szybkiwojtek 0 Napisano 7 Kwietnia 2006 hi hi z tym obliczaniem zuzycia to lipa wychodzi, bo jak wytłumaczycie 20% rożnice w spalaniu na hektar orki pomiędzy 1614 a 1224 Proste 1614 ma większą moc, więc i pali więcej, nawet przy mniejszym jednostkowym zużyciu ON. Wystarczy dane podstawić do wzoru, który zamieściłem, i wszystko się wyjaśni.U330M mam od 20 lat, i mi przy b. ciężkiej pracy pali ok 5l ON na mth. Zawodowo jestem również z tym związany, więc z cała odpowiedzialnością zaświadczam, iż ten, kto pisał instrukcje wiedział, co pisze. Jeśli chodzi o Pronara to nigdy nie pokusiłem się o sprawdzenie ile spali przy 20% obciążeniu, pewno niewiele więcej niż podane 3l. Jak kiedyś będę miał kaprys to sprawdzę to!!!,,Po za tym nawet producenci ciągników podają przy jakim obciążeniu ciągnik jest najbardziej ekonomiczny''???? Chodzi może o max. mom. obrotowy? A to już inna bajka, i najlepiej jest kiedy silnik ma max. mom. obrotowy przy małych prędkościach obrotowych, a jeszcze lepiej jest, kiedy krzywa mom. jest stała w zakresie określonych prędkości. Teraz będą święta, proponuje poczytać jakąś dobrą książkę z zakresu budowy silników, to wiele wyjaśni. Ta rożnica w spalaniu na hektar orki to jest na niekorzyść 1224. Powiedzmy jak na danym polu 1614 spali 18 litrów na hektar to 1224 spali 21-22 litry, oczywiście te same warunki i ten sam pług tylko 1614 będzie wtedy chodził na szybszym biegu. Oczywiście na motogodzinę 1614 pali więcej niż 1224 ale spalanie na hektar orki 1614 ma nizsze niz1224. Rozumiesz o co chodzi? Jednostkowe zużycie paliwa 1614 to 235g/kWh a 1224 ma jedn.zuzycie paliwa 240 g/KW. I iwdzisz rożnica w jednostkowym spalanmiu niewielka a w praktyce duża. Nie wiem co Ty tą 330 robisz ze apli Ci 5 litrow na motogodzine. Nie obraż się ale może masz coś tam skopane np pompa paliwa źle ustawiona, albo silnik do remontu itp Ja nie używam 330 do cięzkich prac i mam stre 330 a nie emki ale spalanie wychodzi od 2,5 do 3 litrów na motogodzinę. Jakbym strasznie szalał to 3,5 litra to jest maxyamlne zużycie jakie osiągnałem w tych ciągnikach. Ansu widzę że Ty wiesz o co chodzi. Janek w tym wzorze to moim zdaniem po pomnożeniu zużycia w gramach przez liczbę kW powinieneś to pomnożyć przez 1,13. A dlaczego?Bo sam pisałeś że 1 litr waży 880 gram. Tak więc jeśli masz 1000 gram paliwa to aby uzyskać wynik ile to jest litrów to musisz 1000g pomnożyć przez 1,13 i wyjdzie że 1000 g to jest 1,13 litra ONJak Ty mnożysz liczbę gram przez 0,88 to źle to wychodzi. Bo pomnożysz np1000 g przez 0,88 i wyjdzie ze 0,88 i wtedy to by wyszło że 1000 g ON jest cięższy od wody co jest bzdurą Jeśli pomnożysz moim sposobem to zobaczysz jak durne jest jednostkowe zużycie paliwa i zobaszysz ze ta metoda nie działa Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janek44 0 Napisano 7 Kwietnia 2006 Janek w tym wzorze to moim zdaniem po pomnożeniu zużycia w gramach przez liczbę kW powinieneś to pomnożyć przez 1,13. Czytaj, czytaj, czytaj i myśl to nie boli, potem dopiero będziesz pisał. Ja nie mnoże tylko dziele, a to wg. mnie zasadnicza różnica. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ansu 0 Napisano 8 Kwietnia 2006 Wspomaganie w C330 działa OK. nawet na bardzo małych obrotach silnika, gdy ciągnik stoi w miejscu kierownicą kręci się leciutko (tylko jak skręcić do oporu to silnik gaśnie ) nie czuć żadnych szarpnięć podczas jazdy od nierówności na drodze Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sebastian 0 Napisano 8 Kwietnia 2006 a ile cie to wynioslo i z jak8ich czesci to zrobiles i skad/ort pociagles pompke Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ansu 0 Napisano 11 Kwietnia 2006 Jaka jest moc prądnicy w C330 czy 170W? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sebastian 0 Napisano 11 Kwietnia 2006 ansu odpowiesz mi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ansu 0 Napisano 11 Kwietnia 2006 ansu odpowiesz mi Przeczytaj moje posty odpowiedzi w temacie „Wszystko o Ursus C-330 - Tylko i wyłącznie TU” strony 32,33 i wcześniejsze znajdziesz większość odpowiedzi na temat wspomagania w mojej C330 jakby, co odpowiem na szczegóły Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szybkiwojtek 0 Napisano 15 Kwietnia 2006 czy w wypadku ewentualnego przewrocenia sie 330, kabina w zwyklej 330 wytrzyma i kierowca nie zostanie zgnieciony? przyznam sie szczerze ze kiedy na gorce ciagnik sie nachyla to mam pewne obawy.Pytam bo w jednej 330 mam stara kabine a w drugiej nie i chcialbym do tej drugiej kupic kabine ktora by wytrzymywala ewentualne przewrocenie ciagnika.Czy np kabiny sokolki spelniaja takie wymagania?Dzwonilem do sokolki to mmnie zapewniali ze wytrzyma ale czy na pewno?Mial ktos doświadczenia z wywrotka 330 i czy kabina wytrzymala i z jakiej firmy byla i jaki model?Slowem czy sa kabiny do 330 z rama ochronna bo tak to sie chyba nazywa?Wesolych Swiat! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DOMINATOR 0 Napisano 15 Kwietnia 2006 To weź się przewróć i wtedy będziemy wiedzieli. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szybkiwojtek 0 Napisano 15 Kwietnia 2006 To weź się przewróć i wtedy będziemy wiedzieli.dzieki za rade ale moze ktos cos takiego widzial wie, ze kabiny w mf255 wytrzymoja cos takiego.jak juz kupuje kabine to chce kupic dobra i bezpieczna A jakie kabiny polecacie aby byly tansze niz sokolka? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DOMINATOR 0 Napisano 15 Kwietnia 2006 www.koja.com.plwww.szyszka.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janek44 0 Napisano 15 Kwietnia 2006 wie, ze kabiny w mf255 wytrzymoja cos takiego.jak juz kupuje kabine to chce kupic dobra i bezpieczna A jakie kabiny polecacie aby byly tansze niz sokolka? Jeśli chcesz posłuchać mojej rady, to kup Koje. Ja ją mam już może z 12 lat, jest dobra. Nie wiem jak w relacji cenowej do Sokółki, bo jej nie znam, tylko ją widziałem, i Koja jest bardziej przemyślana i dopracowana. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szybkiwojtek 0 Napisano 16 Kwietnia 2006 Jeśli chcesz posłuchać mojej rady, to kup Koje. Ja ją mam już może z 12 lat, jest dobra. Nie wiem jak w relacji cenowej do Sokółki, bo jej nie znam, tylko ją widziałem, i Koja jest bardziej przemyślana i dopracowana.Ok dzięki za rady, będę po Świętach się orientował Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sławek 0 Napisano 17 Kwietnia 2006 a ja powiem bierz/ort szyszke bo jest wygodniejsza i jak dla mnie ma ładniejszy wygląd no i na pewno będzie tańsza od koji pisze bo mam taką na 60 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hihot 0 Napisano 17 Kwietnia 2006 ile szyszka kosztuje? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek 0 Napisano 17 Kwietnia 2006 Witam .Bardzo bym prosił o napisanie mi różnicy pomiędzy zwykłą C-330 a C-330MCo ma takiego C-330M czego nie ma zwykła C-330stka ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janek44 0 Napisano 17 Kwietnia 2006 Inną (szybszą) skrzynie biegów, pozostałe ,, ustrojstwa'' są podobne. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Sz 0 Napisano 17 Kwietnia 2006 @Przemek: Radzę przejrzeć dokładniej ten właśnie temat. Już nie raz była poruszana dyskusja o różnicach tych dwóch ciągników. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek 0 Napisano 21 Kwietnia 2006 U mojej C-330 mam "okrągły" komin i jest bardzo głośny. Mój kolega ma płaski komin u swojej C - 330 i jest o wiele cichszy niż mój. Prosze o odpowiedź jak to jest bo przecież mój komin nie jest w cale przepalony bo to widać na zewnątrz, czy nowe okrągłe są też takie głośne???? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Sz 0 Napisano 21 Kwietnia 2006 @Przemek: W ciągniku czasem wcale nie widać na zewnątrz, ze jest przepalony. Ten tłumik nie jest narażony tak na sól jak tłumik w samochodzie, gdzie sól w największym stopniu powoduje przepalenie tłumika, póxniej dochodzi róznica temperatur, woda. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gelw 0 Napisano 21 Kwietnia 2006 330 po tuningu .Ach te lampy ala lexus i wspomaganie LINK /edit Dłuższego Linka się nie dało wstawić? MOD Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek 0 Napisano 30 Kwietnia 2006 Do ilu krajów (do jakich) była exportowana C-335 i jaka jest róznica między tym a zwykłym Ursus-em C-330 ?http://www.farmphoto.com/photography/message.asp?mid=281486 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 30 Kwietnia 2006 Na pierwszy rzut oka to różni się tylko naklejką może coś w środku namieszali. Ale na tym zdjęciu jest kamikadze wyciąga ze środka stogu kostkę słomy a nad głową kilka niewinnie sobie zwisa. Ciekawe jak gościu z tego wyszedł. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xsc924 0 Napisano 30 Kwietnia 2006 rózni napewno sie tym ze ma podnosnik ze 360 a pozatym chyba niczym:D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janek44 0 Napisano 30 Kwietnia 2006 @xsc924Już na ten temat pisałem, do tylnego mostu jest to zwykła 30-tka, dalej coś na wzór 60-tki, lecz jest to inna konstrukcja. Części nie pasują od 30 i 60-tki. Więc proszę nie pisz, że ma podnośnik z C-360. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach