierwszy powazny problem ze swoim ciągnikiem otóż tydzien temu zwiększył mi się stan oleju o ok 10 l ze ubyło także wody pomyslałem, ze to uszczelka pod głowicą , więc wymieniłem wlałem oleju i do roboty. Jak zjechałem wieczorem zmierzyłem stan oleju okazało się ze znowu mam podwójny. Dodam że olej nie wymieszał się z wodą (niemożliwe) ale jak spuszczałem to początkowo wyciekła woda a potem olej. Ponownie ściągnąłem głowicę oraz pół-bloki dałem do sprawdzenia , okazało się że głowice nieszczelne i puszczają wodę , więc w warsztacie je uszczelniłem (puszczały zaślepki) i znowu wszystko skręciłem i do roboty. Po całym dniu orki wróciłem do domu , a w ciągniku znowu podwójny stan ale woda nie zmieszana z olejem normalny czarny kolor tylko , ze bardzo zadki. myślicie że co może być przyczyną ? A moze to paliwo? Ale nie czuć tego oleju ropą. Sam nie wiem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 4 Listopada 2006 to musi być paliwo wtryski napewno leją Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 4 Listopada 2006 A woda ubywa ci z układu chłodzenia? /edit - Sob Lis 4 13:55:40Jeśli nie ubywa ci woda, to ropa dostaje sie do oleju, ale nie możliwe, żeby 10 l ropy przelało sie przez lejące wtryskiwacze, na pewno ropa dostaje sie przez świece płomieniową w kolektorze ssącym, odetnij dostęp paliwa do tej świecy i wtedy sprawdź, czy będzie sie zwiększał stan oleju Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrfire 0 Napisano 4 Listopada 2006 A gdyby to było paliwo toczy nie wymieszało by się dokładnie z olejem dlaczego jak spuszczam ol;ej to początkowo leci rzadki jak woda, a dopiero potem gęsty?Dlaczego nie czuć oleju paliwem? Wtryski sprawdzałem i fakt na wolnych obrotach leją ale na wyższych już nie. A przy orce to miałem raczej wysokie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 4 Listopada 2006 A woda ubywa???? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrfire 0 Napisano 4 Listopada 2006 na pewno ropa dostaje sie przez świece płomieniową w kolektorze ssącym, A czy w tym przypadku silnik by nie pracował nierówno? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 4 Listopada 2006 nic sie nie zmieni w charakterystyce pracy silnika, bo ta ropa nie jest rozpylona, po prostu spływa na ścianki cylindrów, ewentualnie po dłuższej pracy silnika na niskich obrotach, po przygazowaniu może zakopcić z rury biało-niebieskim dymem, A TA WODA UBYWA Z UKŁADU CHŁODZENIA?????????? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrfire 0 Napisano 4 Listopada 2006 Teraz to już nie sprawdzę bo wczoraj wieczorem spuściłem byłem pewny że ten problem mam z głowy. Ale zauważyłem że dużo mi spalił ok 60l na 3 ha w zeszłym roku palił ok 14 ale wtedy orałem grudziądzką piątką a w tym nemeyerem 4 ale zeby aż taka różnica?I dla czego oleju nie czuć ropą? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 4 Listopada 2006 jak zmiesza sie olej z ropą w silniku, to ropa też nabierze zapachu przepalonego oleju, temperatura zrobi swoje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrfire 0 Napisano 4 Listopada 2006 A słyszał ktoś o przypadku gdy woda pójdzie do oleju i nie zmiesz się z nim w silniku? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 4 Listopada 2006 tylko jak silnik nie pracuje, to woda sie nie zmiesza i będzie na dole a olej na górze, normalnie, to zrobi sie taka emulsja podobna do majonezu, tylko ciemniejsza i rzadsza Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek1 0 Napisano 4 Listopada 2006 U mnie ropa szła do oleju przez pompę paliwową.Nie możesz tak jezdzić,bo zatrzesz silnik(jak ja). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 4 Listopada 2006 Teraz to już nie sprawdzę bo wczoraj wieczorem spuściłem byłem pewny że ten problem mam z głowy. Ale zauważyłem że dużo mi spalił ok 60l na 3 ha w zeszłym roku palił ok 14 ale wtedy orałem grudziądzką piątką a w tym nemeyerem 4 ale zeby aż taka różnica?I dla czego oleju nie czuć ropą?Pompa wtryskowa stary albo zasilająca. Może ewentualnie to być świeca płomieniowa jak pisał "tatamarty". Daj pompe do sprawdzenia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 4 Listopada 2006 Przeciez przy forszaju nadmiar ropy w korpusie pompy wtryskowej spowodowany przez nieszczelną pompe zasilającą, nie dostanie sie do komory korbowej silnika (jak ma to miejsce np w 360), bo pompa nie jest przykręcona bezpośrednio do korpusu silnika, a ten nadmiar wyleci przelewem, chyba że pompa smarowana jest z układu smarowania silnika. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek1 0 Napisano 4 Listopada 2006 U mnie pompa jest smarowana od silnika,może u pitrfire też. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 4 Listopada 2006 |U mnie w kombajnie, jeden silnik miał smarowanie pompy od silnika, a drugi nie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waldek 323a 0 Napisano 4 Listopada 2006 Dziekuję taciemarty.323a za wyczerpującą odpowiedź, moze jeszcze ktoś pomoże mi jaki olej dolac do tego zbiornika z prawej strony pod akumulatorem i czy ten olej zasila układ kierowniczy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 4 Listopada 2006 Ten sam co do skrzyni!!!!!!!!!!, bo ten zbiornik jest ze skrzynią połączony i zasila również układ kierowniczy, sprzęgło i hamulec, a napędza je ta mała pompa pod chłodnicą Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DanDom 0 Napisano 5 Listopada 2006 Dziekuje użytkownikowi Grześ za podpowiedz ze świeca płomieniową bo jak sie okazało u mnie jej niestety nie ma jest tylko w miejscu gdzie powinna byc zaslepka a przycisk od jej włączania jest podpiety do wspomianej wczesniej przeze mnie (mało wydajnej)grzałki płynu chłodzącego! Do Waldek 323a nalepiej zebys dolał oleju taiego jaki znajduje sie w skrzyni bowiem lepiej nie mieszac 2 różnych olejów przekładniowego z hydraulicznym ale jesli nie wiadomo jakim olejem jest zalana skrzynia to nalezy przypuscic na 90% ze jest to olej przekładniowy a te raczej wszystkie sie mieszaja ze soba no chyba ze róznią sie bardzo co do klasy jakosciowej a co za tym idzie lepkosciowej!Dlatego proponuje (jesli nie bedziesz wymieniał oleju w skrzyni tylko go dolewał abys w sklepie poprosił o olej przekładniowy nalepiej z rodziny hipol(bo maja dobry stosunek cena-jakość)!A tak na marginesie to nigdy sie nie spotkałem z olejem hipol hl6 natomiast z hipolem 6 tak, bo z oznaczen(hl) by wynikało ze jest to olej hydrauliczny(majacy jak wszyscy wiedza troche inne własciwosci niz olej przekładniowy co wynika zreszta z charakteru przeznaczenia obu typów oleji) ale jesli taki jest i masz takim zalana skrzynie to mozesz spróbowac dolac oleju hl46 bowiem oba sa tego samego typu i klasy jakosciowej! Do piotrfire jesli nie ubywa ci wody i pompe wtryskową masz smarowana centralnie(połączona z silnikiem) a poziom oleju w silniku mimo to rosnie to raczeje jest to wina pompy(jest niszczelna) , dlatego mozesz spróbowac odłaczyc jej smarowanie z silnika ,pozaslepiac te wyjscie i wejscie oleju z silnika oraz połączenie regulatora z sama pompą.Natomiast zeby ja jakos smarowac to wlej około 250ml oleju (tego samego jakim masz zalany silnik) do regulatora i około 350 ml do samej pompy wtryskowe ten sposób smarowania pompy jest według mnie bardziej bezpieczny! Przydało by sie ta pompe zregenerowac (prawdopodobnie masz w niej sekcje do wymiany) a pozbyłbys sie napewno problemu dosc duzego spalania i jednoczesnie przecieków ropy do oleju w silniku! Sprawne koncówki w dobrze ustawionych wtryskiwaczach tez maja wpływ na spalanie a takze (jak zauwazyłem w moim przypadku) na moc silnika! Do tatamarty.323a Jesli mozesz to napisz mi w jaki sposób olej ze skrzyni zasila układ hamulcowy i sprzegło?Bede wdzięczny za odpowiedz! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piootr 0 Napisano 5 Listopada 2006 jak pomieszasz hipol z hydraulicznym to życzę sukcesówJa mieszam hipol z hydraulicznym i nic się nie dzieje i robie to od wielu lat pomieszać superol z hipolem albo hydraulicznym to z tego porządna berbelucha wyjdzie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
S-Piotr 0 Napisano 5 Listopada 2006 Widziałem forszaja z motorem SW-400 ale ten traktor miał jadu ciągnął pług 6-zagon ani dymka nie puścił . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 5 Listopada 2006 Do tatamarty.323a Jesli mozesz to napisz mi w jaki sposób olej ze skrzyni zasila układ hamulcowy i sprzegło?Bede wdzięczny za odpowiedz!Jest to po prostu wspomaganie sprzęgła i hamulca, działające na podobnej zasadzie jak serwo w samochodzie, tylko, że nie na podciśnienie powietrza, a na ciśnienie właśnie oleju pompowanego tą pompą pod chłodnicą.Pompka od sprzęgła i hamulca jest jakby dwuobwodowa, gdzie czynnikiem napędzającym (wspomagającym) jest olej, a czynnikiem napędzanym płyn hamulcowy, który napędza ( popycha ) cylinderek sprzęgłowy i cylinderki hamulcowe. Zwróć uwage, że do tych pompek od hamulca i sprzęgła dochodzą węże doprowadzające olej, pomyśl- a Zrozumiesz zasade działania Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrfire 0 Napisano 5 Listopada 2006 Teraz to już sam nie wiem pompę mam smarowaną olejem z silnika więc możliwe , że paliwo dostaje się tamtędy . lub jak powiedział tatamarty przez świecę płomieniową ale jak to stwierdzic? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach