Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

To wyskakiwanie to jest odbicie po dojściu do maksymalnego ciśnienia bodajże - doszedł tłok do końca i wybija bardzo fajna rzecz np przy otwieraniu klapy prasy;) Podepnij pod gniazda które tego nie maja a jak nie to weź i ja przywiąż;) albo inna przywiąż i podepnij pod inne gniazda;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale to chyba nie zdrowe dla pompy. Czyli np. moge mieć węże hydrauliczne które mają za mała średnice albo cos takiego. A wie ktos jak zrobić wolny wpływ jakims prostym i tanim sposobem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gniazdo z pokrętlem od przepływu. Przewód powrotny zawsze grubszy od zasilania. Wolny powrót- dziura we wlewie oleju do skrzyni i kwkręcona wtyczka od szybkozłącza, gniazdo na końcu przewodu powrotnego. Masz pewnośc że nie będzie pomyłek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czym się różni to gniazdo z pokrętłem od przepływu od innych? bo u mnie jest ten problem ze do niego jest przedni tuz podłączony. To napisz dokładnie o co chodzi. Przepraszam jeśli kogoś denerwuje moimi głupimi pytaniami ale wole wiedziec jak mam być niz samemu kombinować i przy okazji coś zepsuć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wolny powrót zrobiony koło korka (wpinałem się turem w przewód idący na podnośnik i musiałem jakoś powrót zrobić aby mi przy dolewaniu nie przeszkadzał) tzn wyjmujesz cała ta klapę z korkiem oleju (4 śruby duże i 4 małe) i po prostu w niej robisz dziurę albo tak jak ja poszerzasz już istniejącą. tam są 2 do czegoś czego nie miałem po prostu wkręcone;) Ale pewno u innych coś tam jest:) A i jeszcze niektóre szybko złącza mają problemy z dużą ilością oleju;) Np ja miałem takie w przyczepie które przy spuszczaniu z czymś na przyczepie lubiło sobie zaskoczyć i się "zatkać" a jak się dźwigało to strasznie hałasowało (najtańsze jakie mieli w rolniczym) Więc w tym tez może być przyczyna...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie o ile mogę zapłon przestawić w przód? Tzn wtrysk? Bo to chyba jedyny pomysł dlaczego mi to tak słabo pali...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie o ile mogę zapłon przestawić w przód? Tzn wtrysk? Bo to chyba jedyny pomysł dlaczego mi to tak słabo pali...

jeżeli chodzi ci na rozrządzie to ani ząbka , a jeżeli na pompie paliwa to próbuj różnych możliwości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pompie kręcić nią czyli nic się nie rozleci? Jak będę kręcił?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zaznacz położenie pompy, przed poluzowaniem śrub mocujących pompę najlepiej zrobić rysę naprzeciwko tej co jest na korpusie ,aby można było powrócić w to samo miejsce.A swoją drogą to Gustlik nie pamiętasz jak Grigori z Czereśniakiem przestawiali pompę w kaczuszce??????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy tez tak macie że jak chcecie wrzucic bieg to ciezko wchodzi i lekko buja traktorem do przodu albo do tyłu. Słyszałem że mozna cos skalibrować i bedą biegi lekko wchodziły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Rysy i na papie i na korpusie chyba oryginalne i było na nich jak to kupiłem;) Tylko z dziwnych rzeczy rysy są w skrajnym położeniu "późno" pompy. i tak nad tym kombinuje 2 rok czemu cholerstwo nie pali jak jest zimno i chyba tylko to może być źle;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim 6170 dynasift,jest problem jak przełączę na wolne/żółw/ ,to dżwignia się zawiesza,nie można włączyć żadnego biegu,po kilku próbach przełanczania na zająca i z powrotem wraca wszystko do normy.Coś jest pewnie zużyte,albo tylko żle wyregulowane.Chętnie skorzystam z pomocy ,jak Ktoś może coś poradzić ,z góry podziękował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W moim 6170 dynasift,jest problem jak przełączę na wolne/żółw/ ,to dżwignia się zawiesza,nie można włączyć żadnego biegu,po kilku próbach przełanczania na zająca i z powrotem wraca wszystko do normy.Coś jest pewnie zużyte,albo tylko żle wyregulowane.Chętnie skorzystam z pomocy ,jak Ktoś może coś poradzić ,z góry podziękował.

witam ; przyciągnij dźwignie do siebie i przytrzymaj kilka sekund

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. mam problem ze sprzęgłem w massey ferguson 3095. wymieniłem pompke na nową, na siłowniku wciskającym sprzęgło są nowe uszczelnienia, nigdzie nic nie leci, nie kapie. wszystko jest suche i nie ma zadnych wycieków,sprzęgło jest odpowietrzone a mimo to jak włączam bieg to podrywa do przodu lub do tyłu. dodam też ze jak odpowietrzam to nie leci z odpowietrznika z dużą prędkościa olej lecz tylko lekko poleci . A z tego co widziałem u znajomego to powinno ostro ,,siknąć olejem''. Czy gdzieś jest jakiś zaworek lub coś w tym stylu? czy może mieć winę kostka do której są podłączone węże hydrauliki nad silnikiem.czy tam sąjakies zaworki lub cos w tym stylu? prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam Rysy i na papie i na korpusie chyba oryginalne i było na nich jak to kupiłem;) Tylko z dziwnych rzeczy rysy są w skrajnym położeniu "późno" pompy. i tak nad tym kombinuje 2 rok czemu cholerstwo nie pali jak jest zimno i chyba tylko to może być źle;)

MF jak ma 15 albo 20 lat i bóg wie jaki przebieg to jak jest 10 -15 gradusa to każdy ciężko pali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marszewo - tak jak Miron pisze - nie przebijaj gwałtownie dzwigni z żółwia na zająca i odwrotnie. Przyciągaj wolno i przytrzymaj. Kiedyś Pawlo też o tym pisał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten od zaworka napisz do mnie 5258001 tzn ten od sprzęgła - no tylko mój 20 latek jest po remoncie i przestaje palić po +3-4 stopnie;) nie zapali za cholerę;)

 

Tzn przy tym sprzęgle mógł ci się kanał zatkać który doprowadza olej do sprzęgła...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej,nio gustlik wsio wymienione i nic?kiedyś było podobnie w moim 3-p i miał lat może 6,zimniej jak to i u ciebie i palić nie!w koncu wyjołem głowice i zawiozłem do zrobienia gniazd zaworów,potem ustawiłem zawory i jak ręko odjoł. teraz dbam raczej o zawory ustawić co jakieś 600mt,i możecie wiazyc lub nie rok jego jest 86 ma ponad 12000 mt,niemiał remontu w życiu i pali bez problemu. no oczywiśćie olej bierze np(w rotacyjnej no ale jeszcze ujdzie). dlatego zawsze o zawory pytałem czy kto ustawiał w mf ,bo to jest chyba najważniejsze.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy w twoim Gustlik jest dobra świeca płomieniowa, ona przecież dobrze pomaga, jak ją podgrzejesz ok. 15-23 sekundy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może wymieniał pompę wodną..czy istnieje mozliwość regeneracji ?

A jeśli nową...to czy zamienniki są trwałe czy lepiej zamówić orginał..?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś może wymieniał pompę wodną..czy istnieje mozliwość regeneracji ?

A jeśli nową...to czy zamienniki są trwałe czy lepiej zamówić orginał..?

Zapomniałem dodać że chodzi o MF 3125

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam takie pytanie czy ktoś odkręcał kiedyś pokrywę tą od strony zmiany biegów na co trzeba zwrócić uwagę żeby coś nie zepsuć ,chodzi mi o serie 6100.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy tez tak macie że jak chcecie wrzucic bieg to ciezko wchodzi i lekko buja traktorem do przodu albo do tyłu. Słyszałem że mozna cos skalibrować i bedą biegi lekko wchodziły?
proMateusz u mnie też tak jest z tymi biegami ale jak zimny, jak sie rozgrzeje olej to lepiej wchodzą , a u ciebie niema różnicy zimny czy ciepły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No u mnie właśnie jak jest zimny i jak go odpale wcisne sprzęgło i chce wrzucić bieg to tak jest ale jak dwa razy wcisne po odpaleniu to juz dobrze, czasem mi tez sie reduktor zatnie ale to tylko zimą. Jeszcze jak u was wygląda temat płynu chłodzącego bo u mnie od kupienia jest coś wlane i przez zime był na tym ale nie wiem co to i nie wiem czy to jest tak jak z olejami ze sie "gryzą" bo w koncu trzeba bedzie dolac. Co polecacie? A i jeszcze jakie oleje do skrzyni bo sie zastanawiam nad jakimś BP ale nie moge znaleźć to chyba wleje Agrol tylko podobno z Lotosu jest zły. A do silnika zamierzam Turdusa i tu pytanie jakie sa rodzaje Turdusa i jaki ewentualnie byłby lepszy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...