wiarus 0 Napisano 18 Stycznia 2011 Tzn? Możesz to bardziej objaśnić ?Musisz robić hamulce.Jest trochę roboty,ale części są bardzo tanie.Taśmy kupuj oryginalne ,powinny mieć mosiężne nity.Przed zakupem zapytaj o radę sprzedawcy.Sprawdz stan bębnów. Też są tanie,nawet nie opłaci przetaczać.Jak zdemontujesz taśmy to dopiero kupuj .Jak są od nowości to weż na miarę.Poniżej opisałem sposób montażu taśmy. Jak się nie dostosujesz ,to będziesz miał póżniej problem z regulacją hamulców .Powodzenia, Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 18 Stycznia 2011 Tzn? Możesz to bardziej objaśnić ? Nie dopisałem ale to oczywiste, ze trzeba ściągnąć pochwy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 18 Stycznia 2011 Roboty a roboty, ale bez hamulca się jeździć nie da:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 19 Stycznia 2011 Nie będę robił obu hamulców, bo lewy jest b.dobry, chodzi mi o prawy, pedał wchodzi w podłogę a nie ma hamulca:) Kiedyś jak wracałem z pola coś strzeliło jak wcisnąłem hamulec, zobaczymy ściągnę koło i popatrzę co się stało:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Otik21 0 Napisano 23 Stycznia 2011 http://allegro.pl/rozrusznik-mtz-80-mtz-82-t-16-t-25a-t25-jubana-12v-i1403034479.html taki będzie dobry do władka nie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hdsfh12 0 Napisano 23 Stycznia 2011 Jubana to dobry rozrusznik Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 23 Stycznia 2011 Tak jest! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek1990 0 Napisano 24 Stycznia 2011 Mam problem chyba z poprawnym ładowaniem bo kupiłem traktor jakieś 2 lata temu i tak chodził amperomierz jak na filmiku dzisiaj zobaczyl u kolegi że nie powinien działac dobry amperomierz prawda ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 24 Stycznia 2011 To mówicie Panowie że Jubana dobry rozrusznik? Bo też mam zamiar kupić:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 24 Stycznia 2011 Mam problem chyba z poprawnym ładowaniem bo kupiłem traktor jakieś 2 lata temu i tak chodził amperomierz jak na filmiku dzisiaj zobaczyl u kolegi że nie powinien działac dobry amperomierz prawda ?? Amperomierz masz dobry bo wskazuje różne wartości.Trzeba -jeżeli sam nie potrafisz- podjechać do elektryka i sprawdzić przyrządem stan połączeń i wskazania alternatora i regulatora prądu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 24 Stycznia 2011 Amperomierz i alternator działają poprawnie. Nie masz regulacji która polega na tym że bez względu na obroty silnika amperomierz po odpaleniu silnika ustala się na pewnej (w zależności od stanu rozładowania akumulatorów) wartości i z biegiem czasu pod wpływem ładowania się akumulatorów ta wartość spada i ostatecznie oscyluje w granicach 0. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 25 Stycznia 2011 Witam! Jeśli już chodzi o podłączenie amperomierza i kontrolki z alternatora to może mi ktoś powiedzieć jak to uczynić?? Bo u mnie nie jest w ogóle podłączony:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 25 Stycznia 2011 Może mi ktoś opisać jak to podłączyć ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 25 Stycznia 2011 Proszę schemat instalacji elektrycznej http://i51.tinypic.com/f1badv.jpg Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 25 Stycznia 2011 Nie chodzi mi o schemat, bo schemat to ja mam:) Chodzi mi o podłączenie amperomierza i kontrolki z alternatora(ładowanie), jak pociągnąć kabel na zegar i kontrolkę? Skąd? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bronek 0 Napisano 25 Stycznia 2011 Podłączenie amperomierza-przewód prądowy od + akumulatora 6mm niebieski biegnący do stacyjki z jednej strony a z drugiej przewód prądowy od alternatora czerwony 4 mm idący do listwy zaciskowej pod tablica wskaźników ( pierwsza śrubka na listwie z prawej strony) i dalej do bezpieczników. Lampka ładowania pomiędzy kabelki od wyjścia D alternatora (kabel niebieski) do złącza minus amperomierza( strona podłączenia amperomierza z plusem akumulatora). Jak masz schemat to nie powinno być problemów. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 25 Stycznia 2011 Ok dzięki bardzo, spróbuję coś wykombinować, albo dorwę elektryka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek1990 0 Napisano 26 Stycznia 2011 Prawdopodobnie mam uszkodzony regulator napięcia ponieważ na wolnych obrotach wskazuje 14.5 v a na wysokich do 17.5 V dojdzie . Miernik napewno dobry . Mam zamiar wstawić caly alternator od poloneza tylko z wbudowanym regulatorem co Wy na to ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki2922 0 Napisano 26 Stycznia 2011 bronek napisałeś dobrze dla xxxskalpel114 ale trzeba dodać że kabel od alter do kontrolki powinien być podpięty do przekażnika rozrusznika i dalej do kontrolki jeśli nie to okaże się że po podłączeniu nowego alter zginie odpalanie ze stacyjkialbo dać dodatkowe zero na przekażnik Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 26 Stycznia 2011 Ok dzięki Panowie, będę coś myślał:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bronek 0 Napisano 26 Stycznia 2011 W moim T 25 oryginalny przekaźnik padł i miałem problem z zakupem nowego.Można założyć polski przekaźnik małogabarytowy wraz z podstawką. W sumie ten przekaźnik ma zabezpieczać przed przypadkowym włączeniem rozrusznika. Troszkę przerobiłem rozruch tj. wyrzuciłem przekaźnik, zmostkowałem stacyjkę i zamontowałem przycisk rozrusznika od C 360. Już 3 latka chodzi bez problemu, bez kluczyka w stacyjce. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek1990 0 Napisano 26 Stycznia 2011 PILNA SPRAWA Proszę niech ktoś napisze jak podłączyć alternator a dwoma kablami czyli + i wzbudzenie żeby to wszystko działało czyli amperomierz i kontrolka ??? PILNE. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paffa 0 Napisano 26 Stycznia 2011 Do złącza na śrubę M6 podłączasz wzbudzenie (może być stały plus prosto z aku)Natomiast z drugiego złącza łączysz kablem wpinając żarówkę szeregowo i spowrotem do plusa aku.Jeśli silnik nie będzie pracował, a będzie włączona masa żarówka będzie się świecić (plus z aku masa z alternatora) jak uruchomisz silnik na kablu zrobi się tylko plus i kontrolka zgaśnie.Amperomierz chyba też się wpina szeregowo, ale nie wiem tego na pewno.U mnie nie działał, bo w układzie była jeszcze jakaś sprężyna z drutu oporowego lub coś w tym rodzaju.Tylko, że mój Władek z '76 i prądnica oryginalna wygląda co najmniej dziwnie ma chyba z osiem wyjść. Dlatego jak ładowanie zaszwankowało to wymieniłem całą instalację na taką customową:)Miłej pracy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek1990 0 Napisano 27 Stycznia 2011 Ok. Dzięki bardzo Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 29 Stycznia 2011 Witam! Mógłby ktoś zrobić zdjęcie temu alternatorowi i podpisać jak podłączyć pod amperomierz i kontrolkę, gdyż ja też nie mam podłączone a chętnie bym podłączył Był bym bardzo wdzięczny Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach