Skocz do zawartości
Moderator

Ciągniki Ursus

Rekomendowane odpowiedzi

jaki olej trzeba stosować do serwomechanizmu w dużym ursusie ?poradzcie bo wlałem LH-46 i chyba to sie nie nadaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widze ze na temat tlumnika w postaci zwyklej rury zdania są podzielone, ja dzis zapinałem ładowacz czolowy do zetora 10540 i musialem odkrecic tlumnik (mam orginalny tlumnik poszerzany w srodku) efekt byl taki ze bylem kompletnie zaskoczony, spodziewalem sie ze silnik bedzie ryczal jak glupi a tu w sumie wiekszego halasu jak z tlumnikiem nie robil, tylko tyle ze spaliny lecialy do kabiny.

 

Czy moze mi ktos wylumaczyc dlaczego ciagnik z tlumnikiem w postaci zwyklej rury ma ponoc wieksze spalanie i cos takiego dziala szkodliwie na silnik????? czy tylko to są zwykle zabobony i jakies pierdoly tworzone przez pseudofachowcow????

 

Pytam bo wlasnie chcialem zalozyc taki prosty tlumnik do swojego traktora (co prawda zetor nie ursus i troche to nie pasuje do tego tematu ale slinik ma 4 cylindrowy z turbo i interkolerem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@LewY: Chodził nie za głośno, ponieważ ma właśnie turbinkę, a ona potrafi wyciszyć dźwięk silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak ale az tak potrafi wyciszyc?? praktycznie nie czulem róznicy ze silnik pracuje bez tlumnika no oczywiscie byl calkiem inny dziek silnika ale jego natęzenie porównywalne jak z tlumnikiem, w c-330 jak raz urwalem tlumnik to polowa okolicy wiedzial ze jade sprawdzielm tlumnik ktory wykrecilem od 10540 i w tym poszerzonym mijscu nie ma kompletnie nic zadnych dalwikow czy czegos takiego jak np w c-330 są jakies blaszki i inne pierdoly a tam nie ma nic pusta przestrzen,.

Na folderze inforamcyjnym ktory posiadam do zetora (nie wkurzajcie sie ze pisze o zetorze w temacie o ursusach ale pisalem w czesniej w odpowiednim temacie i odeslano mnie tu bo wlasnie toczyla sie tu dyskusja na temat tlumnikow) no i wlasnie w tym folderze sa wszystrkie dane 10540 i jest tez zdejecie a na nim wlasnie ten ciagnik z tlumnikiem w postaci zwyklej rury. Jesli cos by bylo nie tak z tymi tlumnikami to raczej producent nie umieszczal by zdjecia traktora z takim tlumnikiem na folderze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.

 

Czy moze mi ktos wylumaczyc dlaczego ciagnik z tlumnikiem w postaci zwyklej rury ma ponoc wieksze spalanie i cos takiego dziala szkodliwie na silnik????? czy tylko to są zwykle zabobony i jakies pierdoly tworzone przez pseudofachowcow????

 

Pytam bo wlasnie chcialem zalozyc taki prosty tlumnik do swojego traktora (co prawda zetor nie ursus i troche to nie pasuje do tego tematu ale slinik ma 4 cylindrowy z turbo i interkolerem).

 

Sprawdź na allegro, tam niektóre z zetorów 6 nie mają tłumika tylko rurę. Tłumik ma zmniejszać poziom hałasu a przy okazji dławi wypływ spalin co nie jest potrzebne wolnoobrotowym dieslom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciezkie ursusy przeznaczone na export mialy montowane tlumiki w postaci rury, wiec chyba nie jest to zly pomysl, ja w 1014 tez mam rure zamiast tlumika i napewno nie zamienie go na zwykly, na zewnatrz chodzi dosc glosno ale w kabinie jest cicho bo tlumik wystaje nad kabine jakies 20cm, i tak sobie mysle ze jesli mniejsze opory przy usowaniu spalin to chyba lepiej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzwonilem przedchwilą do Kalisza do serwisu do zetora i facet powiedzial mi ze do 10540 nie znaczenia ksztalt tlumnika bez problemu mozna zakladac tlumnik w postaci zwyklej rury bez obaw ze w jakis sposob zaszkodzi to silnikowi. Gosc mowil mi takze ze niby wieksze zuzycie paiwa czy enetualne uszkodzenia silnika przy zastosowaniu takiego typu tlumnika to zwykal bujda nie mająca uzasadnionego potwierdzenia w rzeczywistosci.

Jutro zakladam zwyklą rure

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ciezkie ursusy przeznaczone na export mialy montowane tlumiki w postaci rury, wiec chyba nie jest to zly pomysl, ja w 1014 tez mam rure zamiast tlumika i napewno nie zamienie go na zwykly, na zewnatrz chodzi dosc glosno ale w kabinie jest cicho bo tlumik wystaje nad kabine jakies 20cm, i tak sobie mysle ze jesli mniejsze opory przy usowaniu spalin to chyba lepiej?

 

Rurę przeważnie montuje się w ciągnikach z turbiną. Sam mam ferdka z turbiną i z rurą i jest cichy. Nie wiem jak jest w wolnossących ale efekt może być ciekawy. Tuning.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

efekt moze i bylby ciekawy ale cena tlumnika w postaci rury tez jest ciekawa... w kaliszu powiedzieli mi ze do 10540 kosztuje 398zlych brutto dało by rade zrobic taki tłumink ze zwyklej rury kwasoodpornej o odpowiedniej srednicy?? bo placici za ok 1,7 rury cztery stowy to mi sie niechce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dało by radę.Ja w 60 zamontuję zwykłą rurę(nie kwasówke) ciekawe ile wytrzyma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładajcie sobie zwykłe rury, nawet pięciocalowe, ale życzę szczęścia latem, szczególnie w żniwa, jak przez te rury będą walić tumany iskier, a nawet jęzory ognia i nie daj Boże coś się zapali, to pierwszą rzecz jaką będą sprawdzać strażacy, lub policja, będzie stan tłumików, czy rur wydechowych, osobiście widziałem takie kontrole tłumików przy ciągnikach prasujących i zwożących słomę, gdy podczas żniw zapaliło się sąsiednie pole ze zbożem. Więc nie radziłbym narażać się na odpowiedzialność z tytułu strat powstałych od pożaru powstałego na skutek niesprawnego, lub niewłaściwego tłumika. Mają racje chłopaki, że uturbione silniki mają samą rure, bo turbina skutecznie wytłumia wylot spalin i iskier, ale do pracy w warunkach zagrożenia pożarowego, powinno się zakładać tzw. iskrowniki na końcówke rury (nie mylić z klapką).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam dwa ciągniki z turbinami i oba maja tłumiki (tyle że schowane pod maską a dopiero z pod maski wychodzi rura.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam dwa ciągniki z turbinami i oba maja tłumiki (tyle że schowane pod maską a dopiero z pod maski wychodzi rura.

Dokładnie, tak jest w zachodnich ciągnikach - Fendt, JD i inne, ale w Ursusach raczej nie ma tłumika pod machą i zgadza się, że mają puste rury, ale czyż nie jest większa przyjemność posłuchać jak cichutko pracuje silnik?, jak przejedzie kumpel swoim dwudziestoletnim Fendtem przez wioche, to tylko szumek słychać i lekki gwizd turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi to wszystko jedno kto co ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zakładajcie sobie zwykłe rury, nawet pięciocalowe, ale życzę szczęścia latem, szczególnie w żniwa, jak przez te rury będą walić tumany iskier, a nawet jęzory ognia i nie daj Boże coś się zapali, to pierwszą rzecz jaką będą sprawdzać strażacy, lub policja, będzie stan tłumików, czy rur wydechowych, osobiście widziałem takie kontrole tłumików przy ciągnikach prasujących i zwożących słomę, gdy podczas żniw zapaliło się sąsiednie pole ze zbożem. Więc nie radziłbym narażać się na odpowiedzialność z tytułu strat powstałych od pożaru powstałego na skutek niesprawnego, lub niewłaściwego tłumika. Mają racje chłopaki, że uturbione silniki mają samą rure, bo turbina skutecznie wytłumia wylot spalin i iskier, ale do pracy w warunkach zagrożenia pożarowego, powinno się zakładać tzw. iskrowniki na końcówke rury (nie mylić z klapką).

 

I tu właśnie jest największy mankament tłumika w postaci rury... przyznam szczerze,że zapomniałem o tym Jaki tłumik(od czego) polecacie do 60.Pożyczyłem sobie tłumik okrągły od wujka(4011) to jakis taki dziwny dźwiek z tego tłumika był...Zdawało mi się jakby go przyduszał ten tłumik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja w lublinie pytalem o kwasówe do 1014 i powiedzial mi ze 120zl musze wybulic, ale narazie nie kupywalem bo jeszcze starego musze wytluc do konca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

części do tego ze świecą szukać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta kabinka to już ma trochę komfortu, ciekawe jaką ma skrzynię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Montowaliście tłumik jakoś nie standardowo? Chce w mf 255 zamontować tłumik w rogu kabiny i wspawać łączke elastyczną, ponieważ tłumik przy pewnych obrotach dostaje drgań, a krutszy od c 360 nie tłumi dobrze, czy taki zwykły tłumik w rogu kabiny nie spowoduje większego chałasu w kabinie, a lubie jeździć przy otwartych drzwiach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak przykrecic pompe paliwową sróbą od strony bloku!! tam niema dojscia!! a i jeszcze jak sprawdzic kąt wtrysku?? zetor 902

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...