gogi123 0 Napisano 6 Września 2006 Ja nie ojciec A to ja tym jezdze wiec wole zapytac niz kombinowac Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom323 0 Napisano 9 Września 2006 Mam pytanie:jak w forszaju ZT 323 A ustawia sie te dźwignie czy pokrętła, żeby ustawić podnośnik w pozycji pływającej?Pozycja pływająca:- pokrętło które ma trzy pozycje należy przekręcić całkowicie w prawo- dźwignię która jest osobno (z tyłu po prawej stronie, z rozpisaną skalą) przesunąć całkowicie do tyłu- opuścić maszynę (impuls opuszczania)- gotowe Po podniesieniu maszyny pozycja ta wyłączy się. Aby uruchomić pozycję pływającą należy ponownie opuścić maszynę. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekk001 0 Napisano 13 Września 2006 Ok! Zmieniam temat. Mam problem z forszajem zt303d. niema w nim chłodnicy olejowej. po pewnym czasie pracy mam problem z podnoszeniem, jak myślicie czy brak chłodnicy jest przyczyną? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 13 Września 2006 Raczej pompa podjechana. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 13 Września 2006 Jeśli sie nie myle, to chłodnica oleju która jest w forszaju służy do chłodzenia oleju od wspomagania ukł. kier., sprzęgła i hamulca, a układ hydrauliczny podnośnika i hydrauliki zewnętrznej nie posiada chłodnicy, a powodem słabego podnoszenia jest, jak pisze Grześ, pompa- do regeneracji. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuba.znany.jako.Władzio 0 Napisano 14 Września 2006 Ja też mam ten problem jeden facet mi powiedział że te pompy mają coś że jak sie nagrzeje olej to przepuszczają i nie ma ciśnienia musze ją wymontować i dać do regeneracji. Tylko że ja nawet niewiem gdzie on ma pompe czy jest tu ktoś kto wymontowywał kiedyś pompe z 323a? Gdzie jest ta pompa I czy ma ktoś katalog części czy instrukcje bym odkupił /edit - Czw Wrz 14 16:18:50Do Grzesia!!!!!! Ja poprosze te adresy i numery tel do sklepów z częściami. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 14 Września 2006 pompa oleju w forszaju 323 a, jest pod spodem ciągnika, pod kabiną od przodu, obok wyjścia wałka od napędu przodu, między sprzęgłem a skrzynią biegów. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 14 Września 2006 Mam numery:0713112788, 0748506822, 0768574698 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piootr 0 Napisano 14 Września 2006 W foszjach macie taki podwójny filtr oleju do silnika wirówke i taki z takimi siatkami bo mnie przy 6 garów ifie zerwał się gwint tam gdzie przewód od ciśnienia oleju się zakłada i zakręciłem śrube 16, nie mam ciśnienia na zegarze ale na korpusie filtrów jakieś z 5 cm od tego otworu jest 2 zaślepiony ciekawe czy pod niego nie można by się podczepić z przewodem do zegara bo nie chce mi się tej śruby ruszać jak nie cieknie olej Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 14 Września 2006 W tym drugim otworze powinien być zamontowany elektryczny czujnik ciśnienia oleju, ale on pokazuje ciśnienie oleju już za filtrem, jest to taki wskaźnik zabrudzenia filtra, jak zaczyna pomrugiwać kontrolka, to znaczy, że należy zmienić wkład filtra i wyczyścić wirówke. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuba.znany.jako.Władzio 0 Napisano 14 Września 2006 Wie ktoś ile litrów oleju ma forszaj 323 w układzie hydraulicznym?I czy wymontować pompe to jest coś skomplikowanego do czego trzeba sciągać mechanika czy mozna zrobić to samemu? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 14 Września 2006 Jak się nie mylę to koło 50 litrów oleju wchodzi. Polecam przekładniowy zamiast hydraulicznego. Co do wywalenia pompy to najpierw spuść olej ze zbiornika pod akumlatorem po prawej stronie potem odkręcasz wąż którym dochodzi olej (tam może też ciec olej) potem odkręcasz jeszcze jeden wąż chyba od przelewu (odkręć go za kolankiem bo możesz mieć problemy z wyciągnięciem pompy) i pozostają ci 2 rurki, dzwignia włączania pompy (musisz odkręcić tam taki kątownik w miejscu gdzie dochodzi linka) i pozostają Ci 3 śrubki, które trzymają pompe przy bloku skrzyni. Jak to poodkrecasz to powoli musisz wyjąć pompę tylko uważaj bo jest ciężka. Ja pod plecy biore paletę bo łatwiejsze jest wtedy dojście. Przy zakładaniu pompy trochę się spocisz. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuba.znany.jako.Władzio 0 Napisano 15 Września 2006 Zeby odkręcić tą linke od włączania pompy musze zdejmować ten zbiornik oleju co jest pod akumulatorem i czy jak odkręce te 3 śruby co trzymają pompe to ona pierdolnie czy będzie sie tam trzymać dopóki sie jej niewyciągnie?? I czy lepiej będzie to robić na kanale czy na ziemi znaczy na posadce? /edit - Pią Wrz 15 7:55:02I jeszcze jedno Jaki to jest typ pompy??????????? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 15 Września 2006 Nie musisz odkręcać linki tylko odkręć ten kątowniczek który jest obok mocowania linki ma klucz 10 i wtedy przesyniesz całe to ustrojstwo w kierunku ramy. Jak odkrecisz te śrubki to pompa ci zatrzyma się na przednim napedzie. Jak masz kanał to pewnie łatwiej będzie w nim niż leżeć pod traktorkiem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuba.znany.jako.Władzio 0 Napisano 16 Września 2006 Dzwoniłem do sklepu powiedzieli mi że tej pompy nie da się zregenerować czy to prawda?Może powiedzieli tak bo chcieli sprzedać pompę a może to prawda jest ktoś kto zregenerował pompę w swoim forszchnicie? Nowa pompa kosztuje 800zł. A te 3 śruby co ją trzymają to są te na kluczyk sześciokątny bo ja tam innych nie widze? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 16 Września 2006 Ja mam pompe po regeneracji, zrobił mi ją kumpel tokarz, koszt 50 zł, chodzi drugi rok, bez zarzutu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuba.znany.jako.Władzio 0 Napisano 16 Września 2006 Grześ prześlesz mi za pobraniem katalog części od forszaja??Odpisz na mejla i podaj cene ja podam ci adres. Będe wdzięczny!!! zt323a@interia.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zorak 0 Napisano 18 Września 2006 Ja poprosiłem i nie było problemu - pieniążki na konto i po kilku dniach miałem katalog Dawno mnie nie było na PPR ale podziele się uwagami o moim forszaju 323. Maszyna świetna (zwłaszcza na moje góry - ciężka i mocna). Opanowałem go w 80 % jeszcze kilka niewiadomych jest. W sumie jak użytkuje go 6 miesięcy to odpukać ale awarii nie miałem, ale jak większość mam problem z załączanie półbiegów i napędu. Nie zawsze to działa. Jak już ktoś pisał czasem jest tak że załącze - kontrolka się zapali a ciągniczek stoi i nie chce jechać - wyłącze kontrolkę i jedzie dalej. A czasem jest tak że wogóle nie działa ale to chyba muszę pościągać tylne koła i poczyścić styki bo jak kiedyś tam sięgnąłem ręką to zaczęło działać. Jak na razie to ciągnie tylko pług 5 skibowy no i przyczepki. A części kupuje w Pszennie - wymieniałem pompe wody 220 zł. Ogólnie maszyna warta tej kasy, a zwłaszcza tej kasy jaką ja dałem ps: katalog częsci mam ale kupił bym jeszcze instrukcję obsługi - może ktoś dysponuje /edit - Pon Wrz 18 12:23:31i jeszcze jedno, wieczorkiem postaram się wrzucić na agrofoto zdjęcie (bo akurat zrobiłem) wszystkich dźwigni po prawej stronie w kabinie (widok z góry) to może opiszemy wszystkie - która do czego jest to będzie wtedy jasność Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekk001 0 Napisano 23 Września 2006 Witam!!! Mam problem z 303d. Padło mi sprzęgło a dokładniej urwała się jedna z trzech śrub dociskających całe sprzęgło. Jeśli się nie mylę to tymi śrubami reguluje się sprzęgło. Wymieniłem tą śrubę, było ok, ojciec pojechał orać i wrócił na piechotę. Znowy urwało śrubę. Co należy zrobić żeby nie rwało tej śruby? Jaka może być przyczyna? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 23 Września 2006 Bo to muszą być maszynowe (8,8 ) albo nawet 10,9 bo 5,8 nie wytrzymuja tez to przerabiałem.Najgorzej się wtedy zatrzymać Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekk001 0 Napisano 25 Września 2006 Właśnie w tym problem że to była utwardzana śruba 10,9. Zamówiłem trzy nowe ale co z tego jak znowu to się może urwać. Tego chciałbym uniknąć. Może tarcza sprzęgła krzywo łapie, może ma bicie? Niewiem. Co Ty na to? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 25 Września 2006 Ja teraz mam 8,8 i jak narazie trzymają. A tak i tak bedziesz musiał dzwigienki wyregulować tylko zrób to dobrze bo bedzie szarpał. Chociaż sam nie wiem bo mi niekiedy szarpie a mam dobrze ustawione, nawet dałem przetoczyć poszczególne elementy sprzęgła. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 25 Września 2006 A zdarza wam sie, że przy dużym obciążeniu sprzęgło się ślizga, np podczas jazdy na 2 drogowej w świeżo zaoranym polu z agregatem upr.?Mam założoną nową tarcze i przetoczone całe sprzęgło. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 25 Września 2006 Nigdy mi się tak nie zdażyło prędzej go zaduszę. Tylko że mam nieco większy luz pomiędzy dzwigienkami a łożyskiem(może koło 0,5 cm). Tak mi sie działo jak miałem zapowietrzony układ. Za żadne skarby nie szło wyregulować sprzęgła. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 25 Września 2006 Wszystko możliwe, że u mnie jest zapowietrzony, bo też mam problem z dograniem sprzęgła, raz łapie na środku, a raz dopiero pod sam koniec. Muszę to sprawdzić Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach