Skocz do zawartości
Eryko.

Ciągnik Władimirec T-25.

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie jak jest ponizej połowy zbiornika to zaczyna przerywac i traci moc nie raz nawet zgasnie.ale odpali normalnie.doleje do pełna i jest wszystko ok. mowisz ze podłaczyc od dołu ale jak przeciez nie wspawasz od dołu bo wypierdoli zbiornik.chyba ze zbiornik by musial polezec bez paliwa troche czasu zeby te opary wszystkie wyleciały i sprobowac ale watpie zeby to wyszło.
Co ty tworzysz problemy! Po pierwsze to "WYSZłO" i na dodatek działa , ciągnie do ostatniej kropli bez jakichkolwiek problemów.Po drugie nie musisz nic wspawywać ---wiercisz otwór i zakładasz maszynkę od tylnej opony ciągnika (oczywiście samą maszynkę bez zaworka).Jeśli wypadnie spawać to się napełnia zbiornik wodą i nic nie "wypierdoli"

 

/edit No i oczywiscie trzeba sobie cytować całą wypowiedź? Tak? MOD

 

/edit

Do "awe" ----- nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi,,,,chodziło mi o problem samego zapowietrzania się układu paliwowego ,a nie o hydraulikę.To ,że problem zapowietrzania istnieje potwierdza wielu użytkowników tych ciągników ,więc one tak "mają". Jeśli nawet instrukcja obsługi zaleca pracę ze zbiornikiem napełnionym powyżej jego wysokości to coś w tym jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodze sie z tym że ruskie tak mają czyli zapowietrzają sie jak jest poniżej połowy zbiornika bo u mnie 20 lat było wszystko dobrze zapowietrzał się dopiero przy 5 litrach w zbiorniku . Teraz dopiero ma problemy jak zimny uruchamiam a jest mało w zbiorniku ale jak wcześniej ręczną pompką trochę przepompuje to zapali normalnie. Jak już się uruchomi to jest ok wyciągnie paliwo do końca. Jak jest dobra pompa to nie ma różnicy czy ssie z góry czy od dołu zbiornika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Smok: moze masz jakąs wydajniejszą pompe i dlatego ciągnie Ci do konca.czesto wymieniasz olej w pompie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompe mam oryginalna nigdy nie miała problemów z wyciągnięciem ropy do końca. Olej w pompie zmieniam dosyć często bo co 50 mth dlatego że jeżdze na opale a jak spuszczam to juz oleju tam nie wiele jest tylko ropa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To na pewno dlatego ze dosc czesto zmieniasz olej tak Ci dobrze pompa ciągnie paliwo.bede musiał wymienic i zobaczyc czy bedzie jakas roznica u mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie zgodze sie z tym że ruskie tak mają czyli zapowietrzają sie jak jest poniżej połowy zbiornika bo u mnie 20 lat było wszystko dobrze zapowietrzał się dopiero przy 5 litrach w zbiorniku . Teraz dopiero ma problemy jak zimny uruchamiam a jest mało w zbiorniku ale jak wcześniej ręczną pompką trochę przepompuje to zapali normalnie. Jak już się uruchomi to jest ok wyciągnie paliwo do końca. Jak jest dobra pompa to nie ma różnicy czy ssie z góry czy od dołu zbiornika
Ale tam nie ma "dobrej" pompy.Piszesz ,że przy 5 -ciu litrach zapowietrzał się ,a nie powinien,,,dlaczego Zetor wyciągnie do dna choć sposób pobierania paliwa ma identycznie rozwiązany. Sumując ;pompka po stronie ssącej jest za słaba .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej żeby z dna nie ruszał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi wyciagnie do 2 litrów i sie nie zapowietrza.ile powinno sie lac oleju do pompy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ruski nie wyciągnie do dna bo przecież rurka ssąca w zbiorniku nie dochodzi do samego dna żeby brudów nie ciągnął (przynajmniej u mnie) .I jak jest 5 l lub mniej to w czasie jazdy szczególnie w czasie przechyłów zasysa powietrze

 

/edit

do pompy wchodzi 100 ml ja zmieniam dosyć cząsto bo to nie wiele a do opału oleju nie dolewam. Mam ponad 4000 mth pompa od nowego nic nie robiona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi ci o olej w pompie to co 50 mth wcześniej o tym pisałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej Nowy - czy już ustaliłeś przyczynę niskiego ciśnienia oleju smarowania silnika ?

Do innych użytkowników T25 mam pytanie - jakiego typu można zastosować regulator napięcia alternatora ?

w moim T25 poprzedni użytkownik zamontował polski regulator napięcia ale nieczytelny jest napis określający typ tego urządzenia. Na artelnatorze nie ma oryginalnego regulatora. Dokupiłem jakiś elektroniczny zamontowałem do niego przewody instalacji (zaciski 15 i 67) tak jak w tym starym , ale lampka ładowania cały czas świeciła wskazując, że nie ma ładowania akumulatora, więć zamieniłem te przewody miejscami i pochodził ten regulator jakiś czas i na stałe zapaliła się kontrolka ładowania wobec tego ponownie założyłem stary regulator ale przy nim lampka ładowania gaśnie dopiero gdieś tak przy 1100-1200 obrotach i ma bardzo niestabilny prad ładowania.

Jeszcze zapytam jak długo wytrzymują pierścienie tłokowe, wg poprzedniego użytkownika ciągnik ten pracowałam na kilku ha, teraz też na liczniku ma 3550mtg a żłopie olej silnikowy jak stary pijak wódę, ciśnienie oleju jest bardzo dobre, wg manometru na gorącym oleju (ok 100 stpni) nie schodzi poniżej 2,5 atm. czy mogą być już zużyte tylko pierścienie - czy też cylindry i tłoki . Słyszałem że silnik tego traktorka jest bardzo trwały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do ZETO

no skąd .Cuda robiłem:przypomnę ,że pompa olejowa -nowa-,wał korbowy -nowy-,panewki Nówki,przewody olejowe szczelne,olej w misie na MAXA,,i suma sumarum ciśnienie w miarę rozgrzewania silnika spada szybko do około 1atm. na wolnych obrotach(zanaczę ,że filtr odśrodkowy wyłączyłem z obiegu--dysze zagłuszone) Nie wiem co się tam dzieje i pewnie już i nie dojdę .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a olej lepszy wlej może w tym jest przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sasiad jezdził na superolu i mu cisnienie spadalo po rozgrzaniu jak wlal lotos to przestalo spadac, swoja drogą władka nie ma co nagrzewać powyżej 90 st.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję jeszcze tak zrobić .Dam mu ostatnią szansę ,a jak i to nie pomoże to niech się"trze " na sucho ,bo nie mam już więcej pomysłów i sił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja też postawiłem pytania odnośnie zużycia pierścieni tłokowych w T25, czy po 3500 mtg mogły się już wypracować czy też cały układ tłokowy, oraz zastosowania typu regulatora napięcia - ale nikt mi nie podpowiedział jak na razie.

Jeśli chodzi o to ciśnienie oleju ja nadal doradzam sprawdzenie tulejek wałka rozrządu i wałka wyrównawczego, jesli nie sa wyparcowane to być może któraś mogła się obrócić. Jeśli wypracowały się panewki główne wału to również wypracowaniu mogły ulec tulejki wałka rozrządu i wyrównawczego, które smarowane też są pod ciśnieniem. Przeglądając instrukcję obsługi, w opisie smarowania silnika jest też informacja, że cisnieniowo smarowane jest też chyba jedno z kół rozrządu - chyba jakieś pośrednie też od wałka wyrównawczego ale tu dokładnie nie pamiętam, gdyż teraz nie mam dostępu do instrukcji.

Podpowiedzcie coś o regulatorze - w instrukcji podawany jest tylko typ rosyjski.

Sumując to chyba ten silnik nie jest aż taki trwały małem kiedyś doczynienia z ruskimi silnikami w spychaczach staliniec i biełarusach to te silniki były trudne do zniszczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście kółko pośrednie napędzające wałek wyrównażający dosłownie "latało" .Nie przykładałem do tego specjalnie uwagi.Mam pytanie;Jesteś pewien ,że to koło jest smarowane ciśnieniowo? Nie mam instrukcji i nie chcę w ciemno rozbierać silnika

Co do regulatora napięcia sprawa nie jest taka oczywista.Po pierwsze ;jaki jest alternator w Twoim ciągniku ---sześcio czy dziewięcio diodowy,po drugie jak są wyprowadzone końcówki szczotek(czy obie połączone bezpośrednio do regulatora czy jedna połączona z masą.Jeśli zastosowałeś regulator elektroniczny taki jakich używa się w polskich alternatorach to końcówki szczotek muszą łączyć się właśnie bezpośrednio z nim.Nie ma itak pewności ,że będziesz miał ładowanie na odpowiednim poziomie ze względu na to ,że regulator występuje w parze z dobranym do niego alternatorem.Żarówka kontrolna też musi mieć odpowiednią moc bo inaczej będzie dochodzić do wcześniejszego lub późniejszego wzbudzania.Radzę kupić coś na szrocie bo nie sądze żeby coś wyszło z takich połączeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 99 % procent jestem pewien, że jedno z kół rozrządu jest smarowane ciśnieniowo, ale dokładnie które to nie pamiętam. Obecnie nie mam przy sobie instrukcji do T25 gdyż gdzie indziej mieszkam, a w innej miejscowości mam ciągnik i instrukcję, będę tam w najbliższą sobotę to przywiozę i przejrzę instrukcję i ewentualnie zrobię skan opisu smarowania silnika - podaj swój adres e-mail spróbuję ustalić wg katalogu ale jest to trudniej ustalić ,może być to koło nr 10 rys. 12 lub (i) koło oznaczone nr 5 rys. nr 11 te koła obracają się na tulejkach i muszą być smarowane.

Jeśli chodzi o alternator to ile on ma diod tego nie wiem, nie ma też w opisie podanej ilości diod, z instrukcji dowiedziałem się tylko, że jest to alternator bezobsługowy, nie ma w nim szczotek - jeden z elektryków stwierdził, że moze tak być, wobec tego pozostaje mi tylko rozebrać alternator i policzyć diody .

Została jeszcze podpowiedź co do zużywania się pierścieni tłokowych. Mój T25 ma 3500 mtg i wali ostro spalinami z odmy i pije chyba zbyt dużo oleju.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój adres to---- www.dolegowskid@poczta.fm---- z góry dzięki za wszelkie informacje.Jesli chodzi o te pierścienie to dużo Ci nie pomogę bo kupiłem ten ciągnik używany i po remoncie silnika.Miałem na początku jego eksploatacji problem z wyrzucaniem oleju przez kolektor wydechowy.Pierścieni nie wymieniałem ,ale zawory miały dość znaczny luz w prowadnicach i jak się później okazało (po ich wymianie wraz z prowadnicami) to było przyczyną wyrzucania oleju.Znajomy ,to tylko z opowieści wiem,wymienił całe komplety(pierścienie ,tłok ,tuleja) na polskie i już dobrych kilka lat jeździ bez żadnych niespodzianek,,ale wcześniej pamiętam,że ostro walił mu na niebiesko i brał olej.Czyli potwierdza się teza o słabej jakości oryginalnych piescieni.Jedna uwaga ;nie radzę wymieniać pierścieni ,szczególnie w silniku o znacznym przebiegu;spadnie kompresja i będzie nadal brał olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie olej zaczął brać po 4000 mth, szczególnie przy większym obciążeniu. Wymieniłem komplet pierścieni, pozostała część podzespołów była ok. Problem z olejem znikł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam na liczniku o 2000 mth więcej i dalej nie bierze oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej Nowy!

W niedzielę tj. 4.06.06. wysłałem Tobie meilem (jako załącznik) na podany przez Ciebie poniżej adres e-mail schemat układu smarowania silnika T25 wraz z opisem. W opisie jest opisane, że ciśnieniowo smarowane są też czopy (tulejki) kół pośrednich rozrządu - napędu wałka rozrządu i wałka wyrównoważającego oraz smarowane jest tez koło napędu pompy wtryskowej.

Poinformuj mnie na mój meil lub na tym forum czy dotarła do Ciebie moja wiadomość wraz z ałącznikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...