eco-rol 0 Napisano 16 Czerwca 2010 Do RamzessikaSkrzynię zalałem Castrolem - takim normalnym do rolniczych pojazdów (Agri MP plus 10 W 40) 12,60 zł /l - kupić można praktycznie wszędzie. Doświadczenia z innymi olejami nie mam. Jedynie jak pisałem - na Agrolu - co chwilę coś zaświeciło na czerwono, a teraz spokój Do Pawła36 - jak będziesz jakąś fotkę do Ramzessika tworzył z tego spryskiwacza to może mi też ??? (na - jan.gardas@interia.pl) A propos tego rewersu i momentu przełączania dzwigni kierunku: jednocześnie ze sprzęgłem, czy wcześniej? Tak sobie myślę, że pewnie (jak zwykle) masz rację Pawlo Jak się jednak przyjrzeć wersjom nowszym ciągników, w których przełączanie kierunku jazdy odbywa się bez wciskania sprzęgła - w momencie kiedy ciągnik zwolni poniżej iluś tam km/h, to dzwignię pewnie trzeba też przełączyć nieco wcześniej lub gdy już stoi. W tym przypadku rewers pewnie może poiszczeć chwilkę, a ten moment przełączania będzie i tak odczuwalny, nieznacznym drgnięciem całego ciągnika, który przecież zmienia kierunek, (który jest jeszcze w trakcie ruchu (ale to tak na mój rozum ) Czytałem o tych rewersach, ale nawet w takim ciągniku nie siedziałem. Pozdrowienia Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 16 Czerwca 2010 nie ma sprawy caraz wysyłam i Tobie bo ramzesikowi juz rano wysłałema co do rewersu to dzisiaj tak sobie porównałem i Ci powiem że jak dałem dzwignie wczesniej a potem sprzęgło to nieraz nie zaskoczył (sprzęgło oczywiści dosyć krótko) a jak dzwignia poszła razem ze sprzęgłem a newet delikatnie po sprzęgle to było lepiej i nie było nic słychać w skrzyni i szarpnięcia jak wczesniej też nie było Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 17 Czerwca 2010 witam wszystkich czy ktos zmieniał uszczelniacz na wałku wom? to moze pokrótce jakis opis czy to duzo zajscia?co tam odkrecić? z gory dzieki pozdrawiam i pogody dobrej zycze Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mick017 0 Napisano 17 Czerwca 2010 witam powie moze ktos z was czemu moj mf3070 sie zapowietrza? dzieje sie tak przewarznie pod obciazeniem gdy dam mu do dechy a jeszcze tez gdy chce go z rana odpalic po nocy to tylko zalapie i gasnie a potem ciezko go odpowietrzyc juz nie mam nerwow na to pomoze ktos? z gory dzieki dodam ze jak ciagnalem nim ost. 30 bel kiszonki to zapowietrzal sie co 300 metrow :/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buli1979 0 Napisano 17 Czerwca 2010 Na pocżątek sprawdź pompkę zasilającą. drożnośc układu paliwowego filtr i czy bak ma odpowietrzenie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
calibra25 0 Napisano 17 Czerwca 2010 Witam mam problem po przekładce licznika przy MF 6180 bo świeci kontrolka od awarii. Przekładałem bo stary nie liczył obrotów, ten liczy. Przy starym było ok, przy tym stale świeci... Odłączałem już kleme dodatnią i nadal świeci... Prosiłbym o porady. Pozdrawiam! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramzessik 0 Napisano 17 Czerwca 2010 Dzieki pawlo36 za fotki No ten zbiorniczek to założę od innego ciągnika albo tak jak mówisz jakiś samochodowy i już aby dobrze działał A olej do skrzyni to jednak albo Fush Tytan 10W 40, Shell 10W 30 albo Castrol, ale zapewne Fusha, bo ponoć korbanki go zalecają. A z tym reversem to chyba jednak bez różnicy jest, no ale jak wcześniej się przełączy go to czuć lekkie szarpnięcie ciągnika. Dzisiaj pozwijałem 90 belek siania i szło jak złoto Pozdrawiam wszystkich użytkowników Masseya Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 17 Czerwca 2010 Sasiadowi korbanki ten Agrol STOU 10W30 zalecili (Przy naprawie skrzyni) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 17 Czerwca 2010 A jeszcze co do uszczelniacza wom stań tyłem traktora na górce i wymieniaj śmiało:) Banalnie proste;) A i do Agrolu STOU jeszcze;) jest obojętny chemicznie;) i ma sie nie rozni od BP terrac;) UTTO jest delikatnie agresywny dla tworzyw sztucznych:P hipol rozpuszcza niektóre tworzywa;) No i jest zagęsty:P Reszty olei charakterystyki mi się nie chciało czytać;) Może superol silnikowy jak już chcecie eksperymentować:PNo i Agro STOU to wrecz tosamo co Agrol STOU:P tylko z innej firmy:P BP Terrac tak samo - firma inna charakterystyka niemal ze zgodna;) Więc dywagacje porównywalne do do rozmowy o eurozłączu przez Grene albo Granit czy tam coś innego:P nie będą się różnic niczym Ewentualnie symbolem i cena;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franad86 0 Napisano 17 Czerwca 2010 witam wszystkich czy ktos zmieniał uszczelniacz na wałku wom? to moze pokrótce jakis opis czy to duzo zajscia?co tam odkrecić? z gory dzieki pozdrawiam i pogody dobrej zycze kolego na poczatek proponuje wymienic filtry paliwa(ja mam mf 3080 i podobnie mi sie dzialo a filtry mam chyba filtrona pm819 kosztuja chyba 9 z za sztuke), i sprawdz jeszcze pompke zasilajaca bo tam jest sitko na ktorym zbiera sie syf z naszego polskiego wspanialego paliwa i prawdopodobnie to pomoze. a jesli odpowietrzasz uklad to proponuje popuscic 2 rurki na pompie i krecic rozrusznikiem do pojawienia sie paliwa. z doswiadczenia wiem ze to jest najlepszy i najszybszy sposob na odpowietrzenie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franad86 0 Napisano 17 Czerwca 2010 sorki Kris01 moja odpowiedz miala byc do mick017 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 17 Czerwca 2010 moze i dla ciebie jest to najlepszy i najszybszy sposób na odpowietrzenie ale pamiętaj tylko że do czasu kiedy zajedziesz przez to pompe to od razu zmienisz zdanie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 18 Czerwca 2010 Koledzy - mam pytanie i prośbę (ale odpowiedź nie musi być natychmiast - tak przy okazji - może być w przerwie meczu ) Natychmiast to odpowiadajcie tym wszystkim , którymś coś padło i czekają na pomoc (wiem coś o tym bo jak ja miałem zepsuty to tylko w kompa patrzyłem , zadawalem pytania i co rusz stronę forum odświeżałem licząc, że ktoś pomoże A co pytam? - wcześniej gdy miałm zwykłego Fergusona - wszystkie moje maszyny: brony, pługi, kultywator itp mają oczywiście (poza zwykłymi bronami) - regulowane koła podporowe. Spuszczałem więc podnośnik do dołu, a że mam niezliczoną ilość górek i dolinek - maszyny opuszczone sobodnie pracowały wg ukształtowania terenu. I tu pytanie: jak ustawić pokrętła na ehe-rze, żeby np. bronując zwykłymi bronami - ehr nie pracował? Czy jest taka możliwość, że opuszczam w dół brony i one swobodnie bronują pod własnym obciązeniem bez niepotrzebnego utrzymywania pozycji przez ehr? Przejżałem już kilka razy wszystkie posty i nie natknąłem się na temat "swobodnego" ustawienia ehr.Pawlo36 ja też bardzo dziękuję za zdjęcia i opis. Nie podejmowalem się przywrócenia spryskiwania szyby, bo wydawało mi się to zbyt skomplikowane, ale po Twoich zdjęciach i opisie (jak będzie kiedyś lało - zaraz zabiorę się za ten spryskiwacz. Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 18 Czerwca 2010 witam ja do BULEGO mi też dwa razy sie zapowietrzył ,i własnie pisałeś odpowietrzenie baka??? jak odkręcałem korek wlewu to było ZASSANE aż tak fukneło jak odkręciłem.Moje pytanie CZY TE ODPOWIETRZENIE JEST W KORKU? mój jest 3115 i ma z lewej strony takie ustrojstwo (taki jakby filter obudowa,a w srodku jak w gażniku taki pływak i wtedy tam nie było paliwa w tym kubełku) czy to moło byc te zapowietrzenie baka? dzieki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mick017 0 Napisano 18 Czerwca 2010 dzieki wam za pomoco zrobie jak radzicie i sie odezwe czy pomoglo pozdro Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
calibra25 0 Napisano 18 Czerwca 2010 Witam mam problem po przekładce licznika przy MF 6180 bo świeci kontrolka od awarii. Przekładałem bo stary nie liczył obrotów, ten liczy. Przy starym było ok, przy tym stale świeci... Odłączałem już kleme dodatnią i nadal świeci... Prosiłbym o porady. Pozdrawiam! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 18 Czerwca 2010 Co do swobodnego EHR skręć to duże kółko całkiem w dół i po problemie;) Spuści na sam dół a do góry już go będzie maszyna wypychać;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mick017 0 Napisano 18 Czerwca 2010 wymienilem filtr paliwa i dalej to samo ale w pompce znalazlem tyle syfu ze szok wszedzie jeden syf no i wyczyscilem i jak reka odjal tylko ze wczesniej zdjalem tak pokrywe z pompy paliwowej i cos chba nie tak tam zalozylem bo moj MF wcale nie ma sily i z opoznieniem na gaz reaguje nie wiem co mu znowu dolega :/ moze jakas podpowiedz? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 18 Czerwca 2010 ECO-ROL jest tylko taka opcja jak napisał Gustlik i nic innego nie musisz robic Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rzepinka 0 Napisano 18 Czerwca 2010 witam. mam takie pytanie posiadam ciagnik z silnikiem perkinsa mf 4 cylindrowy bez turbo 75 kmmam taki problem w momencie dawania gazu ciagnik przykapca na ciemno bialo...gdy dodaje sie powoli gazu nie przykpci , dodam iz pali bez problemu dobrze wchodzi na obroty...jednak bardzo rzuca olejem z korka wlewowego kiedy sie go odkreci. dodam ze odma nie dymi nawet na rozgrzanym silniku. ktos moze doradzic co to moze byc? czy silnik do remontu?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franad86 0 Napisano 18 Czerwca 2010 pawlo36 ale przeciez nikt nie odpowietrza ukladu codziennie tylko raz na jakis czas przy zmianie filtrow lub innej awari. a wiem ze nie jest to jakis bardzo awaryjny zabieg bo taki sposob odpwietrzania ukladu przy pompie rotorowej polecil mi moj mechanik(pracownik serwisu) i kilku pompiarzy zajmujacy sie naprawa i regulacja pomp... a jaki skuteczny sposob odpowietrzania ukladu ty bys polecil?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikruss 0 Napisano 19 Czerwca 2010 do Kris01 ty go zle rozumiesz bo on pyta czy blokada na przód i tył jest sterowana tym samym elektrozaworem-TAK JEST STEROWANA JEDNYM a załączanie przedniego napędu to jest inna sprawa teraz do mikruss- moim zdaniem to nie wina uszczelniaczy bo jakby tak było to by ci nie załączał przedniej blokady bo byłaby strata ciśnienia a co do MF 675 to u jakiego handlarza kupiłeś -nie czasem koło Raszkowa??Tam u niego z ojcem bierzemy wieksze ciągniki (notabene mieszkam blisko niego , znajomy )Tego 675 kupiliśmy w Warcie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kules 0 Napisano 19 Czerwca 2010 Witam. mam pytanie czy można zalac skrzynie w mf 3120 olejem fuchs renolin vg 46 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony 0 Napisano 19 Czerwca 2010 Do eco-rol.Tak jak napisali poprzednicy, duże pokrętło w dół ale podnośnik musisz przestawić z pozycyjnej (pług) na tzw. pływającą. Co do odpowietrzania perkinsa to nawet w instrukcji jest napisane, że w celu odpowietrzenia należy poluzować przewód od pierwszego wtryskiwacza (w MF 3 cyl.) Także pompa nie powinna ulec uszkodzeniu. Jeszcze do mick017, czy wyczyściłeś odstojnik? Bo jak już na pompce miałeś tyle syfu to w odstojniku będzie to samo, nie wspominając o wodzie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirro 0 Napisano 19 Czerwca 2010 Odpowiedź brzmi NIE. Ten fusch to olej typowo hydrauliczny. Krewniak hydrolu LHV-... Fusch oferuje kilka innych olejów do skrzyni biegów. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach