Mały 85 0 Napisano 14 Listopada 2011 witam mam taki problem w mf 3125, dynaszift, nie działa napend, blokada, wom, biegi abcd, i został na żółwiu, podnośnik działa jak należy, kontrolka od ciśnienia działa, gaśnie po odpaleniu, napięcie jest na kompoterze, ładowanie też działa poprawnie, ciśnienie oleju w normie, wspomaganie lekko chodzi.bezpieczniki sprawdzone, kable też posprawdzane zaden sie nie wypioł. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 14 Listopada 2011 http://szumi123.wrzuta.pl/obraz/aTypVZTw3XR/kontrolka_mf zaswiecila mi ta kontrolka i nie bylo biegow a swieci caly czas obok tej w kolku . a tak wogule wie ktos do czego sluza wszytskie kontrolki bardzo możliwe zależy czego dolałeśolej jest tylko jeden w skrzyni i hydraulicekontrolki górne od lewej-ładowanie, cisnienie oleju w silniku, filtr powietrza, blokada mostów, swiatła długie, awaria (zaświaca sie z innymi), kierunkowskazykontrolki dolne od lewej-ręczny, cisnienie w skrzyni, filtr oleju skrzyni, wom, przedni napęd, kierunkowskaz pierwszej przyczepy, kier. drugiej przyczepy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czeczeno3065 0 Napisano 15 Listopada 2011 hmmm czyli mam problem z filtrem raczej cisnienie jest ok w pompie bo gladko chodzi wspomaganie , dobrze podnosi podnosnik i tur.a wie ktos gdzie szukac spust od oleju? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 15 Listopada 2011 przeciez chyba jasno napisałem ze pod mostem i pod skrzynia, czy to takie trudne Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 15 Listopada 2011 jesli wymienisz olej i filtr główny a masz jeszcze drugi filtr (nie wszystkie go maja) to wypada go także zmienic bo to juz sa grosze jak wymieniasz olej i tamten filtr lorki masz pod skrzynią i pod mostem swieci na zimnym czy na gorącym ?Pewnie nie zrozumiał Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 15 Listopada 2011 Czeczen - Ty mi tu nie nadużywaj fachowców, bo stracą cierpliwość i przestaną pisać! (: Pytasz o sprawy, które już były na tym forum opisywane. Ja osobiście 3 x to forum na dzień dobry - całe przeczytałem, a teraz nim zadam pytanie to wpierw z wyszukiwarki skorzystam - marnie wprawdzie działa - ale jakieś tam tematy (treści) znaleźć szybciej można! No i przyjmij to moje wymądrzanie się z przymróżeniem oka , bo ja Was wszystkich bardzo ... szanuję Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 15 Listopada 2011 ... bo Pawlo np. tyle pisze , że nie wiem kiedy hektary obrobi, a jeszcze pewie inne rodzinne obowiązki ma a Tekmie jak mi ostatnio kombajnem klina zabił w innym temacie (bo On to wogóle zupełne "mistrzostwo świata") to mu PW nie daję spokoju. Pozdrawiam wszystkich Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 15 Listopada 2011 Mały! ja -jak tak miałem - to padł mi komputer (no - za dużo powiedziane - moduł). Oby u Ciebie byl to tylko jakiś bezpieczniczek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 16 Listopada 2011 ... a Tekmie .... "mistrzostwo świata") ...Nie przesadzaj z tym chwaleniem,bo mistrzom to ja nawet do pięt nie dorastam.Pomyślności. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
norian21 0 Napisano 16 Listopada 2011 Witam jestem tu nowy i mam taki problem: posiadam massey fergusona 6180 rok 1999 i mam problem z podnosnikiem a mianowicie taki ze jak np oram to plug czasem sam wychodzi i opuszcza sie spowrotem lub czasem nie chce sie opuscic i lampka z wykrzyknikiem ktora jest na panelu sterowania podnosnikiem miga kodem 2 migniecia przerwa i 7 migniec i tak w kolko po zapaleniu ciagnika co mozecie o tym powiedziec pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 16 Listopada 2011 Tekmie, prawdziwy fachowiec, to ktoś taki jak ty. Skromny, podzieli się wiedzą, jak nie wie - nie wciska głupot. Jak ma wątpliwości - zapyta. Żeby zostać fachowcem, trzeba mieć odwagę spróbować, odwagę przyznać się do porażki i wiedzę oraz upór, żeby dojść do tego, dlaczego się nie udało i spróbować jeszcze raz i jeszcze, aż do skutku. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirro 0 Napisano 16 Listopada 2011 No nie wytrzymam i napiszę.Jak wypuścić olej ze skrzyni MF3090 szybko, czysto i przyjemnie.- przygotować kilka baniek tak około 60 litrów- do gniazda hydraukliki zewnętrznej najlepiej stały wydatek podłączamy przewód z wtyczką a drugi jego koniec wkladamy do bańki - uruchamiamy silnik i ustawiamy dźwignię rozdzielacza w odpowiedniej pozycji, można pokrętłem ustawić wydatek na wyjściu aby przy zmianie baniek zmniejszyć przepływ i nie rozlać - kiedy przestanie lecieć pozostaje korkiem w dolnej pokrywie wyścia przedniego napędu zlać pozstałe kilka litrów. Ja bym jednak nie ruszal oleju tylko wymienił najpierw fitr. Choć przy jego dużym poziomie i tak trzeba zlać. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 16 Listopada 2011 a pompa nie dostanie po du... jak skonczy sie olej??przy zmianie filtra nie powinien leciec olej-litr nie wiecej Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 16 Listopada 2011 Ciekawe? 2x to robiłem - kupiłem plastkową wanienke za 30 zł na 80 l. Odkręciłem korek spustowy (i korek z tyłu ciągnika - wlewowy), po wylaniu się oleju, odkręcałem filtry - podkładając pod mniejsze pojemniczki. Oczywiście ciągnik wcześniej mocno popracował i osobuście bałbym się wyminy zaproponowanej przez Mirro - ale on się zna i wie co mów! Może następnym razem ...? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirro 0 Napisano 16 Listopada 2011 A nie dostaje po tyłku przy zapchanym filtrze? A nie dostaje przez zbyt niskim poziomie oleju? A nie dostaje przy wymieszanych olejach? Genaralnie dostaje przy każdym uruchomieniu. Największe szkody i tak wyrządza kawitacja. Przy przerwaniu ciągłości strumiena oleju na ssaniu wyrywane są cząsteczki które działają jak paliwo do diesla, pod pływem ciśnienia wyytwarzanego między zembami pompy następuje ich zapłon i wyrywanie cząstek metalu z powierzchni komór. Efektem tego są wrzery w powierzchniach komór dlatego mówi się o spalonej pompie. Dlatego wg. mnie przy używaniu obiegu zewnętrznego hydrauliki lepiej częściej wymienić filtr niż olej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 17 Listopada 2011 czyli jak ktos przesadzi to moze "spalić" tą pompe, ryzyko jest napewno większe niz przy spuszczaniu przez korek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 17 Listopada 2011 Witam.Jest sens w wypowiedzi mirro .I jeżeli jest obawa o pompę to można np. "wypompować" z 40 litrów a resztę spuścić przez korki spustowe.Zawsze to było by mniej do zlewania. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirro 0 Napisano 17 Listopada 2011 Taki proces w normalnych warunkach trwa ciągle i my nie odczuwamy tego . Chcę tylko powiedzieć że takiego spuszczania oleju nie ma co porównywać do pracy przy zapchanych filtrach czy niskim stanie oleju ,bądź nieszcelnościach na ssaniu których nawet nie jesteśmy w stanie wykryć. Czy przepracowanie 50 mth w polu na przytkanym filtrze nie jest bardziej szkodliwe niż 30 sekund przy wypuszcaniu oleju? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 17 Listopada 2011 mirro, wychodzisz z błędnego założenia. Jeśli można czemuś zapobiec, na przykład pracy pompy na sucho, należy to zrobić. Nie można porównywać sytuacji losowej do celowego działania. Jeśli można spuścić ciepły olej ze skrzyni korkiem spustowym, tak jak pisze w instrukcji, należy tak zrobić, aby uniknąć pracy elementów ciągnika na sucho. Olej spuszczony rzez korek zabiera ze sobą część szlamu z dna skrzyni. Zrobienie tego samego przez złącze hydrauliki zewnętrznej powoduje w końcu zassanie szlamu i opiłków przez pompę. Każdy robi, jak mu pasuje. Ja wolę sprawdzone, konwencjonalne metody. 20 minut roboty więcej mnie nie zbawi. Zróbcie sobie taką "dynamiczną" wymianę w dynashifcie, ciekawe, jak długo pochodzi. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marszewo 0 Napisano 18 Listopada 2011 Do Eco-rol podpowiedz gdzie poszukać forum na temat kombajnów zbożowych,bo jestem na etapie zmiany ZO 56 na większy i wszelkie informacje się przydadzą ,zawsze to lepiej się od użytkowników dowiedzieć niż sprawdzać na własnej skórze.Podziękowanie z góry i pozdrowienia dla wszystkich forumowiczów. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 19 Listopada 2011 Marszewo napiszę w wolnej chwili na PW bo mogą nas Koledzy z tego forum wywalić na zbity ..., nawet gdybyśmy o kombajnie Masseya pisali Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marszewo 0 Napisano 20 Listopada 2011 Do ECO-ROL odpisz czy dotarły moje wiadomości.POZDRAWIAM Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 20 Listopada 2011 Tak, tak i odpisałem (3x) - czytaj więc pocztę prywatną Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mb750715 0 Napisano 20 Listopada 2011 witam czy ktoś z was gdzie jes termostat Maseyu 3095 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czeczeno3065 0 Napisano 20 Listopada 2011 w jeden z grubszych wezow odchadzacych od pompy tak mysle ale nie jestem pewny Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach