luki21 0 Napisano 30 Sierpnia 2007 najprawdopodobniej wyciek jest właśnie tak jak pisze paffa z uszczelek od lasek popychaczy to najczęstrze zródło wycieku w starym władku moze jeszcze spod pokrywek zaworów Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
insert24 0 Napisano 30 Sierpnia 2007 Czytałem to forum i jest zaje fajne naprawde mozna sie dużo dowiedzieć Do PAFFA możesz mi podesłac jakies foty jesli chodzi o ten uklad kierowniczy rozwiazanie jest super tylko napisz mi dokladnie co trzeba przyciąć żeby naprawde lekko chodzila ta kierownica ja planowałem założyć do swojego układ od C 360 widziałem takie rozwiązanie u jednego i też było fajnie jednym palcem kręcił ale twoje rozwiazanie mi sie bardziej podoba na pewno tańsze i prostrze i jeszcze jedno pisałeś o obniżeniu kierownicy tylko że ktos stwierdził że to małoważne i nie opisałeś tego otóż ja twierdze ze to jest ciekawy temat który mógł bys mi opisać bo planuje to od dawna jeszcze nie wiem jak mi wyjdzie to z siedzeniem macie jakieś propozycjie do do siedziska żeby było wygodne i troche zbijało to trzesienie ??? i jak jeszcze bedzie ktoś tak miły to proszę o opisanie jak poszeżyć rozstaw kół wiem że było to opisywane ale nie pojołem co trzeba zrobić do końca odwrócić koła to znaczy jak zdjąć koło i je odwrócić na drugą stronę czy jakimis śrubami sie to reguluje ????? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miras 0 Napisano 31 Sierpnia 2007 A wiec troche patrzenia i wyobrazni. Nie da sie wszystkiego wytłumaczyc. Sciagnij tylnie koło i rozkrec tarcze od pierscienia który jest przykrecony na 4 srubach i tak obracaj pierscien i tarcze ze napewno zobaczysz ile jest ustawien i ktore tobie bedzie pasowało. Co do przodu to jest on wysuwany i umocowany na 2 srubach 16 z dwóch stron drozek łaczacy jes na jednej srubie 12 skrecony i takze wysuwany. Od przodu w tej belce (osi) sa przykrecone takie gowienka 6 srubkami i sa to bolce zabezpieczajace ktore przed odkreceniem 16 powinienes odkrecic i rozsuwac tak aby na nastepne ustawienie mogł wsadzic bolce blokujace. Z układem sie dowiadywałem to po sposobie paffa przeglad prowizowycznie przejdzie, ale dokładniej to nie. Jest takze taki drazek słabszy, bo nie bez powodu jest on lany ze stali. W razie wypadu zawsze sie tego czepia i bedzie twoja wina. A z silnikiem to wytłumacz dokładnie lub foty jego zrób i wrzuc na stronke http://wladimirect25.ok1.pl/ i tam zacznij swoj post o swoim ciagniczku. Bo chyba ta strone bedzie trzeba zrobic klubowa Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mistrzuś 0 Napisano 31 Sierpnia 2007 hej co moze byc przyczyna tego ze wyje skrzynia? łozyska? silnik pracuje cicho, ale ta skrzynia Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy 0 Napisano 31 Sierpnia 2007 kątowa przekładnia Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 31 Sierpnia 2007 macie jakieś propozycjie do do siedziska żeby było wygodne i troche zbijało to trzesienie ??? Ja po prostu założyłem takie jak w C-330, tylko trzeba tę blachę z wycięciami do przesuwania siedzenia przykręcić zamiast siedzenia fabrycznego. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miras 0 Napisano 31 Sierpnia 2007 hej co moze byc przyczyna tego ze wyje skrzynia? łozyska? silnik pracuje cicho, ale ta skrzynia Tak łozyska na dwoch wałkach posrednim i głownym Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
insert24 0 Napisano 31 Sierpnia 2007 mi tez wyje a jak je naj prosciej wymienić ??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 3 Września 2007 dziwny przypadek! wymieniłem dzisiaj olej w silniku z superolu na taki sam superol i wyczyściłem filtr co się okazało mam mniejsze ciśnienie niż na tym przepracowanym na mozno rozgrzanym silniku (podczas orki) na niskich obrotach mam 1 bar na średnich 2 a na maksymalnych obrotach 1,5bara o co tu może chodzić i dlaczego na średnich obrotach mam wyższe ciśnienie niż na max??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 3 Września 2007 U mnie jeszcze dziwniejszy przypadek, bo Władek zdechł. nie ja kierowałem to nawet nie słyszałem jak to się stało, ale mam kiepskie przeczucia, pewnie drogi remont mnie czeka. u mnie też na maksymalnych zawsze ciśnienie było nieco niższe niż na średnich.Ciśnienie może spadlo bo miałeś filtr przytkany i jak oczyściłeś to spadło Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 3 Września 2007 dziwny przypadek! wymieniłem dzisiaj olej w silniku z superolu na taki sam superol i wyczyściłem filtr co się okazało mam mniejsze ciśnienie niż na tym przepracowanym na mozno rozgrzanym silniku (podczas orki) na niskich obrotach mam 1 bar na średnich 2 a na maksymalnych obrotach 1,5bara o co tu może chodzić i dlaczego na średnich obrotach mam wyższe ciśnienie niż na max???dlatego na wyższych obrotach masz niższe ciśnienie, bo zawór reguluje tym ciśnieniem, u mnie też na wolnych obrotach mam 2, na średnich 4, a na wysokich 3, zauważ jak zachowuje się wskazówka na wskaźniku ciśnienia oleju, w pewnym momencie podczas wzrostu obrotów silnika "przeskoczy " trochę do tyłu, to właśnie moment otwarcia się zaworu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 3 Września 2007 a czy 1 bar to nie jest za mało jak na rozgrzany olej? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 3 Września 2007 Troche mało jest, ale nie jest źle, silnik też już pewnie swoje latka ma, wystarczy, że wlejesz lepszy olej i cisnienie wróci do normy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy 0 Napisano 4 Września 2007 dziwny przypadek! wymieniłem dzisiaj olej w silniku z superolu na taki sam superol i wyczyściłem filtr co się okazało mam mniejsze ciśnienie niż na tym przepracowanym na mozno rozgrzanym silniku (podczas orki) na niskich obrotach mam 1 bar na średnich 2 a na maksymalnych obrotach 1,5bara o co tu może chodzić i dlaczego na średnich obrotach mam wyższe ciśnienie niż na max??? właśnie ,mogło tak być ,że miałeś zatkaną jedna albo nawet dwie dysze w wirniku filtra .Wiem z własnego doświadczenia ,że ich niedrożność daje spory przyrost ciśnienia oleju. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 4 Września 2007 Gdzie mógł się we Władku rozpiąć rozrząd, bo nie chodzi.czy ktoś miał taki przypadek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 4 Września 2007 A i jeszcze czy silnik we Władku jest bezkolizyjny bo jakoś póki co nie słyszę ani czuję by doszło do jakiejś większej awarii. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paffa 0 Napisano 4 Września 2007 Gdzie mógł się we Władku rozpiąć rozrząd, bo nie chodzi.czy ktoś miał taki przypadek A co nie chodzi?? klawiatura, pompa?? Pewnie obcięło klin na którymś z kół i lepiej żeby to nie było koło od wałka rozrządu Silnik napewno jest kolizyjny, tak jak większość diesli. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 4 Września 2007 Troche mało jest, ale nie jest źle, silnik też już pewnie swoje latka ma, wystarczy, że wlejesz lepszy olej i cisnienie wróci do normy. silnik kilka lat temu (może ze 4-5) po kapitalce (wał, pierścienie, tłoki, tuleje, itp. ale pompa oleju stara) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 4 Września 2007 Gdzie mógł się we Władku rozpiąć rozrząd, bo nie chodzi.czy ktoś miał taki przypadek A co nie chodzi?? klawiatura, pompa?? Pewnie obcięło klin na którymś z kół i lepiej żeby to nie było koło od wałka rozrządu Silnik napewno jest kolizyjny, tak jak większość diesli. Cóż nie za bardzo wiesz co piszesz - i to jest pocieszające, bo rozebrałem. Niestety zerwało połączenie na wałku rozrządu, ale dla pracy silnika to chyba bez różnicy czy na wale korbowym czy rozrządu.Na wałku rozrządu nie ma klina tylko kołek ustalający i tryb jest przykręcony trzema śrubami. Widać poluzowały się śruby - podkładka nie utrzymała - jedna odkręcona całkowicie, dwie się zerwały. z pewnością do wymiany tryb bo otwory wyrobione. Mam pytanie, czy do wymiany wałka rozrządu nie trzeba nic demontować - jak już mam rozebrany przód - bo pewnie też przydałoby się go wymienić bo kołek pewnie będzie luźno. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 4 Września 2007 Troche mało jest, ale nie jest źle, silnik też już pewnie swoje latka ma, wystarczy, że wlejesz lepszy olej i cisnienie wróci do normy. silnik kilka lat temu (może ze 4-5) po kapitalce (wał, pierścienie, tłoki, tuleje, itp. ale pompa oleju stara)O widzisz, tu tkwi diabeł, zawsze podczas takiego remontu wymienia się też pompe oleju w układzie smarowania silnika. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 4 Września 2007 no moja strata! powiedzcie mi jeszcze jedno wymieniłem ostatnio dzwigienki sprzęgła i nadal mi zgrzyta sprzęgło tzn jak wyreguluje dzwignie to na kilka godzin roboty jest spokój i potem dalej ! sprzęgła nie mogę już podciągnąć bo jest na max Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZETO 0 Napisano 6 Września 2007 Witam. Jeśli przy zmianie biegów wyspręgla sprzęgło na raz, to zdarza się często, że jest zgrzyt . Dlatego najczęściej zmiany biegów dokonuję przy podwójnym wyciskaniu sprzęgła, wówczas biegi wchodzą bez najmniejszego zgrzytu. Ten sposób zmiany biegów stosowano gdy skrzynie biegów w samochodach nie były synchronizowane. A w t25 taka jest skrzynia biegów. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 6 Września 2007 Właśnie tak powinno się używać sprzęgła w ciągnikach, gdzie skrzynia nie jest synchronizowana, tak jak podczas jazdy starym np. Jelczem, wciskamy sprzęgło podczas jazdy, wyłączamy bieg, puszczamy sprzęgło i ponownie wciskamy i dopiero włączamy inny bieg, trochę pogmatwane, ale jak się nogę przyzwyczaji, to wychodzi elegancko taka sztuka bezzgrzytowej zmiany biegów. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 6 Września 2007 ja mogę naciskać 100 razy i tak bedzie zgrzyt Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paffa 0 Napisano 7 Września 2007 Przyjrzyj się dobrze dociskowi i tarczy, bo tam będzie tkwić przyczyna tego zgrzytania.Może tak być, że masz bicie boczne na tarczy i jak wciśniesz sprzęgło to tarcza w którymś miejscu delikatnie bardziej zahacza docisk i nie wysprzęgla. A może docisk równo nie rozłącza Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach