Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

Od 1998r wszystkie zetory maja przedni naped Carraro!!!!!!!! Nowe Pronary tez maja Carraro ale w opcji kolejny ciagnik z tym mostem to farmtrack, nie wiem jakie inne firmy montuja te mosty ale wiem ze sa to jedne z najlepszych przednich mostów napedowych na swiecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy Pronar o oznaczeni np82sa a nie 82a ma przód carraro przy moim to ładnie pyka ten włoski producent wie co zrobił bo dobrze to zrobił za to szacunek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj mieszają w tym artkule "Polskie 90KM" Pronar 1025A bez turbiny?-fajnie by było 105 KM bez doładowania.. Farmer 10244 c1 z Rewersem?- Też by było fajnie- ale tak nie jest..Wydajność pompy hydraulicznej w tym Farmerze to 80 l/min , a nie 55l/min- tyle ma 80konny Farmer,no i ma też rewers..

 

/edit - Nie Paź 1 22:01:16

każdy most firmy Carraro ma tabliczkę znamionową na obudowie- a w Pronarach jakoś tej tabliczki mi brakuje..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

nie bardzo orientuje sie w sprzęcie wschodnim więc może ktoś wie czym rózni sie białoruś od jumza? chodzi mi oskrzynię biegów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę tu nikogo obrazac ale z tego co wiem to w standardzie pronar raczej nie ma przedniego mostu carraro, jest u nas pare pronarów, 82a , 82sa i z tego co wiem to raczej zaden nie ma przedniego mostu carraro ale jeśli się myle to bardzo przepraszam, najlepiej zajrzeć na strone pronara i tam napewno będzie coś o tym pisało i napewno sprawa się wyjaśni.

 

Pozdr......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie co do mtz 82 ts (90ps),a dokładniej ostatnio wymieniłem olej i zaczął łapać mi temperature tak do około 80-95 st C. przy cięższej pracy.

I jeszcze chodzi mi o ciśnienie oleju na zimnym i gorącym silniku (ja mam w swoim na zimnym 3,5 atm , natomiat na gorącym przy pełnych obrotach niecałe 2 natomiast na minimalnych 1atm) czy to dobre ciśnienia czy może jest jakaś regulacja ciśnienia na pompie czy trzeba wymienić pompe olejową??? ma nabite 3200 mth czy czas wymienić pompe olejową?? PROSZE O SZYBKĄ I FACHOWĄ PORADE Z GÓRY DZIĘKUJE;)

 

/edit - Pon Paź 2 23:00:15

I jeszcze dodam że jest to ciągnik z 96 roku i nie wiem czy to wina panewek czy pompy ?? czy poprostu te z turbiną mają mniejsze ciśnienie oleju??;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór regulacyjny ciśnienia oleju w układzie smarowania jest w korpusie filtra oleju, jeśli chce ci się pogrzebać, to możesz spróbować zwiększyć ciśnienie, ale czy to ma sens???, przy następnej zmianie oleju, wlej mu jakiś lepszy, wytrzymalszy na temperature olej, np. Venco 20W-50

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jakie powinno być Ciśnienie oleju w MTZ82? Ja w swoim mam 1,8 na gorącym podczas orki, a na jałowym poniżej 1 atmosfery.Natomiast nigdy po na zimnym nie osiąga 3,5 jak u Lukiego21. Chce zrobić teraz remont silnika, bo już pije olej i rzyga z kolektorem wydechowym, oprócz tego dymi, natomiast temperatura w porządku. Pomógłby mi ktoś? A zarazem i Lukiemu21.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ta regulacja ciśnienia oleju jest dokładniej może jakieś fotki czy coś bo rozbierałem to a dokładniej wyminiałem oś wirnika bo ją złamałem ale tam nic nie było:( dodam że moja ruśka nie bierze oleju i nie kopci. kolektor dolotowy jaki i wydechowy są suche bez oznak oleju bo sprawdzałem. ALE CHODZI MI CZY TO CIŚNIENIE JEST PRAWIDŁOWE. A co do brukwiczka to może być turbina padnięta albo pompa olejowa. Hmm sam nie wiem;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciężkie to nie będzie tylko jakiś taki dziwoląg z tego.podwójny wałek dobra rzecz ale ten przód mi się nie podoba.a patrzyłeś na agregaty forsznyta albo jakieś podobne do nich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mtz da rade napewno.

szkoda, że w tym agregacie nie ma przedniego wałka lub włóki. przynajmniej koła podporowe mogły być- trudniej utrzymać jednolitą głębokość roboczą (najlepiej jak już pisałem zeby był wałek...) oraz nie trzeba bawić się z pieńkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiem tylko tyle pieprzyć bajery MTZ ma być prosty i tani .Jakie ma znaczenie czy przedni napęd włącza dzwignia czy pstryczek za 30 tys.Jedyny bul to brak zaczepu do transportu a po zatym to Belarus 820 to utarcie nosa Pronarowi z ceną . Co do namiarów to zadzwoń 695 414567 .Pozdrawiam Piotr z Legnicy

I jeszcze "To nie nauka tylko polska montownia .Pronar jest wyłącznym importerem MTZ-a na polske wystarczy porównać Belarusa 820 i Pronara 82SA poza blachami i kolorem to to samo więc za co przepłacać ????."

I Pronar sprowadzając MTZ wbijałby sobie samobójczego gola ????

A może Pronar jednak nie jest jedynym ?-bo ja akurat znam osobiście drugiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozna zawsze dorobic jakąs włóke z przodu i bedzie dobrze.lub wałki dorobic.ale wtedy ciągnik miałby cięzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Pociągnąć pociągnie tylko w czasie transportu będziesz latał po całej drodze

Ja kiedyś ciągałem swym MTZtem expomu "Lecha" 3,6 m to po całej drodze tańczyłem a po polnej trzeba było jechać 4

No i jak mówią nie ma kół do ustawiania głębokości a z hydraulika w Czapajewach każdy wie jak jest, co chwile trzeba będzie podnosić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cięzko taki dostac z wałkiem z przodu.no jak juz bym taki agregat kupił to obowiazkowo musze dociązyc przód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie sąsiad ciągał 4,2 m na kultywatorze podwójne wałki z tyłu mtztem na blizniakach

dostawał trochę po majtach ale koles jest trochę rzeźnik

jezdził 6 z redukcja, trochę dymił jak miał ominac jakis słup albo zawrócic

 

teraz ciaga uprawowo-siewny bierny z famarolu, dwa rzedy zebów z tyłu wałek rurowy jeżdzi 5 na reduktorze, sam jestem zdziwiony bo całlkiem nieżle sobie z nim radzi , z podnoszeniem tez

dla przykładu powiem że wczoraj fendtem 309 jeździli z tym agregatem 4,2

a po nim mtz ciągał ten uprawowo-siewny !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu MTZ da rade takiemu agregatowi, a co do latającego przodu, to wystarczy go dociążyć i po sprawie, też miałem agregat "LECH" z Expomu, zakładałem na przód ruskowi kilka tylnych obciążników kół od 4011 i nie miałem problemu z jazdą, ani po szosie, ani po dziurawej polnej drodze, a co do opadywania podnośnika z tym agregatem, to przecież rusek ma bardzo sprytną i wygodną blokade podnośnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak za wysoki bieg to dymi.trzeba dobrac dobry bieg to nie bedzie dymił.mysle ze pociagnał bym taki agregat bez blizniaków.moze lepiej jakis 4m kupic,co??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem właśnie ten agregat na Allegro, bardzo lekka konstrukcja, taki sam znajomy ciągnie Zetorem 7245 i daje rade, a mój agregat ma jeszcze z przodu wały kruszące i w czasie pracy cały ciężar maszyny spoczywa na wałach przednich kruszących i z tyłu podwójnych strunowych. Dasz rade Ruskiem!!!, bierz go i nie oglądaj sie za innym!!!

 

/edit - Wto Paź 3 21:48:01

Jeszcze jeden plus!!! CENA

za zwykły kultywator 2,7 m, wołają 1000 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...