ty 0 Napisano 5 Maja 2006 Mam pytanie dotyczące opon do t-25. Mianowicie, czy opony 12,4/11x28 będą pasować do t-25? Teraz mam oryginalne 11,2/10x28 i jeśli dobrze myślę to "28" oznacza rozmiar felgi czyli chyba powinno być ok ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdk 0 Napisano 5 Maja 2006 tak pasują , wstaw sobie radialne jak pracujesz nim w polu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arek_83 0 Napisano 5 Maja 2006 Potwierdzam pasuja bez problemu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy 0 Napisano 13 Maja 2006 Jakie powinno być ciśnienie oleju w silniku (rozgrzanym ) w T 25, bo 0,5 atm to chyba za mało co???? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SMOK 0 Napisano 13 Maja 2006 Ciśnienie oleju powinno wynosić 1,5 - 3,5 przy minimalnej prędkości obrotowej nie mniej niż 0,8 . U mnie jest tak przy zimnym oleju ale jak się rozgrzeje to znacznie spada. Dokręciłem trochę zawór przelewowy żeby zwiększyć cisnienie ale przy rozgrzanym silniku nie wiele to daje. Wie ktoś jak sprawdzić czy to wina pompy oleju czy może zwiększonych luzów na panewkach Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy 0 Napisano 14 Maja 2006 Widzisz ,u mnie i wał korbowy i pompa smarowania też nówka także powinno ciśnienie być jak cholera Dużo "pożera" odśrodkowy filtr oleju,,,, jak zagłusze te dwie dysze na wirniku to podskakuje o ponad atmosferę,,,,czy to może jego wina Też próbowałem docisnąć zawór przelewowy ,ale wzrasta tylko przy zimnym oleju,jak się rozgrzeje to ile bym go nie podkręcił to i tak nie ma to żadnego znaczenia ----po prostu pompa nie wyrabia.Tak sobie myślę żeby wywalić odśrodkowy,a wstawić w to miejsce taki jednorazowego użytku jak w np. w sześdzisiątce,,,może taki mniej przepuszcza olej i ciśnienie wzrośnie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janek44 0 Napisano 14 Maja 2006 Dużo "pożera" odśrodkowy filtr olejuZostaw ten filtr w spokoju, i sprawdź klawiaturę Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy 0 Napisano 16 Maja 2006 Jak sprawdzić tą klawiaturę ,wie kto może Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZETO 0 Napisano 16 Maja 2006 Klawiatura chyba ma niewiele wspólnego z ciśnieniem oleju, chyba, że jest źle zamontowana. Radzę sprawdzić luzy w panewkach głównych i korbowodowych, luzy wałka rozrządu i sprawdzić należy miejsca smarowania wałka wyrównawczego czy tam nie ma zbyt dużych luzów w tulejkach w jakich się obraca. Czy nie ma przecieków ( nieszczelności ) w połączeniach przewodów olejowych przechodzących w okolicy pompy wtryskowej - rurki zdaje się doprowadzające olej właśnie do smarowania tulejek wałka wyrównawczego Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy 0 Napisano 17 Maja 2006 Ja jeszcze chciałbym podrążyć temat smarowania we Władku.Może wie Kto jak wygląda schemat układu smarowania silnika,tzn. jak ten olej jest rozprowadzany począwszy od pompy olejowej.Chciałbym jeszcze żebyście powiedzieli ile u was w praktyce wskazuje manometr ciśnienia w magistrali,bo to ,że od 1,5 do 3,5 atm. powinno być to wiem,ale teoria na bok Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdk 0 Napisano 18 Maja 2006 u mnie jest 3 MPa, naganiałem tym władkiem już kolo 6 tyś mth. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy 0 Napisano 18 Maja 2006 Nie no nie przesadzaj 3Mpa to 30 atmosfer,raczej 0,3 Mp czyli 3 atmosfery,ale przy jakich obrotach ma to ciśnienie? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdk 0 Napisano 18 Maja 2006 od 1200 w zwyż. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy 0 Napisano 18 Maja 2006 No a poniżej 1200 -stu ile trzyma? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdk 0 Napisano 18 Maja 2006 1,8 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SMOK 0 Napisano 20 Maja 2006 Wie ktoś co może być przyczyną tego że dzwignia podnośnika nie powraca samoczynnie w położenie neutralne z roboczego? Regulacja zaworu bezpieczeństwa nic nie daje. I jeszcze drugi problem od pewnego czasu jak dlużej nie uruchamiam ciągnika szczególnie gdy jest mało paliwa w zbiorniku chyba cofa mi się paliwo bo mam problem z uruchomieniem jak by był zapowietrzony czy to wina pompki paliwa? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eryko. 0 Napisano 20 Maja 2006 Ze nie odbija to problem tkwi w rozdzielaczu.moze za małe ciesnienie oleju.hmm nie wiem dokładnie.a ze nie odpala to przed odpaleniem podpompuj go pompką i zobacz czy wtedy odpali.jak odpali to dobrze.bedziesz musiał wymienic olej w pompie.u mnie zapala normalnie ale musze mu z minute pogazowac bo nie wchodzi na obroty.olej w pompie mam do wymiany. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hihot 0 Napisano 20 Maja 2006 do smoka: ja nie mam wladimirca heh sprawdz filtry paliwa może heh. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eryko. 0 Napisano 21 Maja 2006 albo mozesz miec przewody paliwowe zatkane przez jakies "fafoły".odkrec te 2przewody co wchodzą do baku i zobacz czy tam nie jest ktorys zapchany.mi tam sie czesto zapychało ale teraz mam juz spokoj. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdk 0 Napisano 21 Maja 2006 jak nie powraca to trzeba pomóc ręką a co do paliwa to może masz już wypracowaną pompę zasilającą, wtedy nawet przy malej ilości paliwa ciągnik potrafi się zapowietrzyć i zgasnąć. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy 0 Napisano 21 Maja 2006 Ruskie tak mają jeśli chodzi o drugą kwestię.Przyczyną zapowietrzania lub nawet braku możliwości pracy jest rozwiązanie podawania paliwa ze zbiornika do pompy zasilającej.Instrukcja obsługi mówi :"nie pracować ciągnikiem ze zbiornikiem paliwa napełnionym poniżej połowy jego wysokości".W praktyce jest tak,że pompa zasilająca jest za słaba na dodatek ciągnie paliwo z dna długim przewodem przez całą wysokość zbiornika,,,proponuję podłączyć przewód od dołu zbiornika i problemy znikną Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kolo48 0 Napisano 21 Maja 2006 mam pytanie czy do ruska mazna zalozyc lepsza pompe olejowa i inny rozdzielacz bo mam tura i troche słabo podnosi.Ja mam ruskaz 1974 roku od nowości po moim dziatku i jestem z niego zadowolony silnik oszczedny i wytrzymały skrzynia bardzo dobra ani razu nie zablokowona a układ kierowniczy załozony od c 360 bardzo dobrze sie spisuje jednym mankamentem jest hydraulika.Ja bym w zyciu nie zamienil ruska na 330 jest on bardziej wytrzymały:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
awe 0 Napisano 21 Maja 2006 Nowy nie zgodzę się z tobą bo ruskie tak nie maja jest to przyczyna zużycia najczęściej rozdzielacza lub zbyt małe ciśnienie oleju ,Moja próba to założyć pług trzy skibowy taki od C360 i spróbować podnieś go przy obrotach silnika 600/800 obr/min , jak nie podniesie to naprawa lub pozostawić i wyłączać ręcznie . Co do paliwa sprawdzić szczelność układu jeżeli jest pompka sprawna to założyć przewód elastyczny do pompki odpowietrzyć i spróbować uruchomić silnik jest ok. to sprawdzić szczelność w taki sam sposób szczelność ostojnika nieszczelność powstają najczęściej na podkładkach ja mam pozakładane końcówki i zaciągnięte przewody elastyczne aż do filtrów i jeżeli pokaże się chociaż troszkę powietrza to trzeba uszczelnić z tym dolnym zasilaniem tez chyba jest niezły pomysł bo też to widziałem A co do ciśnienia po 8000mtg miał spadek na rozgrzanym oleju ponad 100 stopni 1do 1,2 atm nie pomogły żadne zabiegi z zaworkiem ani inne zabiegi po remoncie kapitalnym wszystkie szlifyTeraz trzyma jak nowy 500/600 obr /min 3,8 atm na gorącym to znaczy ok. 60/80 stopni ponieważ po remoncie przestał się grzać olej co ciekawe zimny ma mniejsze ciśnienie ok. 3,4 atm To są moje spostrzeżenia po 26 latach użytkowania T25Pozdrawiam użytkowników T25 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eryko. 0 Napisano 22 Maja 2006 Ruskie tak mają jeśli chodzi o drugą kwestię.Przyczyną zapowietrzania lub nawet braku możliwości pracy jest rozwiązanie podawania paliwa ze zbiornika do pompy zasilającej.Instrukcja obsługi mówi :"nie pracować ciągnikiem ze zbiornikiem paliwa napełnionym poniżej połowy jego wysokości".W praktyce jest tak,że pompa zasilająca jest za słaba na dodatek ciągnie paliwo z dna długim przewodem przez całą wysokość zbiornika,,,proponuję podłączyć przewód od dołu zbiornika i problemy znikną u mnie jak jest ponizej połowy zbiornika to zaczyna przerywac i traci moc nie raz nawet zgasnie.ale odpali normalnie.doleje do pełna i jest wszystko ok. mowisz ze podłaczyc od dołu ale jak przeciez nie wspawasz od dołu bo wypierdoli zbiornik.chyba ze zbiornik by musial polezec bez paliwa troche czasu zeby te opary wszystkie wyleciały i sprobowac ale watpie zeby to wyszło. /edit Tylko pogratulować, znowu się zaczęło cytowanie cytowanego. MOD Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
awe 0 Napisano 22 Maja 2006 1. Nieszczelny układ paliwowy 2. W miejsce spustu paliwa wkręć redukcję następnie założyć rurkę i przewód elastyczny podłącz do ostojnika i wszystko obyło się bez spawania i wielkiego BUM a jeszcze rurka wpływ paliwa obróć w duł Ale wierzcie to chodzi górą tylko cholernie ciężko jest to uszczelnić na tej samej zasadzie pracują samochody, ciągniki kombajny i też te ruskie . Podobne problem miałem z kombajnem wymieniłem wszystkie podkładki przewody a on dotleniał się przez ostojnik chociaż były zmienione uszczelki pomogła wymiana ostojnika [/b] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach