Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

witam szukam instrukcji obsug. do mf 6180 jak by ktos wiedzial gdzie cos takiego mozna kupic to prosze o pomoc? z gory dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz kawałki powyżej 10 ha to ewentualnie możesz takim jeździć ale jak mniejsze to praca takim ciągnikiem i oczywiście odpowiednimi do niego maszynami będzie zwykłą męczarnią i stratą paliwa. 140 a 190 km to bardzo duża różnica...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jest regulator cisnienia doładowania.ta dzwignia uchyla lub domyka zawór wylotowy spalin w turbinie przez co wiecej lub mniej spalin idzie do turbiny.im wiecej spalin tym wieksze obroty i wieksze cisnienie doładowania.teoretycznie ona jest w ciagłym ruchu w zaleznosci od obciazenia silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu zależy na jaki ciągnik trafie. Jak będzie ładny 140 koni t takiego kupie, jak 180 to też....... Najabedziej interesuje mnie seria 3660, 3670 i 8120, 8140 Chciałbym się czegoś wartościowego o nich dowiedzieć co może pomóc mi przy kupnie takiego ciągnika. Czy nie doradzacie mi MFa???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to jest regulator cisnienia doładowania.ta dzwignia uchyla lub domyka zawór wylotowy spalin w turbinie przez co wiecej lub mniej spalin idzie do turbiny.im wiecej spalin tym wieksze obroty i wieksze cisnienie doładowania.teoretycznie ona jest w ciagłym ruchu w zaleznosci od obciazenia silnika.

no tak myslałem tylko jak patrze na to i dodaje "gazu" to ona się nie rusza a chyba powinna?? a i czy ruch tejdzwigienkipowinien być zauważalny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na "sucho" ten ruch moze byc niewidoczny ale spróbuj pod obciazeniem.sprawdz tez tan przedów podcisnienia czy jest szczelny.mozesz memebrane sprawdzic czy nie przepuszcza.ogólnie skontroluj wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie w polsce mozna szukać części do traktorów MF

proszę o numery kontaktowe lub e-maile

grene, korbanek www.google.pl

 

na "sucho" ten ruch moze byc niewidoczny ale spróbuj pod obciazeniem.sprawdz tez tan przedów podcisnienia czy jest szczelny.mozesz memebrane sprawdzic czy nie przepuszcza.ogólnie skontroluj wszystko.

ok jeszcze dzisiaj to zobacze, a czy jak zdejme tą dzwigienke z jedej strony to czy ta czesć przy turbinie powinna się lekko ruszać??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szanowni uzytkownicy MF-ów napiszcie mi coś o MF 698(zalety wady) jakie ma spalanie,czy jest trwały i jak sobie radzi w polu.

 

MF 698T

+Kabina cicha, wygodne rozmieszczenie dźwigni i regulacja kierownicy. Dobra widoczność. Biegi wchodzą lekko i precyzyjnie, synchronizowana 2ka i 3ka i półbiegi. Skrzynia 12/4 (3/1 x 2 x 2), ok 32 kmph. Dobra regulacja podnośnika (siłowa, ciśnieniowa, wygodna obsługa, dodatkowa dźwignia na błotniku)

-Ciasna kabina, dla jednej osoby. Kierownica czasami ciężko chodzi (przy wolnych obrotach silnika)

+duże kola (R38 i R28), dobry uciąg, stosunkowo niewielka średnica zawracania.

+Silnik dynamiczny, oszczędny (Z praktyki: z kosiarką rotacyjną 1,65 która oczywiście była do tej mocy trochę za mała, 7ha w 7godzin, spalił ok 5,5lph przy obrotach ok 1900. Przy sieczkarni do kukurydzy Mengele MB300 ok 8lph). WOM 540ECO/1000.

+TUZ solidny, nie ma luzów (ciągnik z roku '85).

+Brak elektroniki, prosta budowa. Dużo części pasuje od Ursusów.

+Przez 3 lata użytkowania jedyną większą naprawa była wymiana przetartej tarczy sprzęgłowej (oryginalna tarcza Ursusa kosztuje ok 70-80 zl)

-Luz na lewej zwrotnicy (siłownik układu kierowniczego jest umieszczony poprzecznie a zwrotnica lewego koła skręca prawą zwrotnicę, przez co na lewą zwrotnicę działają duże siły skierowane poprzecznie. Konieczna jest wymiana teflonowanych tulejek które są dosyć drogie). Lepsza jest wersja, w której siłownik układu kierowniczego umieszczony jest z przodu i skręca jednocześnie obie zwrotnice.

-Przedni zaczep schowany za obciążnikami

 

 

Praca tym ciągnikiem jest przyjemna.

Podczas jazdy na nierównościach lubi trochę podskakiwać.

 

Polecam serię 600. Dobre i proste ciągniki, bez elektroniki, przyjemne w użytkowaniu i niedrogie. Ciągniki te były produkowane w latach 1983-1989 aa cena wynosi ok 30 tys.

(674, 690, 698, 698T, 699, ...)

 

Waga ok 4,5t

TUZ ponad 2t

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co jest widoczne na zdjęciu turbiny jest to zawór obejściowy tzw "bypass".Po nadmiernym wzroście ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym ten zawór uchylając się (on otwiera się całkowicie bardzo rzadko) obniża to ciśnienie zabezpieczając silnik przed uszkodzeniem.Możemy świadomie zwiększyć to ciśnienie przez regulację dżwigienek ale ewentualne ryzyko jest większe niż spodziewany zysk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To co jest widoczne na zdjęciu turbiny jest to zawór obejściowy tzw "bypass".Po nadmiernym wzroście ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym ten zawór uchylając się (on otwiera się całkowicie bardzo rzadko) obniża to ciśnienie zabezpieczając silnik przed uszkodzeniem.Możemy świadomie zwiększyć to ciśnienie przez regulację dżwigienek ale ewentualne ryzyko jest większe niż spodziewany zysk.

a jak sprawdzić czy to działa?? i czy jeśli ten zawór sięzablokował czym to grozi i jaki może być tego skutek??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawór powinien dać się uchylić ,trzeba użyć trochę siły.Przewód do siłownika powinien być nieuszkodzony.Ten element bardzo rzadko ulega uszkodzeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok ale ja to próbowałem przesunąć ręką i nie idzie durzo siły trzeba użyć?? a wogóle pytam się dla tego bo mf ma strasznego muła na niskich obrotach nawet przy ruszaniu bez obciązenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po rozpięciu zabezpieczenia na dżwigni sama dżwignia powinna dać przestawiać się.Ona otwiera i zamyka kanał łączący dwie strony turbiny.Sprawdż czy sama turbina kręci się lekko (nawet bardzo lekko)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zdjołem tą dzwigienke to ta cześć w turbinie chodzi lekko.

jak mam sprawdzić czy turbina lekko się kręci musze zdjąć przewód doprowadzający powietrze do turbiny??

i co jeszcze może powodować to przymulenie na niskich obrotach??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie musisz sprawdzac czy turbina sie kreci sie lekko czy ciezko bo to bez sensu.jak by sie ciezko kreciła to dałbym jej max 1mth i po niej.turbiny kreca sie lekko nawet te nowe a im starsza tym lzej.jesli lekko chodzi zawór to sprawdz membrane i przewód czy nie jest popekany.sprawdz gdzie dochodzi ten przewód i czy wszystko gra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem z układem kierowniczym na niskich obrotach po prostu bardzo ciężko chodzi czym to może być spowodowane? Byłbym wdzięczny za pomoc.

 

Też miałem ten problem. Spróbuj wymienić filtr i olej w układzie kierowniczym. Teraz zalewam boxolem, swego czasu zalewałem rzadszym hydrolem.

**********************************************************

gdzie jest liltr do hydralki?

 

Najprawdopodobniej na samym dole skrzyni, od dołu.

**********************************************************

witam, mam katalog czesci do wszytkich MF na 2 CD po angielsku, zainteresowanych zapraszam na pogawedki, moge odstapic w odpowiedniej cenie pozdrawiam

 

Bardzo bym prosił o model 698T

**********************************************************

Panowie w fergusonie pompa podnośnikowa podnosi mi do 400 KG !!!! tzw "skokami" - szarpie, powyżej 400 kg ramienia zatrzymają się w położeniu 90 stopniowego kąta, zerwie sprzęt jakieś 2 cm nad ziemię opony się ugnął i koniec podnoszenia. CZY TO MOŻE BYĆ ROZDZIELACZ CZY TO POMPA. Proszę o pomoc

 

1) mały stan oleju

2) zapchany filtr hydrauliki

3) pompa

 

Wyczyść dokładnie filtr. U mnnie pomogło. Może masz za gęsty olej. (prawdopodobnie na zimnym oleju sytuacja się jeszcze pogarsza)

edit gedii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli wręcz przeciwnie tzn. na ciepłym oleju sytuacja się pogarsza to na bank masz padniętą pompę, stąd właśnie skokowe działanie. Tam jest pompa tłoczkowa i niestety jej wymiana jest dość kosztowna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie gdzie można kupić najlepiej częći do skrzyni biegów do MF3090 Potrzebne mi jest synchronizator do żółw-zając i uszczelniacze do wałka co przesuwa wodziki i wodzik do żółw-zając. Gdzie można to kupić za rozsądną cenę. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie mam takie pytanie w MF 4255 na turbinie jest kaka dzwigienka http://www.gedii.republika.pl/jpg/turbo.jpg i tu pytanie kiedy ona powinna sie ruszać i czy o powinien być ruch który widać gołym okiem??

 

 

Poszukaj na AF tam 2 osoby mają 4255 to napewno coś ci podpowiedzą odnośnie tej sprawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w turbinie wygląda na wszystko sprawne troche cieżko ten zawór chodzi ale chyba ma tak być. będe w nim grzebał jak się podgoda pogorszy (znaczy jak bedziesłońce grzało) dziękuje za wypowiedzi i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...