Skocz do zawartości
Eryko.

Ciągnik Władimirec T-25.

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie dotyczące opon do t-25.

Mianowicie, czy opony 12,4/11x28 będą pasować do t-25? Teraz mam oryginalne 11,2/10x28 i jeśli dobrze myślę to "28" oznacza rozmiar felgi czyli chyba powinno być ok ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak pasują , wstaw sobie radialne jak pracujesz nim w polu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie powinno być ciśnienie oleju w silniku (rozgrzanym ) w T 25, bo 0,5 atm to chyba za mało co????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie oleju powinno wynosić 1,5 - 3,5 przy minimalnej prędkości obrotowej nie mniej niż 0,8 . U mnie jest tak przy zimnym oleju ale jak się rozgrzeje to znacznie spada. Dokręciłem trochę zawór przelewowy żeby zwiększyć cisnienie ale przy rozgrzanym silniku nie wiele to daje. Wie ktoś jak sprawdzić czy to wina pompy oleju czy może zwiększonych luzów na panewkach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzisz ,u mnie i wał korbowy i pompa smarowania też nówka także powinno ciśnienie być jak cholera Dużo "pożera" odśrodkowy filtr oleju,,,, jak zagłusze te dwie dysze na wirniku to podskakuje o ponad atmosferę,,,,czy to może jego wina Też próbowałem docisnąć zawór przelewowy ,ale wzrasta tylko przy zimnym oleju,jak się rozgrzeje to ile bym go nie podkręcił to i tak nie ma to żadnego znaczenia ----po prostu pompa nie wyrabia.Tak sobie myślę żeby wywalić odśrodkowy,a wstawić w to miejsce taki jednorazowego użytku jak w np. w sześdzisiątce,,,może taki mniej przepuszcza olej i ciśnienie wzrośnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dużo "pożera" odśrodkowy filtr oleju

Zostaw ten filtr w spokoju, i sprawdź klawiaturę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić tą klawiaturę ,wie kto może

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klawiatura chyba ma niewiele wspólnego z ciśnieniem oleju, chyba, że jest źle zamontowana. Radzę sprawdzić luzy w panewkach głównych i korbowodowych, luzy wałka rozrządu i sprawdzić należy miejsca smarowania wałka wyrównawczego czy tam nie ma zbyt dużych luzów w tulejkach w jakich się obraca. Czy nie ma przecieków ( nieszczelności ) w połączeniach przewodów olejowych przechodzących w okolicy pompy wtryskowej - rurki zdaje się doprowadzające olej właśnie do smarowania tulejek wałka wyrównawczego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze chciałbym podrążyć temat smarowania we Władku.Może wie Kto jak wygląda schemat układu smarowania silnika,tzn. jak ten olej jest rozprowadzany począwszy od pompy olejowej.Chciałbym jeszcze żebyście powiedzieli ile u was w praktyce wskazuje manometr ciśnienia w magistrali,bo to ,że od 1,5 do 3,5 atm. powinno być to wiem,ale teoria na bok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest 3 MPa, naganiałem tym władkiem już kolo 6 tyś mth.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no nie przesadzaj 3Mpa to 30 atmosfer,raczej 0,3 Mp czyli 3 atmosfery,ale przy jakich obrotach ma to ciśnienie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No a poniżej 1200 -stu ile trzyma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś co może być przyczyną tego że dzwignia podnośnika nie powraca samoczynnie w położenie neutralne z roboczego? Regulacja zaworu bezpieczeństwa nic nie daje. I jeszcze drugi problem od pewnego czasu jak dlużej nie uruchamiam ciągnika szczególnie gdy jest mało paliwa w zbiorniku chyba cofa mi się paliwo bo mam problem z uruchomieniem jak by był zapowietrzony czy to wina pompki paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze nie odbija to problem tkwi w rozdzielaczu.moze za małe ciesnienie oleju.hmm nie wiem dokładnie.a ze nie odpala to przed odpaleniem podpompuj go pompką i zobacz czy wtedy odpali.jak odpali to dobrze.bedziesz musiał wymienic olej w pompie.u mnie zapala normalnie ale musze mu z minute pogazowac bo nie wchodzi na obroty.olej w pompie mam do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do smoka: ja nie mam wladimirca heh sprawdz filtry paliwa może heh.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo mozesz miec przewody paliwowe zatkane przez jakies "fafoły".odkrec te 2przewody co wchodzą do baku i zobacz czy tam nie jest ktorys zapchany.mi tam sie czesto zapychało ale teraz mam juz spokoj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak nie powraca to trzeba pomóc ręką a co do paliwa to może masz już wypracowaną pompę zasilającą, wtedy nawet przy malej ilości paliwa ciągnik potrafi się zapowietrzyć i zgasnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ruskie tak mają jeśli chodzi o drugą kwestię.Przyczyną zapowietrzania lub nawet braku możliwości pracy jest rozwiązanie podawania paliwa ze zbiornika do pompy zasilającej.Instrukcja obsługi mówi :"nie pracować ciągnikiem ze zbiornikiem paliwa napełnionym poniżej połowy jego wysokości".W praktyce jest tak,że pompa zasilająca jest za słaba na dodatek ciągnie paliwo z dna długim przewodem przez całą wysokość zbiornika,,,proponuję podłączyć przewód od dołu zbiornika i problemy znikną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie czy do ruska mazna zalozyc lepsza pompe olejowa i inny rozdzielacz bo mam tura i troche słabo podnosi.Ja mam ruskaz 1974 roku od nowości po moim dziatku i jestem z niego zadowolony silnik oszczedny i wytrzymały skrzynia bardzo dobra ani razu nie zablokowona a układ kierowniczy załozony od c 360 bardzo dobrze sie spisuje jednym mankamentem jest hydraulika.Ja bym w zyciu nie zamienil ruska na 330 jest on bardziej wytrzymały:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy nie zgodzę się z tobą bo ruskie tak nie maja jest to przyczyna zużycia najczęściej rozdzielacza lub zbyt małe ciśnienie oleju ,

Moja próba to założyć pług trzy skibowy taki od C360 i spróbować podnieś go przy obrotach silnika 600/800 obr/min , jak nie podniesie to naprawa lub pozostawić i wyłączać ręcznie .

 

Co do paliwa sprawdzić szczelność układu jeżeli jest pompka sprawna to założyć przewód elastyczny do pompki odpowietrzyć i spróbować uruchomić silnik jest ok. to sprawdzić szczelność w taki sam sposób szczelność ostojnika nieszczelność powstają najczęściej na podkładkach ja mam pozakładane końcówki i zaciągnięte przewody elastyczne aż do filtrów i jeżeli pokaże się chociaż troszkę powietrza to trzeba uszczelnić z tym dolnym zasilaniem tez chyba jest niezły pomysł bo też to widziałem

 

A co do ciśnienia po 8000mtg miał spadek na rozgrzanym oleju ponad 100 stopni 1do 1,2 atm nie pomogły żadne zabiegi z zaworkiem ani inne zabiegi po remoncie kapitalnym wszystkie szlify

Teraz trzyma jak nowy 500/600 obr /min 3,8 atm na gorącym to znaczy ok. 60/80 stopni ponieważ po remoncie przestał się grzać olej co ciekawe zimny ma mniejsze ciśnienie ok. 3,4 atm

 

To są moje spostrzeżenia po 26 latach użytkowania T25

Pozdrawiam użytkowników T25

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ruskie tak mają jeśli chodzi o drugą kwestię.Przyczyną zapowietrzania lub nawet braku możliwości pracy jest rozwiązanie podawania paliwa ze zbiornika do pompy zasilającej.Instrukcja obsługi mówi :"nie pracować ciągnikiem ze zbiornikiem paliwa napełnionym poniżej połowy jego wysokości".W praktyce jest tak,że pompa zasilająca jest za słaba na dodatek ciągnie paliwo z dna długim przewodem przez całą wysokość zbiornika,,,proponuję podłączyć przewód od dołu zbiornika i problemy znikną

u mnie jak jest ponizej połowy zbiornika to zaczyna przerywac i traci moc nie raz nawet zgasnie.ale odpali normalnie.doleje do pełna i jest wszystko ok. mowisz ze podłaczyc od dołu ale jak przeciez nie wspawasz od dołu bo wypierdoli zbiornik.chyba ze zbiornik by musial polezec bez paliwa troche czasu zeby te opary wszystkie wyleciały i sprobowac ale watpie zeby to wyszło.

 

/edit Tylko pogratulować, znowu się zaczęło cytowanie cytowanego. MOD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Nieszczelny układ paliwowy

2. W miejsce spustu paliwa wkręć redukcję następnie założyć rurkę i przewód elastyczny podłącz do ostojnika i wszystko obyło się bez spawania i wielkiego BUM a jeszcze rurka wpływ paliwa obróć w duł

 

Ale wierzcie to chodzi górą tylko cholernie ciężko jest to uszczelnić na tej samej zasadzie pracują samochody, ciągniki kombajny i też te ruskie . Podobne problem miałem z kombajnem wymieniłem wszystkie podkładki przewody a on dotleniał się przez ostojnik chociaż były zmienione uszczelki pomogła wymiana ostojnika

[/b]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...