Skocz do zawartości
kaczor

Zalety i wady MF-255

Rekomendowane odpowiedzi

Prawidłowo to powinno sie wrzucać biegi po kolei. wtedy nie zgrzyta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprzęgło rególuje się przez otwór w spodzie. trzeba odkręcić zaślepke która jest na 2 śróbach przykręcona.

Chyba 2-gi stopień, bo 1-szy to reguluje się położeniem pedału względem wałka do którego ów pedał jest zamocowany(tak jest w 3512). Jeśli chodzi o samą zmianę biegów to należy przełączać je szybko-jeśli silnik pracuje na wysokich obrotach lub zmniejszyć znacznie obroty. U siebie, np w pracy z kosiarką rotacyjną obroty silnika mam na 2000, a zmieniam z 2-ki na wsteczny i odwrotnie bez zgrzytów, używam oczywiście hamulców, aby ciągnik nie toczył się. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak ja dużo pracuje z ładowaczem i zawsze z 1 na R z chamulcem, ale z innymi biegami też nie mam problemu, chyba najbardziej lubi zazgrzytać 2 i r bez chamulca,prawie nigdy nie regulowałem sprzęgła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie zgrzyta jak wrzucam R ale tylko wtedy jak silnik chodzi a skrzynia jest w połozeniu ,,LUZ-u", lepiej wtedy jest jak najpierw włacze jedynke i pózniej szbkim ruchem w góre lewarek na R, to wtedy cicho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi tam zadko zazgrzyta. Ważne żeby nie włączać R gdy ciągnik porusza się do przodu i na odwrót.

 

@volf6 faktycznie napisałem o drugim.

 

@buchaj Ja 3 to praktycznie nie używam. 2 potem 4 i gaz wystarcza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ andrzej2110 - ja też nie używam 3 w 4514, ale kiedyś zauważyłem, że jeśli zmienia się biegi po kolei to nie zgrzyta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mi biegi chodzą ładnie zauważyłem że u mnie zależy od stanu oleju jak jest max to tip top jest. Gorzej z tym wstecznym muszę dziś poszukać tego dekielka a jeśli już to jak tam i czym w pod nim kręcić?:P bo ja zielony jestem hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mojemu wujkowi się kiedyś zablokowały. Musiał na wstecznym wracać z pola

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zblokowały wam się kiedyś biegi w mf?

mi 3 razy wystarczy długi mocny srubokren i przez wlew oleju idzie odblokować tylko trzeba wiedzić na jakim biegu został

POZDRO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi się zablokowały chyba z 10 razy ale dość łatwo można je rozblokować w trudniejszych przypadkach (zależy jak się zablokuje) konieczne jest podniesienie jednego koła tylnego do góry wtedy się łatwo rozblokuje .Przyczyną blokowania się biegów może być jak u mnie zużyta kulisa w pokrywie skrzyni tam gdzie chodzi gałka od biegów można to dokupić i wymienić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mi się zablokowały chyba z 10 razy ale dość łatwo można je rozblokować w trudniejszych przypadkach (zależy jak się zablokuje) konieczne jest podniesienie jednego koła tylnego do góry wtedy się łatwo rozblokuje .

Na czym polega ta metoda podniesienia jednego koła do góry?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co podnosić koło do góry wystarczy dyży śróbokręt lub łyżka i dyży tryb pchnąć do przodu lub do tyłu zależy na czym zblokowane, a blokuje się tylko przy zbyt szybkim przezuceniu zanim wyskoczy na luz gdy zostaje wodzik na biegu ale gałka na luzie trzeba mieć talent albo zero praktyki albo zajebiście się spieszyć żeby blokować skrzynie, rozblokowanie to bajka dla mnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się podniesie koło do góry to się łatwo rozblokowuje w trudnych przypadkach nie trzeba wtedy używać dużo siły bo zluzujemy zazębianie się trybów w skrzyni i łatwo się nam rozblokuje .Czasami nie można przesunąć dżwigni od polowych i szosowych na luz a po podlewarowaniu bez kłopotu,w przypadku jakby się zablokował jak ciągnik nie stoi na równym podłożu tylko gdzieś z górki albo w jakiejś brużdzie to jest to tez wielkie ułatwienie sam to wypróbowałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi ostatni się zakleszczył na wstecznym jak kpsiłem ląke. Zanim kosiarka się zatrzymała był rozkleszczony . nie trzeba podnosić koła. Jak się wie jaki bieg został to łatwo się tako "naprawe" przeprowadza.

 

1 i R to wystarczy przesunąć koło zembate które jest pod korkiem oleju.

2 i 4 to pod samomo obudowo przy dzwigni zmiany biegów trzeba przesunąć te wodziki (jakoś tak to się zwie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś w szkole gadałem z kumlem i powiedział mi że do MF 255 (91r) chce założyć silnik 4 cylindrowy (od 451*). Czy to jest możliwe?? dużo przerubek?? Czy skrzynia wytrzyma większy silnik (66km)??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia i tylny most dokładnie takie sama jak w 4514, nie wiem jak z 4514 ale w mf 255 wałek główny czy kosz satelit od reduktora lub na zwolnicy po 17 latach pracy bardzo lubi się posypać (właściwie to standard), słyszałem o kolesiu co założył 4 garowego perkinsa do mf 255 i było ok, widziałem c 330 z silnikiem mf 235 i padaka koła fruwają zwolnice się posypały sprzęgło się rozpadło. C 330 jak nie którzy się upierają to wcale nie jest wytrzymały ciągnik, w porównaniu do mf 255 to szrot i zużywa się duzo szyciej mam oba to wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

C-330 jest wytrzymały ale jak jest w oryginale a nie po jakichs durnych przeróbkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luz na łozyskach ale w mf? znajomemu rozsypał się kosz satelit w zwolnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. Czy w waszych MF-ach tez sypie sie kolumna kierownicza?? okolo 3 lat temu robilem caly uklad kierowniczy(wumiana sworznia osi z tulejkami,koncowki drazkow,caly srodek kolumny nowy) i juz jak jade i sa jakies dziury to kola lubia sie troche..."pobujac" Fakt ze nie oszczedzam ciagnikow i maszyn,ale na bierzaco wszystko naprawiam i zawsze jest git. Tylko ten uklad kierowniczy mnie denerwujw Chyba w najblizszym czasie przerobie na orbitrol....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja własnie wczoraj skonczyłem remont uładu kierowniczego , sworzen, tulejki, w kolumnie wynia wałka tego od kierownicy + cały komplecik dupreli na górze. Narazie troche ciezko chodzi ale mam nadzieje ze sie wyrobi

 

 

Jak to jest zluzem na tylnych kołach. bo własnie wczorja całkiem przypadkiem poruszałem kołem a ono lata na boki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biały jak masz luz na tylnym kole to sprawdź to, znajomy miał taki luz i rozleciał się kosz satelit na zwolnicy - koszt ponad 1000 pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czym to grozi ??? musze sprawdzic jeszcze drugie koło. ciagnik ma 6 tys mth wiec takie zuzycie to chyba nic dziwnego:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...