Maciek 0 Napisano 7 Maja 2007 jaki olej trzeba stosować do serwomechanizmu w dużym ursusie ?poradzcie bo wlałem LH-46 i chyba to sie nie nadaje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LewY 0 Napisano 8 Maja 2007 widze ze na temat tlumnika w postaci zwyklej rury zdania są podzielone, ja dzis zapinałem ładowacz czolowy do zetora 10540 i musialem odkrecic tlumnik (mam orginalny tlumnik poszerzany w srodku) efekt byl taki ze bylem kompletnie zaskoczony, spodziewalem sie ze silnik bedzie ryczal jak glupi a tu w sumie wiekszego halasu jak z tlumnikiem nie robil, tylko tyle ze spaliny lecialy do kabiny. Czy moze mi ktos wylumaczyc dlaczego ciagnik z tlumnikiem w postaci zwyklej rury ma ponoc wieksze spalanie i cos takiego dziala szkodliwie na silnik????? czy tylko to są zwykle zabobony i jakies pierdoly tworzone przez pseudofachowcow???? Pytam bo wlasnie chcialem zalozyc taki prosty tlumnik do swojego traktora (co prawda zetor nie ursus i troche to nie pasuje do tego tematu ale slinik ma 4 cylindrowy z turbo i interkolerem). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sebastian 0 Napisano 8 Maja 2007 co sadzicie o ursusie 1154:?: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
W3reWolf 0 Napisano 8 Maja 2007 @LewY: Chodził nie za głośno, ponieważ ma właśnie turbinkę, a ona potrafi wyciszyć dźwięk silnika. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LewY 0 Napisano 8 Maja 2007 no tak ale az tak potrafi wyciszyc?? praktycznie nie czulem róznicy ze silnik pracuje bez tlumnika no oczywiscie byl calkiem inny dziek silnika ale jego natęzenie porównywalne jak z tlumnikiem, w c-330 jak raz urwalem tlumnik to polowa okolicy wiedzial ze jade sprawdzielm tlumnik ktory wykrecilem od 10540 i w tym poszerzonym mijscu nie ma kompletnie nic zadnych dalwikow czy czegos takiego jak np w c-330 są jakies blaszki i inne pierdoly a tam nie ma nic pusta przestrzen,.Na folderze inforamcyjnym ktory posiadam do zetora (nie wkurzajcie sie ze pisze o zetorze w temacie o ursusach ale pisalem w czesniej w odpowiednim temacie i odeslano mnie tu bo wlasnie toczyla sie tu dyskusja na temat tlumnikow) no i wlasnie w tym folderze sa wszystrkie dane 10540 i jest tez zdejecie a na nim wlasnie ten ciagnik z tlumnikiem w postaci zwyklej rury. Jesli cos by bylo nie tak z tymi tlumnikami to raczej producent nie umieszczal by zdjecia traktora z takim tlumnikiem na folderze Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogdan28 0 Napisano 8 Maja 2007 . Czy moze mi ktos wylumaczyc dlaczego ciagnik z tlumnikiem w postaci zwyklej rury ma ponoc wieksze spalanie i cos takiego dziala szkodliwie na silnik????? czy tylko to są zwykle zabobony i jakies pierdoly tworzone przez pseudofachowcow???? Pytam bo wlasnie chcialem zalozyc taki prosty tlumnik do swojego traktora (co prawda zetor nie ursus i troche to nie pasuje do tego tematu ale slinik ma 4 cylindrowy z turbo i interkolerem). Sprawdź na allegro, tam niektóre z zetorów 6 nie mają tłumika tylko rurę. Tłumik ma zmniejszać poziom hałasu a przy okazji dławi wypływ spalin co nie jest potrzebne wolnoobrotowym dieslom Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przem 0 Napisano 9 Maja 2007 ciezkie ursusy przeznaczone na export mialy montowane tlumiki w postaci rury, wiec chyba nie jest to zly pomysl, ja w 1014 tez mam rure zamiast tlumika i napewno nie zamienie go na zwykly, na zewnatrz chodzi dosc glosno ale w kabinie jest cicho bo tlumik wystaje nad kabine jakies 20cm, i tak sobie mysle ze jesli mniejsze opory przy usowaniu spalin to chyba lepiej? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LewY 0 Napisano 9 Maja 2007 dzwonilem przedchwilą do Kalisza do serwisu do zetora i facet powiedzial mi ze do 10540 nie znaczenia ksztalt tlumnika bez problemu mozna zakladac tlumnik w postaci zwyklej rury bez obaw ze w jakis sposob zaszkodzi to silnikowi. Gosc mowil mi takze ze niby wieksze zuzycie paiwa czy enetualne uszkodzenia silnika przy zastosowaniu takiego typu tlumnika to zwykal bujda nie mająca uzasadnionego potwierdzenia w rzeczywistosci.Jutro zakladam zwyklą rure Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luckywasak 0 Napisano 9 Maja 2007 ciezkie ursusy przeznaczone na export mialy montowane tlumiki w postaci rury, wiec chyba nie jest to zly pomysl, ja w 1014 tez mam rure zamiast tlumika i napewno nie zamienie go na zwykly, na zewnatrz chodzi dosc glosno ale w kabinie jest cicho bo tlumik wystaje nad kabine jakies 20cm, i tak sobie mysle ze jesli mniejsze opory przy usowaniu spalin to chyba lepiej? Rurę przeważnie montuje się w ciągnikach z turbiną. Sam mam ferdka z turbiną i z rurą i jest cichy. Nie wiem jak jest w wolnossących ale efekt może być ciekawy. Tuning. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LewY 0 Napisano 9 Maja 2007 efekt moze i bylby ciekawy ale cena tlumnika w postaci rury tez jest ciekawa... w kaliszu powiedzieli mi ze do 10540 kosztuje 398zlych brutto dało by rade zrobic taki tłumink ze zwyklej rury kwasoodpornej o odpowiedniej srednicy?? bo placici za ok 1,7 rury cztery stowy to mi sie niechce Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinC-360 0 Napisano 9 Maja 2007 Dało by radę.Ja w 60 zamontuję zwykłą rurę(nie kwasówke) ciekawe ile wytrzyma. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 9 Maja 2007 Zakładajcie sobie zwykłe rury, nawet pięciocalowe, ale życzę szczęścia latem, szczególnie w żniwa, jak przez te rury będą walić tumany iskier, a nawet jęzory ognia i nie daj Boże coś się zapali, to pierwszą rzecz jaką będą sprawdzać strażacy, lub policja, będzie stan tłumików, czy rur wydechowych, osobiście widziałem takie kontrole tłumików przy ciągnikach prasujących i zwożących słomę, gdy podczas żniw zapaliło się sąsiednie pole ze zbożem. Więc nie radziłbym narażać się na odpowiedzialność z tytułu strat powstałych od pożaru powstałego na skutek niesprawnego, lub niewłaściwego tłumika. Mają racje chłopaki, że uturbione silniki mają samą rure, bo turbina skutecznie wytłumia wylot spalin i iskier, ale do pracy w warunkach zagrożenia pożarowego, powinno się zakładać tzw. iskrowniki na końcówke rury (nie mylić z klapką). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gedii 0 Napisano 9 Maja 2007 mam dwa ciągniki z turbinami i oba maja tłumiki (tyle że schowane pod maską a dopiero z pod maski wychodzi rura. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 9 Maja 2007 mam dwa ciągniki z turbinami i oba maja tłumiki (tyle że schowane pod maską a dopiero z pod maski wychodzi rura.Dokładnie, tak jest w zachodnich ciągnikach - Fendt, JD i inne, ale w Ursusach raczej nie ma tłumika pod machą i zgadza się, że mają puste rury, ale czyż nie jest większa przyjemność posłuchać jak cichutko pracuje silnik?, jak przejedzie kumpel swoim dwudziestoletnim Fendtem przez wioche, to tylko szumek słychać i lekki gwizd turbiny. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gedii 0 Napisano 9 Maja 2007 i basowy pomruk Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdk 0 Napisano 9 Maja 2007 mi to wszystko jedno kto co ma Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinC-360 0 Napisano 9 Maja 2007 Zakładajcie sobie zwykłe rury, nawet pięciocalowe, ale życzę szczęścia latem, szczególnie w żniwa, jak przez te rury będą walić tumany iskier, a nawet jęzory ognia i nie daj Boże coś się zapali, to pierwszą rzecz jaką będą sprawdzać strażacy, lub policja, będzie stan tłumików, czy rur wydechowych, osobiście widziałem takie kontrole tłumików przy ciągnikach prasujących i zwożących słomę, gdy podczas żniw zapaliło się sąsiednie pole ze zbożem. Więc nie radziłbym narażać się na odpowiedzialność z tytułu strat powstałych od pożaru powstałego na skutek niesprawnego, lub niewłaściwego tłumika. Mają racje chłopaki, że uturbione silniki mają samą rure, bo turbina skutecznie wytłumia wylot spalin i iskier, ale do pracy w warunkach zagrożenia pożarowego, powinno się zakładać tzw. iskrowniki na końcówke rury (nie mylić z klapką). I tu właśnie jest największy mankament tłumika w postaci rury... przyznam szczerze,że zapomniałem o tym Jaki tłumik(od czego) polecacie do 60.Pożyczyłem sobie tłumik okrągły od wujka(4011) to jakis taki dziwny dźwiek z tego tłumika był...Zdawało mi się jakby go przyduszał ten tłumik. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotru$ 0 Napisano 9 Maja 2007 ja w lublinie pytalem o kwasówe do 1014 i powiedzial mi ze 120zl musze wybulic, ale narazie nie kupywalem bo jeszcze starego musze wytluc do konca Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sebastian 0 Napisano 9 Maja 2007 co saddzicie o tym sprzecie:?:http://allegro.pl/item190956523_ursus_1154.html Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdk 0 Napisano 9 Maja 2007 części do tego ze świecą szukać Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 9 Maja 2007 co saddzicie o tym sprzecie:?:http://allegro.pl/item190956523_ursus_1154.htmlsto tysięcy wybulić za ursusa to chyba więcej jak 100KM nie ma, to nie lepiej jakiegoś Lamborghini, czy Same, w tej cenie masz o wiele lepszy komfort, wykonanie, wyposażenie i wogóle Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gelw 0 Napisano 9 Maja 2007 Robią go czy robili Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdk 0 Napisano 9 Maja 2007 Ta kabinka to już ma trochę komfortu, ciekawe jaką ma skrzynię. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chochlik23 0 Napisano 10 Maja 2007 Montowaliście tłumik jakoś nie standardowo? Chce w mf 255 zamontować tłumik w rogu kabiny i wspawać łączke elastyczną, ponieważ tłumik przy pewnych obrotach dostaje drgań, a krutszy od c 360 nie tłumi dobrze, czy taki zwykły tłumik w rogu kabiny nie spowoduje większego chałasu w kabinie, a lubie jeździć przy otwartych drzwiach. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yenon10 0 Napisano 11 Maja 2007 jak przykrecic pompe paliwową sróbą od strony bloku!! tam niema dojscia!! a i jeszcze jak sprawdzic kąt wtrysku?? zetor 902 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach