Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

a tak jakoś mam od dziecka:P

dyplom mechanika też gdzieś tam mam:P

miałem już kilka MFów to trzeba było sie trochę nauczyć

przekażniki masz w okolicy kierownicy (po lewej, prawej str)

tylko teraz nie pamiętam czy jak to jest wina przekażnika to redio działa czy nie działa bo np w serii 3xxx jest bodajże tak że jak padnie przekażnik tonie ma prądu w dachu i wszystko co jest tam załączane nie działa

jeśli ci wogóle nie działał możesz mieć winne te szczotki jak pisał kolega a może był też winne łożysko silnika (tak taż kiedyś miałem ale to akurat przy renaulcie)

najlepiej wdrap sie na dach i zobacz czy dochodzi prąd do włącznika lub samego silnika a przedtem sprawdz bezpieczniki w kabinie i jak będą ok to zamień przekażniki miedzy soba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radio u mnie działa. Nie chce mi jeszcze ciągnik odpalić tylko klika ten przekaźnik przy rozruszniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z zapalaniem to standard przy tych maszynach i to bez znaczenia czy MF, renault czy nawet landini

żeby ciągnik zapalał za każdym razem musisz przeczyścić kable pod maską a dokładnie z lewej str nad silnikiem są kostki w jednej okrągłej masz pomarańczowy kabel, rozłącz kostkę poczyść, lekko porozginaj styki i maszyna musi palić za każdym razem

a klika raczej elektromagnes od rozrusznika

zrób to co napisałem i pochwal sie jaki skutek bo jest jeszcze inne rozwiązanie ale to juz nie polegające tylko na czyszczeniu styków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moge wiedzieć dlaczego tylko przy tych maszynach? Czy to dlatego że Fendt juz z samej nazwy jest najlepszy.

To wina przekażnika czasem nie łączy ale już odpala. Te nawiewy sprawdzę i napisze. A żeby się dostać do włacznika to trzeba od góry ą pokrywę odkręcić taką czarną plastikową nad filtrami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak tą czarno plastikowo pokrywke.

 

 

jak tam maciek?coś ucichł,czy znalazł awarie i sie nie pochwali?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie tylko te co wymieniłem-na tych akurat doświadczyłem te objawy niezapalania za każdym razem i to nie wina żadnego przekaźnika tylko poprostu słabego prądu dzięki zaśniedziałym stykom i to miałeś napisać jak poprawisz i bedzie zapalał za każdym razem:)

co do włącznika to tak jak piszesz musisz odkręcić całą półkę z radiem i lekko ją opuścić, jeśli masz klime to ostrożnie bo tam jest cienka rurka doprowadzona do włącznika klimy i żebyś jej nie uszkodził

jeśli przy włączniku bedzie miał prąd i z niego też on bedzie wychodził dalej to musisz juz szukać winy od góry na silkniku wentylatora lub kostkach które też sie znajdują do góry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam mF6180 i zaczal mi dymić w robocie popuszcza czearny dym oleju nie bierze w zimie dobrze pali turbo tez niby ladnie gwizdze moc tez niby ma co moze byc przyczyną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zawory kiedyś sprawdzałes?

 

a propo zaworów ni pisali my czy ktoś ustawiał luzy ,i jakie są czy takie same jak do każdego mf?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie działają mi nawiewy w MF 6170. Czy są od tego jakieś bezpieczniki jeśli tak to gdzie. POMOCY
MATEUSZ zobacz czy silnik dmuchawy obraca się lekko czy ciężko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam mF6180 i zaczal mi dymić w robocie popuszcza czearny dym oleju nie bierze w zimie dobrze pali turbo tez niby ladnie gwizdze moc tez niby ma co moze byc przyczyną ?

 

opisz w jakiej sytuacji dymi??

czy przy:

-obciążeniu

-jak stoisz i trzymasz na pełnym gazie i strzela taki chmurki

-na wolnych obrotach coś widać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A zawory kiedyś sprawdzałes?

 

a propo zaworów ni pisali my czy ktoś ustawiał luzy ,i jakie są czy takie same jak do każdego mf?

 

takie same czyli jakie masz na myśli?

np szóstka z turbiną 0,20 i 0,45 seria 61xx (dane serwisu korbanków)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam MF 6170 ,on ma 6 cylindrów ,bez turbiny,powinien mieć 110KM,ALE SPALANIE ok.10l to mi się wydaje za małe,i tak jak podpowiada Pawlo86 spróbuję dać pompę do zwiększenia dawki, ale to trochę potrwa, bo mechanik ma mi posprawdzać ciśnienie w cylindrach i na wale, ale jest tak rozchwytywany,że będzie dopiero za tydzień. Przy okazji ,ktoś wspominał ,że niektóre pompy wtryskowe nie dopuszczają do zapowietrzenia się silnika ,jak to można rozpoznać,wymieniłem mu filtry paliwa i je poodpowietrzałem, a już z pompy nic mi nie chciało lecieć,to go odpaliłem i od razu załapał i równo pracuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do dymienia to bym posprawdzał wtryskiwacze,wymienił filtry,zwłaszcza powietrzne jak są przypchane to będzie dymił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam mF6180 i zaczal mi dymić w robocie popuszcza czearny dym oleju nie bierze w zimie dobrze pali turbo tez niby ladnie gwizdze moc tez niby ma co moze byc przyczyną ?

 

opisz w jakiej sytuacji dymi??

czy przy:

-obciążeniu

-jak stoisz i trzymasz na pełnym gazie i strzela taki chmurki

-na wolnych obrotach coś widać

 

na wolnych obrotach puszcza lekko dym na srednich podobnie na wikszych dym sie gubi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to wyciągaj wtryski i do sprawdzenia bo prawdopodobnie zaczynają lać

ewentualnie pompa zaczyna wariować ale to już ostateczność

oczywiście filtry to w pierwszej kolejności

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz turbo, to powinien być przewód podciśnieniowy łączacy turbine z pompą (przynajmniej w nowszych modelach ciagników jest), bo pompa powinna jakoś wiedzieć, ze turbo się załączyło i pracuje, żeby zwiększyć dawkę paliwa. W starszych ciągnikach jest to ustawione na stałe w pompie i niezaleznie, czy turbo pracuje czy nie, pompa daje wiekszą dawkę paliwa od pewnych obrotów

Ja bym zaczął od wtrysków, ale warto sprawdzić sterowanie dawką wzbogacenia pompy, jeśli jest, zajmie ci to 5 minut. Czasami przewód spadnie lub ma nieszczelność i cyrki się dzieją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie mój jak jest zimny pali idealnie jak popracuje zagrzeje się gasze go i niechce zapalić dopiero jak postoji i ostygnie to znowu zapali co morze być pozdrawiam ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli układ paliwowy sprawny to zostaje regulacja zaworów lub już ich wymiana lub następnie słabe sprężanie na tłokach

co to w ogóle jest za ciągnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marszewo to ci 10l to mało pali?może ci potrzeba mf ale 150km minimum hehe. jak piszesz twój ma 110km,ale to jest TYLKO 110 km nie jakiś czołg.

 

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie mój jak jest zimny pali idealnie jak popracuje zagrzeje się gasze go i niechce zapalić dopiero jak postoji i ostygnie to znowu zapali co morze być pozdrawiam ?

Może zużyta głowica pompy wtryskowej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie mój jak jest zimny pali idealnie jak popracuje zagrzeje się gasze go i niechce zapalić dopiero jak postoji i ostygnie to znowu zapali co morze być pozdrawiam ?

 

Miałem ten sam problem.. znaczy że pompę paliwową masz do remontu.. wymień głowicę i będzie ok..!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam w moim mfie gdy mam cos ciezkiego na podnosniku to gdy chce pomalu opuscic to skacze jak szalony strasznie denerwujace to jest czy to znaczy ze mam do wymiany filtr hydrauliki?? ten mam rok czasu dalem za niego 270zl to chyba jakis zamiennik slabej firmy czy to jego wina? z gory dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...