Skocz do zawartości
Maciek

Ciągniki FORTSCHRITT

Rekomendowane odpowiedzi

tatamarty u mnie nie ma przetwornicy ponieważ instalację mam 12V , a tylko rozruch 24V mój ciagnik to 303 a nie jak Twój 323

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łe to ci nie pomoge bo ja mam katalog do 323a. Masz coś źle podłączone w tej kostce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz coś źle podłączone w tej kostce.

Na pewno dlatego zwróciłem się z prosbą do uzytkownikow 303 żeby zobaczyli jak jest u nich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zobacz jak mają w ursusach i zetorach 6-o cylindrowych tam też jest coś takiego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem w 1014 24V na rozruchu miałem stycznik z robura i spoko działało rozrusznik ze stara tylko łeb z ursusa przełożyłem i 2 aku 12 V 185 Ah jeden pod filtrem powietrza a 2 w kabinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z WOM-em sobie poradziłem. Grześ dzięki za podpowiedź - podciągnąłem sprzęgło i jest ok ale nie przewidziałem, że do forszaja nie założę przystawki, a wałek do rozrzutnika mam na przystawkę i od niczego nie mogłem podpasować. Ale c-360 jeszcze w tym roku sobie poradził z obornikiem. Kuzyn ładował, tato woził, a ja od razu orka forszajem tylko nie nadążał nawozić pole i miałem przestoje. A swoją drogą to nobla dla gościa który wymyślił przedni napęd - zero problemu z zaoraniem świeżego obornika. Pozdrawiam - aby do wiosny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o te śmieszne uszy, co trzymają wałek co by nie uciekał. Do mojego pasują od prawie wszystkiego, ja mam od pajaka do siana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem tu nowy, posiadam forszaja 323a

 

Ostatnio prześladuje mnie jakis straszny pech. Jakieś dwa dni temu podczas orki skrzywiłem łącznik, zgięła sie w V-ke i mój 4-skibowy pług przywiozłem w pozycji pionowej ;/ Przyczyna, pierwszy lemiesz wywineło do dołu i gdy próbowałem go wbic w ziemie to szlag trafił łącznik ;/

 

A z kolei wczoraj pękła mi obudowa koło skrzyni, z której jest wyprowadzenie na wałek do przedniego napędu wylał się cały olej, wszystko chodziło po tym zdarzeniu normalnie, jeździł, tylko nie chodził przód. Jak sie potem okazało, taki krótki wałek nacierający stracił na jednej połowie zęby ;/ nie wiem co może byc tego przyczyna ;/

 

Czy zdarzyło sie to juz komuś ??

 

Nie wiecie coś o jakiś uzywanych częściach ??

 

z góry dzięki

 

/edit - Nie Paź 22 8:50:22

Aha i czy od z-303 będzie taki sam ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj w www.autogielda.pl tam jest tego masa a od 303 większość części pasuje ale czy skrzynia to nie wiem bo 303 ma 3 biegi a 323 ma 4 więc może być różnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie skrzynia tylko ta obudowa (nie wiem jak sie ten mechanizm fachowo nazywa), do tego sie przykręca wałek przekaźnikowy do przedniego napedu, w tym są dwa koła zębate i to jest przykręcone do skrzyni i to ta obudowa pękła ;/ ;]

 

Jak by to pasowało od 303 to bym miał, bo widze dużo ogłoszeń, a ogłoszeń 323 na cześci nie spotkałem ;/ ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ci pękła obudowa od załączania przedniego napedu Zawsze możesz ją pospawać. Najlepiej jutro podzwoń po tych ogłoszeniach. A części do tych ciagników to możesz też kupić w sklepach. Numery do nich podawałem wczesniej w tym temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z was poprawiał skręt w 323 ? Myślałem o przedłużeniu ramienia przykręconego do siłownika. Gdy kupiłem go z niemiec był przestawiony o jeden ząb, skręt w prawo był lepszy (tyle samo w lewo gorszy ). Jeśli ktoś to przerobił proszę o radę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak przestawisz na frezach, to w jedną strone skręcisz prawie w miejscu, a w drugą prawie nic, więc lepiej jest przedłużyć ramie, a najlepiej założyć siłownik do skrętu w miejscu drążka łączącego wąsy (zwrotnicy i ten od siłownika), oczywiście siłownik musi być odpowiedniej długości, aby można go było zamontować , przykręcić zawiasowo do śrub, tych z boku ramy, trzymających korpus od przednich obciążników i węże z olejem podłącza sie te, co sterują oryginalnym mechanizmem skrętu (pod filtrem powietrza), po takiej przeróbce jazda ciągnikiem po szosie jest wręcz komfortowa, a praca w polu o wiele sprawniejsza, nie dość, że lżej sie kręci, to skręt ma rewelacyjny, ale pod warunkiem, że dobierze sie odpowiedniej długości siłownik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok chyba spasuje od 303 ;d

 

Mam jeszcze jedno pytanko, ma ktos ładowacz czołowy przy forszaju?? Jak tak to jaki??

 

Jakaś firma robi nówki, ale to droga sprawa, to chyba jest TUR 9

 

/edit - Nie Paź 22 20:29:55

No i jeszcze jedno

 

widze dużo ogłoszeń z forszajami i coraz częściej piszą w nich, że traktory mają wzmocniony podnosik tylni.

 

Na czym polega to wzmocnienie ??

 

http://www.allegro.pl/item135867697_fortschritt_zt323a_1990_super_stan.html

 

Piękna robotka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak przestawisz na frezach, to w jedną strone skręcisz prawie w miejscu, a w drugą prawie nic, więc lepiej jest przedłużyć ramie, a najlepiej założyć siłownik do skrętu w miejscu drążka łączącego wąsy (zwrotnicy i ten od siłownika), oczywiście siłownik musi być odpowiedniej długości, aby można go było zamontować , przykręcić zawiasowo do śrub, tych z boku ramy, trzymających korpus od przednich obciążników i węże z olejem podłącza sie te, co sterują oryginalnym mechanizmem skrętu (pod filtrem powietrza), po takiej przeróbce jazda ciągnikiem po szosie jest wręcz komfortowa, a praca w polu o wiele sprawniejsza, nie dość, że lżej sie kręci, to skręt ma rewelacyjny, ale pod warunkiem, że dobierze sie odpowiedniej długości siłownik.

Od czego podpasowałeś ten siłownik?

 

/edit - Nie Paź 22 20:52:09

Kolega zamontował dwa i podłączył pod wywrot (podnosi ciągnąc za dwie gałki) bez problemu podnosi ciężki agregat upr-siew .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wystarczy podłączyć sie pod przewody doprowadzające olej do podnośnika, są tam rurki, ale zaraz przy wyjściu na podnośnik z rozdzielacza wystarczy założyć rozgałęźnik i z niego zasilać dodatkowe siłowniki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak przestawisz na frezach, to w jedną strone skręcisz prawie w miejscu, a w drugą prawie nic, więc lepiej jest przedłużyć ramie, a najlepiej założyć siłownik do skrętu w miejscu drążka łączącego wąsy (zwrotnicy i ten od siłownika), oczywiście siłownik musi być odpowiedniej długości, aby można go było zamontować , przykręcić zawiasowo do śrub, tych z boku ramy, trzymających korpus od przednich obciążników i węże z olejem podłącza sie te, co sterują oryginalnym mechanizmem skrętu (pod filtrem powietrza), po takiej przeróbce jazda ciągnikiem po szosie jest wręcz komfortowa, a praca w polu o wiele sprawniejsza, nie dość, że lżej sie kręci, to skręt ma rewelacyjny, ale pod warunkiem, że dobierze sie odpowiedniej długości siłownik.

Ale błotniki musisz wywalić, naciąć ograniczniki w korpusie bo inaczej nic nie daje przerabiane układy skrętu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzedam przedni napęd do forszaja cena 1900 zł. 602364425. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Tom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowy podnosnik, ale w którym miejscu on jest zamontowany ??

Trzeba dodatkowe uchwyty spawac ??

Było cos takiego orginalnie montowane??

Olej doprowadzic poprzez rozgałęźnik ale w jaki sposób go uruchamiac , ??

 

ile macie wyj ść do hydrauliki ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba nic spawac, wystarczy założyc dłuższe sworznie mocujące dolny zaczep i w ramionach podnośnika (są tam sworznie od linki podnoszącej dolny zaczep, muszą byc dłuższe, żeby założyc tłoki). Jeśli podłączysz przez rozgałężnik to olej pójdzie jak zaczniesz podnosic (a, że inny punkt podparcia i objętość tłoków wzrośnie udżwig). U mnie są 4 wyjścia z tyłu, możesz podłączyc pod dwa z nich (ważne żeby była to jedna sekcja) ale wtedy przy podnoszeniu ciągniesz za dwie wajchy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A te podnośniki to mają byc z dwoma wyjściami (dwustronne ) czy wystarczy jeden ??

 

Macie może wymiary tych siłowników ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok

dzieki Pomyśle nad tym rozwiazaniem

 

Ma ktos rysunki do tej przeróbki skrętu albo jakies foty ??

 

z samego opisu niedużo wynika, a przeróbka przydatna zwłaszcza przy tym ciagniku

 

/edit - Pon Paź 23 20:59:37

Może wogóle stwórzmy tu jakąs "mała" galerie fotke

 

pochwalcie się swoimi forszajami

 

a szczególnie przeróbkami, które zasługuja na pokazanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...