Skocz do zawartości
Gość

Wszystko o Ursus C-360

Rekomendowane odpowiedzi

szczegolnie postepowi sa ci co nigdy nie slyszeli samolotu.
Taaa. A Ty słyszałeś samolot, który wył na 300 dB?
a poza tym nie bawcie sie w naprawianie sprawnych ciagnikow bo pewnie po tej operacji bedzie jeszcze bardziej wyl niz przedtem.a pewnie cos innego zepsujecie

Prorok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat jak bumerang, ciągle wraca. Ale się nie dziwię, też doświadczam wycia przekładni głównej w tylnym moście. Rok temu postanowiłem rozebrać i wymienić tryby. Pomogło wiele, ale nie całkiem. I tak trochę wyje, choć znacznie mniej niż przedtem. U mnie główną przyczyną wycia był luz na łożyskach wałka ataku. U większości tych ursusów tak się dzieje, szczególnie w nowszych rocznikach ( ja mam z 87 roku), podrabiają się wtedy trochę tryby, bo nie współpracują tak jak powinny. Potem już dokręcenie i zniwelowanie luzu niewiele da. Ja planuję na wiosnę założyć tryby od Zetora, koszt trybów ok. 800 złotych. Polskie oryginalne kosztują 430 zł. Zetorowskie są wiele droższe ale ponoć ma nie wyć. Jak przełoże to opiszę co i jak, bo ponoć podkładkę trzeba dotaczać aby tryb ataku odpowiednio zazębił z kołem talerzowym.

Acha, luz między trybem ataku a kołem talerzowym ustawia się przesuwając cały kosz satelit. Jest to możliwe po uprzednim odmontowaniu zwolnic i podnośnika. Co innego luz na łożyskach wałka ataku, wystarczy zdjąć podnośnik i dokręcić śrubę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem w czym problem podczas wymiany kół zębatych, jest troche rozbierania bo trzeba odkrecić zwolenice i podnośnik a luz mozna ustawac na papier, 3 lata temu wymieniałem to bo mi poleciały zęby na koszu satelit i ani wtedy nie wyło i ani teraz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

C-360 jest jak baba - jedno i drugie tylko wyje!!!

 

Mam poza tym pytanie jaki zestaw naprawczy jest najlepszy, na którym najlepiej chodzi ten sprzęt, jest mocny i nie będzie brał oleju, jaki wybrać Krotoszyn na czeskim tłoku, Krotoszyn na Gorzyckim, a może THM z dwu-częściowym chromowanym pierścieniem olejowym i czterema pierścieniami na tłlok, albo GMP (duński), a może jakiś inny.

Proszę o opinie i jaki przebieg można na nich osiągnąć.

Obecnie silnik ma przebieg 5800 Mtg i szykuje się remont, gdyż nie utrzymuje ciśnienia oleju, a pewnie i zużyciecylindrów jest już znaczne. Jestem jego drugim właścicielem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
C-360 jest jak baba - jedno i drugie tylko wyje!!!

 

Mam poza tym pytanie jaki zestaw naprawczy jest najlepszy, na którym najlepiej chodzi ten sprzęt, jest mocny i nie będzie brał oleju, jaki wybrać Krotoszyn na czeskim tłoku, Krotoszyn na Gorzyckim, a może THM z dwu-częściowym chromowanym pierścieniem olejowym i czterema pierścieniami na tłlok, albo GMP (duński), a może jakiś inny.

Proszę o opinie i jaki przebieg można na nich osiągnąć.

Obecnie silnik ma przebieg 5800 Mtg i szykuje się remont, gdyż nie utrzymuje ciśnienia oleju, a pewnie i zużyciecylindrów jest już znaczne. Jestem jego drugim właścicielem.

A bierze ci olej jesli tak to ile

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temat jak bumerang, ciągle wraca. Ale się nie dziwię, też doświadczam wycia przekładni głównej w tylnym moście. Rok temu postanowiłem rozebrać i wymienić tryby. Pomogło wiele, ale nie całkiem. I tak trochę wyje, choć znacznie mniej niż przedtem. U mnie główną przyczyną wycia był luz na łożyskach wałka ataku. U większości tych ursusów tak się dzieje, szczególnie w nowszych rocznikach ( ja mam z 87 roku), podrabiają się wtedy trochę tryby, bo nie współpracują tak jak powinny. Potem już dokręcenie i zniwelowanie luzu niewiele da. Ja planuję na wiosnę założyć tryby od Zetora, koszt trybów ok. 800 złotych. Polskie oryginalne kosztują 430 zł. Zetorowskie są wiele droższe ale ponoć ma nie wyć. Jak przełoże to opiszę co i jak, bo ponoć podkładkę trzeba dotaczać aby tryb ataku odpowiednio zazębił z kołem talerzowym.

Acha, luz między trybem ataku a kołem talerzowym ustawia się przesuwając cały kosz satelit. Jest to możliwe po uprzednim odmontowaniu zwolnic i podnośnika. Co innego luz na łożyskach wałka ataku, wystarczy zdjąć podnośnik i dokręcić śrubę.

 

 

Zebyś się nie zdziwił wywalisz kasę i dalej chodż nie tak ale będzie ci wyło,zetory dlatego nie wyją bo mają kabinę dzieloną od reszty ciągnika,kiedyś w moim c-360 nie dało się wytrzymać w środku tak "grało" zdjołem kabine aby to zrobić w miedzyczasie miałem mały wyjazd bez kabiny o dziwo żadnego wycia nie słychać było

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
C-360 jest jak baba - jedno i drugie tylko wyje!!!

 

Mam poza tym pytanie jaki zestaw naprawczy jest najlepszy, na którym najlepiej chodzi ten sprzęt, jest mocny i nie będzie brał oleju, jaki wybrać Krotoszyn na czeskim tłoku, Krotoszyn na Gorzyckim, a może THM z dwu-częściowym chromowanym pierścieniem olejowym i czterema pierścieniami na tłlok, albo GMP (duński), a może jakiś inny.

Proszę o opinie i jaki przebieg można na nich osiągnąć.

Obecnie silnik ma przebieg 5800 Mtg i szykuje się remont, gdyż nie utrzymuje ciśnienia oleju, a pewnie i zużyciecylindrów jest już znaczne. Jestem jego drugim właścicielem.

Brałbym Krotoszyn z Gorzyckim tłokiem , raczej odradzam zakup z czeskim , rozmawiałem z ludźmi którzy to pozakładali i okazało się że to porażka............ zresztą ....... A opinii w temacie przebiegu na poszczególnych kompletach naprawczych raczej nikt Ci nie wyda ....... wszystko to zależy od warunków użytkowania ciągnika , dbałości , terminowej zmiany olejów itp. itd. a chyba najwięcej od operatora Można przejechać na silniku po remoncie parę ładnych tyś mth a można go skończyć w ciagu jednego sezonu....... Taki właśnie przypadek mam za płotem u niedalekiego sąsiada , gdzie pomimo remontu w renomowanym warsztacie i włożenia w silnik ~ 3 tyś zł na dzień dzisiejszy przedstawia wartość złomową .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wie może ktoś dlaczego jak jadę na piątce po asfalcie to słychać takie wycie w tylnim moście że aż glowa boli, od nowości tak mam a oleju jest zawsze stan, macie też taki przypadki

 

Gdzieś na forum było o przekładce podzespołów zetora. Pamięta może ktoś gdzie?

zwalasz zwolnice i pod zwolnicami masz ułożyskowanie kosza na takich nakrętkach nimi odsuwasz kosz od ataku albo przysuwasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

atakiem nie ustawia sieę luzu tylko całym koszem satelitów

A czym , jeżeli można wiedzieć? Jak już tak mocno uparłeś sie na ten kosz, to jak go przesuniesz?

zwalasz zwolnice i pod zwolnicami masz ułożyskowanie kosza na takich nakrętkach to te nakrętki wkręcasz albo wykręcasz wraz z łożyskami, pod atak również podkładasz dystanse oczywiście

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
C-360 jest jak baba - jedno i drugie tylko wyje!!!

 

Mam poza tym pytanie jaki zestaw naprawczy jest najlepszy, na którym najlepiej chodzi ten sprzęt, jest mocny i nie będzie brał oleju, jaki wybrać Krotoszyn na czeskim tłoku, Krotoszyn na Gorzyckim, a może THM z dwu-częściowym chromowanym pierścieniem olejowym i czterema pierścieniami na tłlok, albo GMP (duński), a może jakiś inny.

Proszę o opinie i jaki przebieg można na nich osiągnąć.

Obecnie silnik ma przebieg 5800 Mtg i szykuje się remont, gdyż nie utrzymuje ciśnienia oleju, a pewnie i zużyciecylindrów jest już znaczne. Jestem jego drugim właścicielem.

Ja tez uważam ze jak zakładać to Krotoszyn jest najlepszy choć THM nie jest zły a bierze olej jak tak to ile ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oleju bierze około 1 litra na 2 zbiorniki paliwa przy średnim obciążeniu - ostatnio woziłem piasek żółty na budowę po 4 - 5 m3. Podstawą do remontu było to że nie trzymał ciśnienia oleju na gorącym silniku (obroty 1400 i kontrolka świeciła się, na zimnym wszystko w normie). Na początku miałem tylko zrobić szlif wału i wymienić pierścienie. Wczoraj zdemontowałem cały silnik ( nie był jeszcze demontowany i naprawiany - dziewiczy) jedynie co było przy nim wcześniej robione to wymiana pompy wody, regeneracja pompy wtryskowej i wymiana tulei pod wtryskiwaczem w głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro zawiozę wał korbowy do szlifu - po pomiarach wyjdzie jeszcze pierwszy szlif, wał rozrządu ok, wymienię tylko szklanki popychaczy i tulejki pod dzwigniami zaworowymi, zawory, gniazda i prowadnice. Wcześniej ten silnik chodził na Superolu w kopalni siarki w Jeziórku. Jak go kupiłem miał coś ponad 3500Mtg, z tym olejem skończyłem i przeszedłem na Lotos 15W/40 a jak poszła jego cena do góry to zmieniłem na RG Trans 15W/40 - 1zł droższy od Superolu na oleju robię około 150Mtg (ps. od początku jeżdżę na oleju opałowym ponad 2000Mtg). I w silniku nie było żadnych szlamów czy laków jak po superolach, a kilka silników już widziałem. Ten robię dla siebie i chcę żeby służył jeszcze długi czas, bo na lepszy mnie nie mam kasy. Wcześniej paru sąsiadom wkładałem tuleje czeskie, na razie pracują bez problemów. A sobie chcę założyć coś lepszego dlatego i zrobić remont raz a dobrze.

Dziękuję za odpowiedzi i liczę jeszcze na jakieś sugestie!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jutro zawiozę wał korbowy do szlifu - po pomiarach wyjdzie jeszcze pierwszy szlif, wał rozrządu ok, wymienię tylko szklanki popychaczy i tulejki pod dzwigniami zaworowymi, zawory, gniazda i prowadnice. Wcześniej ten silnik chodził na Superolu w kopalni siarki w Jeziórku. Jak go kupiłem miał coś ponad 3500Mtg, z tym olejem skończyłem i przeszedłem na Lotos 15W/40 a jak poszła jego cena do góry to zmieniłem na RG Trans 15W/40 - 1zł droższy od Superolu na oleju robię około 150Mtg (ps. od początku jeżdżę na oleju opałowym ponad 2000Mtg). I w silniku nie było żadnych szlamów czy laków jak po superolach, a kilka silników już widziałem. Ten robię dla siebie i chcę żeby służył jeszcze długi czas, bo na lepszy mnie nie mam kasy. Wcześniej paru sąsiadom wkładałem tuleje czeskie, na razie pracują bez problemów. A sobie chcę założyć coś lepszego dlatego i zrobić remont raz a dobrze.

Dziękuję za odpowiedzi i liczę jeszcze na jakieś sugestie!!!

Ja swojemu robiłem kapitalke bez szlifu wału, brał olej ale ciśnienie miał ok i myśle że dobrze zrobiłem bo po remoncie chodzi jak szwajcarski zegarek a jażdze na superolu cc i myślę że nie warto wydawać kasy na jakiś lepszy olej, podstawa to go dobrze dotrzeć po remoncie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zwalasz zwolnice i pod zwolnicami masz ułożyskowanie kosza na takich nakrętkach to te nakrętki wkręcasz albo wykręcasz wraz z łożyskami, pod atak również podkładasz dystanse oczywiście

Pomyśl jeszcze chwilkę, może obejdzie się bez,,zwalasz zwolnice". To już extremum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widziałem kilka silników które jeżdziły na superolach i w każdym z nich w środku w misce olejowej był zawsze szlam a na powierzchniach bloku były laki tak że trzeba je było nożem skrobać i wszystkie kanały olejowe czyścić. Sam nie będę żałował 10 zeta więcej na wymianę oleju. Wał ma juz 1 szlif za który zapłaciłem 110zł. W nowym roku reszta remontu.

Wszystkiego dobrego w NOWYM ROKU życzę wszystkim na forum!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jutro zawiozę wał korbowy do szlifu - po pomiarach wyjdzie jeszcze pierwszy szlif, wał rozrządu ok, wymienię tylko szklanki popychaczy i tulejki pod dzwigniami zaworowymi, zawory, gniazda i prowadnice. Wcześniej ten silnik chodził na Superolu w kopalni siarki w Jeziórku. Jak go kupiłem miał coś ponad 3500Mtg, z tym olejem skończyłem i przeszedłem na Lotos 15W/40 a jak poszła jego cena do góry to zmieniłem na RG Trans 15W/40 - 1zł droższy od Superolu na oleju robię około 150Mtg (ps. od początku jeżdżę na oleju opałowym ponad 2000Mtg). I w silniku nie było żadnych szlamów czy laków jak po superolach, a kilka silników już widziałem. Ten robię dla siebie i chcę żeby służył jeszcze długi czas, bo na lepszy mnie nie mam kasy. Wcześniej paru sąsiadom wkładałem tuleje czeskie, na razie pracują bez problemów. A sobie chcę założyć coś lepszego dlatego i zrobić remont raz a dobrze.

Dziękuję za odpowiedzi i liczę jeszcze na jakieś sugestie!!!

Ja swojemu robiłem kapitalke bez szlifu wału, brał olej ale ciśnienie miał ok i myśle że dobrze zrobiłem bo po remoncie chodzi jak szwajcarski zegarek a jażdze na superolu cc i myślę że nie warto wydawać kasy na jakiś lepszy olej, podstawa to go dobrze dotrzeć po remoncie

Superol CC jest bardzo dobrym olejem silnikowym ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Superol CC jest bardzo dobrym olejem silnikowym ....

Szczególnie przepalony, do malowania odkładnic pługa

CC to sie leje jak ma sie ciagnik na wykończeniu albo do sprzedarzy lub jak pisze tatamarty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odradzam zakup z czeskim , rozmawiałem z ludźmi którzy to pozakładali i okazało się że to porażka............ zresztą ....... mógłbyś wyjaśnić na czym ta porażka polegała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Superol CC jest bardzo dobrym olejem silnikowym ....

Szczególnie przepalony, do malowania odkładnic pługa

CC to sie leje jak ma sie ciagnik na wykończeniu albo do sprzedarzy lub jak pisze tatamarty

Każdy ma swoje zdanie ja używam cc w 60 i przerobiłem na nim 18tys mth ale jak kogoś stać to może nawet używać shell czy castrol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Superol CC jest bardzo dobrym olejem silnikowym ....

Szczególnie przepalony, do malowania odkładnic pługa

Już nie opowiadaj podaj jakiś konkretny przykład skoro jest taki do d..........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...